Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Kaat wat fijn dat de termijnecho goed was. Wel enorm balen dat je zoveel last hebt van die misselijkheid. Hoop dat ze je er snel mee kunnen helpen of dat het straks snel weer minder mag worden als je in het 2e termijn komt. En het vertellen blijft ergens ook spannend denk ik. Op een gegeven moment kan je er alleen niet meer omheen hahaha.
Junidochter wat fijn dat deze echo goed was kan me heel goed voorstellen dat het allemaal even extra spannend en beladen is. Hopelijk kan je er nu langzaam ook meer van genieten.
NDec ja ik had het even opgezocht want dacht dat ze dit ook wel zouden vertellen als ze het zouden kunnen zien. Maar blijkbaar is er onderling afgesproken volgens de landelijke richtlijnen om dit niet te doen. Heeft te maken met dat ze het niet betrouwbaar genoeg vinden. hier kan je er wat meer over lezen: https://www.pns.nl/13-wekenecho/veelgestelde-vragen. Ik denk overigens wel dat het afhangt van waar je de echo laat doen of ze iets zeggen of niet. Denk dat sommige als het overduidelijk is het wel zullen zeggen. 
Rch Succes vandaag met de echo. Leuk dat je het dan net op tijd kan vertellen waarom je niet mee doet. 
Hier gisteren wat spulletjes besteld om foto's voor een aankondiging te kunnen maken. Dit meer voor de vrienden/kennissen die we niet op korte termijn zullen zien. Ik twijfel nog of ik er al klaar voor ben om iets op socialmedia te zetten of niet. In ieder geval eerst nog even de 13weken echo dit weekend en dan eerst nog de vrienden informeren. Wie weet dan over een tijdje ook nog online. 
 
Paulatje wat fijn! Wij mogen zaterdag vindt het ergens toch ook wel weer even spannend. Ik ga wel vragen of ze iets over het geslacht kunnen zeggen ander vraag ik gelijk om een pretecho in te plannen haha. Ik ben nog niet aangesloten bij een zwangerschap sportklasje, maar heb toevallig wel gisteren wat foldertjes die ik bij de verloskundige vandaan heb bekeken. Wel gaan mijn man en ik nu elke week een dagje zwemmen. Moet alleen nieuwe zwemkleding gaan aanschaffen want die watermeloenen passen niet zo goed meer in mijn topjes. Wil me wel weer wat fitter gaan voelen want die eerste maanden was ik echt niet vooruit te branden. Overdag werken, smiddsags instorten en misselijk en dan uitgeblust om 8 uur al op bed. Ik ben ook net verhuisd naar het Noorden van het land dus lijkt me juist ook leuk om bij een zwangerschaps clubje aan te sluiten in de hoop wat leuke meiden te leren kennen in de buurt. Ik weet alleen nog niet wat zwangerschapsyoga, mama bootcamp, mama zwemmen. Heb besloten om hier dit weekend even voor te gaan zitten. 
Hoe zit het trouwens met kraamzorg hebben jullie dat al geregeld? merk dat ik het toch nog best lastig vind maar moet nu wel echt iets gaan regelen gezien we al 14+1 zijn. Hier heb je best veel zzp'ers in de buurt wat denk ik wel persoonlijker is, maar als zo iemand ziek is hoe zit dat dan met vervanging. Bij een grotere organisatie ben je misschien iets meer een nummertje. 
 
Ik heb de kraamzorg met 8 weken al geregeld zwindo na de goede echo.  Dit omdat ik ook graag een zzper wil en die maar beperkte plekken heeft natuurlijk.
Ik dacht kan er beter maar optijd bij zijn dan te laat . 
Ik heb bij de 1e ook aan een zwangerschaps groepje mee gedqan  dit was een stukje theorie en sporten .ik heb nog steeds leuk contact met een aantal meiden .
Dus is zeker een aanrader vooral voor de eerste zwangerschap.  Nu met al 2 kindjes thuis heb ik er gewoon Amper tijd voor  ?
 
 
Hallo allemaal,
Leuk al die goede berichten weer. Wat betreft klasjes heb ik bij mijn eerste zwangerschap mee gedaan met de centering pregnancy (CP-groep) vanuit mijn praktijk. We waren met 8 dames waarvan het voor sommigen het eerste kindje was en voor anderen het tweede. Dit waren een soort bijeenkomsten en controles samen. Helemaal de controles in de eerste periode duren vaak maar heel kort dus zo was er een mooie combinatie. We leerden dan van alles over de zwangerschap en bevalling en konden verhalen uitwisselen. Was overigens niet zo zeer op sport ingestoken. Ik heb er een leuke groep meiden aan over gehouden waar ik  nog steeds regelmatig contact mee heb maar ga het nu niet weer doen omdat ik de meerwaarde voor mezelf niet zie nu. 

