Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Oh dames ik heb echt wat ontketend met die nuchtere NIPT geloof ik. Was niet de bedoeling hoor, normaal hoeft het inderdaad niet. Maar gezien mijn BMI te hoog is, is er meer kans op zwangerschapsdiabetes. Daarom moest ik hem nuchter laten uitvoeren, ze kunnen dan meteen je bloedsuiker meten. Vaak doen ze dit apart op de praktijk maar de assistentes hadden me vergeten te vragen om nuchter naar de termijnecho te komen dus was die kans al over. Nu kon het mooi 'samen'. 

Ach Kaat, wat vervelend zeg. Goed om te horen dat het wat beter gaat maar had het je gegund dat je de dag kon door komen zonder hondsberoerd te zijn. Hopelijk komt dat snel!
En Panda, groot gelijk! Vanaf jouw termijn zie je er echt 'zwanger' uit i.p.v. iets er tusssen in, wat het bij mij nu nog steeds is haha. Kan niet wachten tot het wat duidelijker wordt haha. Heb je verder mensen die je (onder)steunen? Het lijkt me soms ook wel pittig..
 
Zojuist de 13-weken echo gehad. Alles zag er perfect uit voor deze termijn. Kindje was lekker in beweging en wat een verschil in wat je ziet met de termijnecho - van bij mij - bijna drie weken geleden. Een paar mooie foto's en korte filmpjes rijker, wat wel een verbetering op de vorige echo's is, toen lag het nog erg verstopt ?
 
@Rch, dat wachten was inderdaad spannend. Hopelijk krijg jij ook snel de uitslag ?. Ik durfde zelf nog niet op de weegschaal te staan.. erg hè. Ik heb gewoon een prima figuur, maar vind het zo spannend na al die ongezonde troep. Maar denk dat het wel per persoon verschilt en als jij al heel slank was van jezelf, dan is het niet zo gek dat er wat kilo bij komt ook door vocht etc..
@Paulatje, Pffff ik ga volhouden en hoop zo dat het wegtrekt. Schreef dat berichtje gister en gelijk weer mis. Dehele dag door overgeven ?. Het is ook wat. De NIPT hoefde ik ook niet per se nuchter! Maar ik deed alle andere bloedtesten tegelijk dus die moesten wel nuchter, denk dat het daar een beetje mee te maken heeft. Oh lees nu idd dat NDec dat ook al zei! Maar wat fijn om te horen dat je ook echt kan genieten van je groeiende buik. En dat je er mooi uit ziet mag best gezegd worden, echt een powervrouw! ? heb jij trouwens een geslachtsecho gepland?? 
 
 
Oooh de meeste zijn toch nog wel vermoeid dus!!! Nou ik had daar dus bij mijn andere 2 zwangerschappen echt minder last van. Toen voelde ik me sowieso de gehele zwangerschap veel beter als ik me nu voel, maar was ik dus ook minder moe.
Kaat wat vreselijk dat je nog steeds zo misselijk bent!! Ik ben echt blij dat dat bij mij een stuk beter gaat. Je wordt daar echt niet vrolijk van. Kan je nog wel werken of zit je in de ziektewet? (er van uit gaande dat je überhaupt werkt haha)
Paula'tje ooh wat heerlijk he, wat kleding waar je je dan fijn in voelt! Ik had nog kleding van de vorige zwangerschappen maar heb mij in het weekend ook verwend met wat nieuwe broeken, truien en jurkjes. En ik snap wat je zegt qua buik haha. Bij mij is het ook echt al duidelijk te zien en heb ik voor mijn gevoel dus ook een andere buik dan bij de andere 2. Lijkt meer naar voren ipv rondom. Ik kan er stiekem ook wel van genieten. Moest wel heel hard om je berichtje lachen waarin je zei : ik heb geen man die het zegt dus zeg het zelf maar. Nou 1 troost, mijn man heeft ook nog niks over mijn buik gezegd hoor ?
Ndec wat fijn dat de 13 weken echo goed was!! ? ja ik vond het ook echt een verschil met de termijnecho ondanks dat er bij mij maar 2,5 week tussen zat.
Rch die gewichtstoename klinkt heel normaal hoor!! En Kaat ik ben blij met jouw bericht want ik heb dus sinds het eerste bezoek aan de verloskundige, waar ik op de weegschaal moest, er niet meer opgestaan. Ik durf ook niet, hahaha. Ben voor mijn gevoel al 10 kilo aangekomen ?? en er zaten vooraf aan de zwangerschap al zo'n 5 kilo eerdere zwangerschaps kilo's aan dus was eigenlijk al niet heel tevreden met mijn gewicht, grrr. Na deze zwangerschap maar vol op dieet ?
Ennnnnn meiden... Ik denk dat ik de baby dus kan voelen!!! Zooo magisch weer ondanks dat het de 3e is. Heb sowieso het gevoel eter veel meer te genieten. Misschien ook wel omdat ik besef dat het de laatste zwangerschap is. Maar op een moment als nu, als de kids op bed liggen en ik voor pampers op de bank dan voel ik dus duidelijk iets!!! Bij de andere 2 had ik de placenta voor en voelde ik ze uit mijn hoofd pas vanaf 17 a 18 weken, maar nu met de placenta achter maakt het denk ik toch echt een verschil want ik voel het duidelijk!! Terwijl ik dit weekend pas op 14 weken zit. Vraag me wel nog steeds af of de uitgerekende datum klopt, want ze kwam nu ook weer met de 13 weken echo op 5 dagen verder dan uitgerekende datum. Maar ja de baby komt toch wanneer ie wil haha!
TMAAM, ook alles goed bij jou? 
 
