Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

@Zazou, jeetje... wat ontzettend naar ? veel sterkte! 
@TMAAM en panda, fijn zulke positieve termijnecho's! Gefeliciteerd ?
@Coon, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik had ook nog geen heftige klachten in week 4. Begon bij mij vanaf week 5,5. Dus geniet er vooral van (ookal is dat makkelijker gezegd dat gedaan, ik weet er alles van) ?
Ik heb inmiddels een spiegel opgebouwd van medicijnen waardoor ik eindelijk wat eten binnen kan houden. Moet er snachts wel echt meer dan 10 x uit om te plassen.. echt een zwakke blaas. ? ben benieuwd naar onze termijnecho a.s. maandag! 
 
Ach Zazou, wat naar. Ik had je een andere uitkomst gegund..
@TMAAM: grappig, wij lopen exact gelijk haha. Niet dat dat nou wat wil zeggen, hoewel bij mijn eerste de bevalling wel begon bij exact 40 weken. Uiteindelijk was ze er met 40+1.
@Kaat: wat vervelend dat je bijna niets binnen houdt zonder het medicijnkastje. Hopelijk wordt dat de komende weken wel echt beter. En morgen de termijnecho, spannend! En leuk natuurlijk ? 
 
@zazou wat verschrikkelijk dat jullie dit nog een keer mee moeten maken. Sterkte!
Ik heb vandaag weer een echo, ben ongeveer 10+2. Ben erg zenuwachtig maar op zich wel positief gevoel. Volgende week maandag de termijn echo. Denk dat een aantal mensen al wel een vermoeden hebben, het is niet meer te verbloemen, ook in wijdere kleding niet goed meer. De vermoeidheid wordt wel iets beter, maar deze maand wisselen de kids hier elkaar steeds af met ziek zijn. Dat vraagt wel veel energie.
 
Zazou Ah nee wat verdrietig! Hele dikke knuffel!
Froetie Nee ik heb nog geen geslachtsbepalingsecho ingepland, maar onze 13 weken echo is as zaterdag en zijn dan al 14+2 dus nog net binnen de grenzen voor de 13 weken echo. Dus hoop dat we het gewoon met de 13 weken echo gaan zien (ook al mogen ze het dan niet zeggen). Anders plannen we gewoon daar een afspraak in voor een geslachtsbepaling. 
Coon Welkom! Blijft spannend die eerste weken. Meestal zeggen ze dat je pas wat later last kan gaan krijgen van symptomen door het HCG wat opbouwd. 
TMAAM wat fijn dat jullie termijnecho goed was! Het mensen gaan vertellen vonden wij ook heel spannend hoor! Wel naar dat je een half uur moest wachten. Zeker met een volle blaas niet fijn. Ik heb dat tijdens ons traject zo vaak gehad. 
Kaat fijn dat je een balans hebt gevonden in de medicatie, zodat je weer wat kan eten. Wel balen dat je er zovaak uit moet om te plassen. Hier ook standaard 3 a 4 keer eruit snachts haha. Hopelijk gaat het in ieder geval de komende weken beter worden met de misselijkheid. Succes en veel plezier vandaag met de termijn echo! 
Hier van het weekend een weekend met veel tranen van geluk gehad. Met schoonzus haar trouwjurk wezen uitzoeken, dat met hormonen is natuurlijk een potje janken. Ook hadden we een verjaardag van een familielid waar (bijna) de hele familie weer eens bij elkaar was. Dus ook een mooi moment om te vertellen dat we zwanger zijn en dat was ook tranen met tuiten, omdat iedereen wist waar we al doorheen waren gegaan. Dat was echt zo mooi. Dus een super mooi, maar ook vermoeiend weekend. Dus denk dat er vandaag een klein middagdutje aan zit te komen (lang leve thuiswerken). 
 
 
@Junidochter, heel veel plezier vandaag bij je echo! 
Ik heb 'm ook gehad de termijnecho, was helemaal goed! Baby goed gegroeid, mooi hartje nog steeds, al wat reflexbewegingen. Toch even een traantje gelaten, zo bijzonder om te zien. Ben nu 10+3, dus uitgerekende datum 25 augustus. Helemaal weer terug op mijn begintermijn ?. 17 febr. 13 weken echo en volgende week dinsdag de NIPT test. 
Qua misselijkheid, weer terug bij af. ? ga straks maar eens de dokter bellen en toch kijken voor een alternatief, want dit is echt deprimerend ?
Ik weet echt niet wanneer ik het de rest van de familie moet vertellen.. ergens wil ik de nipt en 13 weken afwachten.. maar ik ben echt zo enthousiast erover... ? dilemma's. Wat doen jullie? 
Zwindo wat een fijne dagen heb jij gehad zeg! Mooi dat je ook heerlijk kunt genieten dit keer, ook zeker verdient! 
 
De echo was goed, ben zo opgelucht. Ben de termijn voorbij dat het de vorige keer mis ging. Volgende week nog de officiële termijn echo. Maar zoals het er nu uit zag vandaag 10+5 en op 23 augustus uitgerekend.
Wij vertellen het dit weekend aan de opa's en oma's en als maandag de echo goed is mag iedereen het weten!
 
@Zwindo: oh wat raar. Een vriendin van mij zit bij dezelfde praktijk als ik en daar had de echoscopiste gevraagd met de 13-weken dat als ze het kon zien, of ze het geslacht dan mocht delen. Maar jij zegt weer dat het niet mag, is dat met dezelfde reden als ze niet op gender testen in NL voor de NIPT? 


Ik ben toch maar even met mijn vriend in overleg gegaan dat we straks niet een ander antwoord geven haha. We hebben besloten het alleen te willen horen wanneer de echoscopiste heel zeker is van haar zaak en anders wachten we gewoon tot 20 weken. 
 
O wat typisch met dat plassen 's nachts! Ben er vannacht ook opeens 5x uit gemoeten .. terwijl dat eerder niet meer dan 2x was. Vannacht eens een andere slaappositie proberen. 
Wat fijn dat de termijn echo's zo goed gaan guys! Ik ben morgen aan de beurt met 11 weken :)
Als de termijn echo goed is vertellen we het ook wat meer mensen. Ik zou eigenlijk meedoen aan een sportwedstrijd komende zaterdag.. Vorig jaar erg goed gescoord.. dus ik was er al een paar maanden een beetje omheen aan het lullen als mensen vroegen waarom ik niet mee doe.. Kan ik eindelijk de waarheid vertellen hihi.
 
 
Terug
Bovenaan