Kraamzorg heb ik ook aangevraagd ondertussen. Ik heb net als bij mijn eerste gekozen voor een wat grotere organisatie. Ik wil proberen of mijn toenmalige kraamzorg weer kan/wil/mag komen. We hadden een goede klik toen. Ik hoop wel dat ik het 'gewone' aantal uren tegen die tijd kan krijgen. Het wel hoog zomer natuurlijk met alle vakanties die daarbij komen. Ik zag al staan dat de organisatie daar het laatste woord in heeft en dat zij dus kunnen beslissen om minder uren te doen als het goed gaat maar dit wordt beoordeeld op ieders persoonlijke situatie. 
 
 
Froetie super leuk dat je daar een vriendinnenclubje aan over hebt gehouden. Ik heb mij aangemeld voor een yogacursus klasje van 7 lessen, alleen nog niets over terug gehoord. En ga sowieso nog even opzoek naar iets anders. Het weer is langzaam aan ietsje beter aan het worden dus zit ook nog na te denken over ene mama bootcamp ofzo. Snap dat het nu met al 2 kindjes lastiger in te plannen is en misschien dat je er toch ook minder behoefte aan hebt omdat je het al 2x hebt meegemaakt.
NDec jij dus ook een leuke groep meiden eraan overgehouden. Ik zit zelf ook al zolang in het zwanger proberen te worden, dat ik me nog nooit echt heel erg heb verdiept op het daadwerkelijk zwanger zijn en wat erna komt haha. Dacht altijd dat komt tegen die tijd dan wel. Fijn dat je ook de kraamzorg al geregeld hebt.
Paula'tje ja zwemmen is echt fijn. Lekker licht in het water, maar wat je zegt ik heb net een nieuwe bikini besteld want de vielen er bijna uit. Ik had al niet hele kleine borsten, maar dat is nu nog erger. Kinderopvang wel al even kort over gesproken, maar nog niet actief opzoek geweest. We hebben wel 2 basisscholen in de buurt waar volgens mij ook kinderopvang in het gebouw zit. Dus wil eigenlijk wel eens even langs om binnen te kijken en sfeer te proeven. zou dan mooi zijn als de kleine daar ook naar school kan gaan.
 
Hier van het weekend een goede 13 weken echo gehad. Lopen inderdaad nog steeds iets voor dus nu 2 aug ipv 5 aug. Kleine lag wel flink dwars te doen door lekker eigenwijs met de rug naar ons toe te liggen. Heb echt staan springen en dansen om te kijken of hij/zij wilde draaien, maar dat wilde alleen maar even een klein beetje en dan draaide we weer gewoon lekker om. stak nog wel even een duimpje op om te laten weten dat alles verder prima ging daar binnen haha. We hadden iemand benaderd voor de kraamzorg een ZZPer maar die zat helaas vol. We hebben nu een 2e ZZPer benaderd hopende dat die mogelijk nog plek heeft. Anders hebben we een grotere organisatie al op het lijstje staan om die te benaderen. Dus hoop snel wat te horen. We hebben op valentijnsdag onze pretecho voor de geslachtsbepaling, want het was nu nog niet duidelijk te zien/met zekerheid te zeggen wat het geslacht is. Dus nog even geduld en dan dat weekend een kleine gender reveal. 
 
 
Wat fijn dat je een goede 13 weken echo hebt gehad
Hier is de kleine meid afgelopen vrijdag ook goed gekeurd met de 20 weken echo .❤
Dus die kunnen we weer afstrepen.
Hopelijk heeft de andere zzper wel plek?
Nog eventjes geduld dan voor het geslacht .  Spannend hoor en super leuk zn reveal?❤
 
O wat fijn! een goeie 13 en 20 weken echo :). Ik ben ondertussen aan het wachten op de uitslag van de NIPT+ nevenbevindingen. Over 2 weken de 13 weken echo (met 14 weken). 
 
Ik heb trouwens echt een enorme blauwe plek overhehouden aan het bloedprikken voor de nipt en antistoffen enzo.. Zeg maar dat mensen vragen of er iets gebeurt is haha.
 
Terug
Bovenaan