Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Ik had vanochtend een afspraak staan voor bloedprikken van de NIPT+. Ik moest er nuchter naartoe dus had om 8.15 uur een afspraak gemaakt. Ik ging zowat van mijn graatje, niet door het prikken maar puur vanwege het feit dat het nuchter moest. Ik had gelukkig een banaan en een boterham in mijn tas gestopt, die ik daarna direct kon eten. 

Rch: jij hebt ook van die lekkere onzichtbare aderen zeker? Dan pakken ze een 'dikkere', die geloof ik stugger zijn met aan prikken. Dat doen ze normaal bij mij ook maar de vrouw van vanochtend heeft het heel netjes gedaan. Niets te zien en voelen nu. 


Dinsdag mogen wij voor de 13-weken echo. Ik vind het toch weer spannend!
 
Oh bah Rch wat vreselijk he dat bloed prikken! Ik moest ook, maar gelukkig viel het bij mij mee omdat ik juist wel een goeie ader heb. Maar ben totaal geen held en val altijd flauw whahaaa!
Ndec heel irritant als je nuchter moet ja! Pfff! Succes alvast voor dinsdag!
Wij hebben vandaag een goeie 13 weken echo gehad!! Alles zag er goed uit. Zit vandaag op 12+5 maar bij de meting kwam er 13+3 uit. Hmm. Maar was niet erg haha. Verder ben ik nu echt zooo nieuwsgierig of het een jongen of een meisje is!! Ze deed even een pottyshot maar het was vrij snel, helaas geen foto van gemaakt (hoopte ik op haha), maaaaar wat ik even zag... Zag ik niks! Maar ik durf niet teveel te hopen ? over anderhalve week waarschijnlijk toch voor de geslachtsbepaling.. Maar vind het ergens ook heel erg spannend! 
Kaat, TMAAM hoe is het met jullie?
Het is een tijdje stil geweest hier op het forum!!
Ik ben trouwens nog steeds zooo moe. Ik val nog steeds elke avond op de bank in slaap, kan dan zo anderhalf uur slapen en als ik om half 10 vervolgens naar bed ga slaap ik weer tot de volgende ochtend half 8/8u (als de kinderen mee werken haha). Had toch wel gehoopt dat die vermoeidheid minder zou worden. Hoe is dat bij jullie? De misselijkheid is nu gelukkig wel zo goed als over. Alleen nog beetje weeïg als ik te lang niks heb gegeten. En ik eet nog steeds veeeeel. Heb gewoon na 2u weer een letterlijk hoorbare knorrende maag ?
 
@rch  je kan de volgende keer bij het bloedprikken dit zeggen dan dan binden ze daarna je arm af met een verbandje zodat het niet blauw word. 
Ik heb dat namelijk ook altijd als ik dat niet doe.
Wqt fijn panda dat je 13 weken echo goed was !
 
@Panda: wat ontzettend fijn dat alles tot zover goed was. En nog steeds fingers crossed dus voor het geslacht ? Ik had ook verwacht dat dat de vermoeidheid nu wel wat minder zou zijn maar helaas. De rest van de klachten zijn inderdaad afgenomen, gespannen borsten zijn weg, enkel nog gevoelige tepels maar die vermoeidheid blijft. Helaas doet onze dochter vaak geen middagdutje meer dus dat is echt even doorkomen op sommige dagen. 
Ja dames, hoe is met de rest van jullie? Ik hoop dat de misselijkheid bij jou ook begint af te nemen Kaat? 
 
Rch zo naar! Ik heb de afgelopen jaren zoveel naalden in mijn lichaam gehad door ons traject. Bloedprikken ging vaak nog wel ok. Als ik pech had prikte ze verkeerd en had je indd een blauwe plek. Infuusprikken gaat bij mij altijd fout. Dat is vaak minimaal 3x proberen voordat hij erin zit, met als gevolg meerdere plakkers en meerdere blauwe plekken. Hopelijk trekt het snel weg. Nog even wachten tot de 13 weken echo. Hier had ik hem ook met 14 +3 dus mocht nog net haha. 
NDec ik hoefde niet nuchter te zijn voor de NIPT. Wel voor andere bloedonderzoeken, maar de NIPT nooit. En morgen als de 13 weken echo! Leuk en spannend. Ik vond het ook spannend hoor, blijf het toch elke keer wel weer een beetje spannend vinden zo'n echo.
Pandalover Wat fijn dat de echo goed was! Hier zat ik ook echt te zoeken naar iets wat het geslacht kon weergeven. Heb de echo ook gefilmd, want stuur ook steeds een klein stukje naar mn ouders op. Die wonen namelijk niet om de hoek. Maar ik kon ook nog niets zien. Morgen hebben we onze geslachtsbepalingsecho! Kijk er heel erg naar uit maar vind het ergens ook weer spannend. 
Mijn energiepeil is wel iets beter. Kan nog steeds soms wel echt inkakken smiddags als dat zo is probeer ik nog even te liggen. Ik lig er savond alleen wel nog ron 8 a half 9 in. Dan lig ik vaak net 1,5 uur en moet ik er weer uit om te plassen haha. Misselijkheid gaat hier gelukkig goed! Ik heb nu alleen 's avonds last van brandend maagzuur. Dus probeer al minder grote maaltijden te eten maar wil nog niet echt helpen. Waar ik wel gek van wordt is ik heb last van zoveel slijm in mijn keel dat ik 's ochtends vaak kokhalzend door het slijm wakkker wordt. 
 
Hi lieve meiden, 
Wat fijn om jullie positieve verhalen te lezen over de echo's en dat de klachten hier en daar wat afnemen. @Panda, zo fijn dat de 13 weken echo goed zat.. geslacht blijft spannend, heb je een geslachtsbepaling echo??
En spannend dat afwachten op de NIPT! Ik heb 'm ook vorige week dinsdag gedaan, nuchter, werd toch wel even licht in mijn hoofd van de hoeveelheid buisjes bloed die er afgenomen werden (7!). ?
@NDec, jij veel succes en ook veel plezier met de 13 weken echo! 
Vanuit mijn kant was het ook idd even stil. Ik heb echt horrorweken gehad door het overgeven. Nu kan ik wel weer zonder medicatie, maar nog steeds de hele dag door misselijk en maagzuur en toch nog 1-2 x overgeven. Ik ben zo blij als er 1 goede dag tussen zit en ik wel kan eten. Ik eet wel gezonder dan afgelopen weken. Kon eerst alleen maar pizza, patat en dat soort troep binnen houden. Inmiddels trek ik crackers, brood en avondeten wel beter, gelukkig! Ik lig ook vaak nog om 9 uur wel op bed, soms zelfs eerder. Maar moet er ook om het uur uit om te plassen. Vind het zwanger zijn tot nu toe best heftig. Ik ben zo dankbaar, maar ik vind het tegelijkertijd ook mega zwaar. We hebben vorige week het hartje horen kloppen, dat vond ik wel echt heel bijzonder!! En ik mag vrijdag voor de 13 weken echo, ben dan precies 13 weken. Ik hoop dat ik in het tweede trimester toch wat meer kan genieten. ?
 
Toevallig net gebeld met de NIPT uitslag. Er is gelukkig niks gevonden ? op naar de 13 weken echo en dan kan ik het eindelijk delen. ?
 
Goeie tips haha, ze hadden de ader eigenlijk meteen met de 1e keer prikken.. maar ik vermoed dat ze gewiebeld hebben met de naald ofzo.. 
Ik wist niet dat de NIPT nuchter moest?! Is echt niemand over begonnen.. Moet dat bij iedereen? Lijkt me wel echt drama, zwanger en nuchter prikken hihi..
O wat heerlijk Kaat dat je NIPT goed is! Ik vind het wachten stiekem wel spannend. 
Ik maak me best zorgen om m'n gewicht.. Ben ondertussen "al" 3kg zwaarder (13 weken) terwijl ik m'n best doe best normaal te eten.. Was van te voren slank en heel gespierd/weinig vet, wel een "normaal" gewicht voor mijn lengte. Dus ik houd het er maar op dat mijn lichaam een gezonder vetpercentage wilt tijdens de zwangerschap.. Ik zie ook in dat het niet super extreem veel is maar wel meer dan de 0 tot 2 kg die ze aanbevelen. Hoe ervaren jullie de gewichtstoename? 
 
Terug
Bovenaan