Panda: ik denk soms ook al wat te voelen maar weet niet of dat 'echt' is of dat dat toch mijn darmen zijn. Het voelt wel anders vind ik, zeg het maar ??‍♀️ De echoscopiste vertelde gisteren dat ze na de termijnecho haast nooit meer op de uitgerekende datum uit komen. En dat de metingen vaak laten zien dat je iets minder ver bent, schijnt heel normaal te zijn. Ik was gisteren 13+3, bij de ene meting liet hij dat wel zien en bij de andere metingen weer 13+1.  Misschien ook net een klein verschil in welke punten ze voor de meting pakken? 


Ik merk dat ik wel gerust gesteld ben door de echo en het feit dat het eerste trimester voorbij is. Overigens heeft ze gisteren inderdaad niet gevraagd of we het geslacht wilden weten. Ik denk ook nog wel wat vroeg voor heel duidelijk beeld en daarbij de landelijke afspraak. Wij gaan daar geen extra pret-echo voor inplannen dus afwachten tot eind maart. 
 
Oh Panda, ik zie net dat het kindje bij jullie dus 'verder' is. Hoe was dat bij jullie andere twee? Weet je dat nog? Misschien maken jullie grote kinderen ?
 
Kaat wat naar dat je nog steeds zo beroerd bent. Klinkt allemaal wel heftig. Ik hoop voor je dat het 2e trimester het echt gaat afnemen en je ook wat meer kan genieten. Wat fijn dat de NIPT in ieder geval helemaal goed is. 
Rch 3 kilo is echt nog niet zoveel hoor volgens mij. Als ik ook al die staatjes zie is het ook hoe lichter je bent hoe meer je mag aankomen. Zoals je zelf zegt ben je van jezelf behoorlijk droog, dus denk dat je lichaam nu gewoon net even wat extra's aanmaakt voor die kleine. Ik weet niet zo goed hoe ik naar mijn gewichtstoename moet kijken. In de eerst maanden was ik ineens 2 a 3 kilo kwijt door de misselijkheid en nu zitten die +1,5 kilo eraan dus. 
Paulatje wat heerlijk dat je echt al zo'n mooi baby buikje hebt! En dat je kleren bij een vriendin op hebt kunnen halen. Ik ga zelf eind deze maand even bij mijn nicht langs om kleren te kijken. Al moet ik zeggen dat ik tot nu toe eigenlijk nog best wel aardig in mijn normale kleren pas. 
NDec haha ik dacht inderdaad al er is vast een andere bloedtest gelijktijdig gedaan waarvoor je wel nuchter moest zijn. Desondanks lijkt het me behoorlijk naar om met de misselijkheid etc. nuchter te moeten prikken. Ik zou echt zo vroeg mogelijk gaan prikken en een broodje mee om te eten zodra die naald eruit gehaald gehaald werd haha. Maar heerlijk dat de 13 weken echo goed was! over het geslacht ik had er zelf nog naar gevraagd maar ze gaf al aan dat het echt nog te vroeg is en je soms wel geluk kan hebben dat ze het zo goed in beeld krijgen dat ze een vermoeden willen uitspreken, maar dat gebeurd niet heel vaak. En je zou dan inderdaad later terug moeten komen voor een pretecho of wachten tot de 20 weken om het echt vast te laten stellen. Daarnaast heb ik een kleine draak die nu al lekker tegendraads is haha. 
Pandalover Wat gaaf dat je de kleine al voelt! Ze zeggen ook dat je het sneller kan voelen als je al zwanger bent geweest en als dan nu ook de placenta gunstiger ligt. Bij mij ligt hij dus aan de voorkant, maar ik heb dus wel soms het gevoel van die vlinders in mijn buik, dus twijfel of dat dan die kleine is of niet. 
 
Wij hebben dus begin deze week onze pretecho gehad en we weten wat het wordt! Mijn man had het natuurlijk weer bij het goede eind. Die heeft soms echt een gave om bepaalde dingen aan te voelen. Bij onze dochter wist hij al dat het een meisje was. Bij zijn vader voelde hij al aan dat hij ernstig ziek was terwijl iedereen dacht dat een ontsteking of iets was. En nu riep hij al vanaf het begin dat het een jongen zou worden. Zaten ook al te grappen of hij dat ook niet kon doen met het kopen van een lot, maar die wil nog niet echt lukken. Al moet ik zeggen dat dit wel echt als een lot uit de loterij voelt. Maar hier dus een jongen. Ik moest er wel echt even aan wennen, want zag mezelf echt altijd met een mini me lopen en echt als een meisjes mama. Ergens denk ik dat het ook gewoon zo moest zijn. Op de een of andere manier trekt het deze zwangerschap meer los van het verlies van onze dochter. Ik heb ook ineens minder nachtmerries over dat het fout gaat en voel ik meer rust in mijn lichaam. Dit weekend een gender reveal waar we heel erg naaruit kijken. Het mooiste vind ik nog om mijn man zo enthousiast te zien over het feestje. Hij zegt steeds hoe erg hij er naaruit kijkt.
 
 
Ndec haha nee we maken niet perse grote kindjes. De andere liepen vaak wel redelijk gemiddeld, wel beide lange benen. Maar wie weet was de meting gewoon niet helemaal goed of heeft de baby een groeispurt gehad whahaaa
Zwindo oooh jongens zijn echt heel leuk hoor!! Die van mij zijn echte mama's kindjes haha. Ik snap wat je zegt over dat het na het verlies van jullie dochter zo moet zijn, daar geloof ik ook in. Heel fijn dat je meteen meer rust ervaart en wat leuk dat je man ook zo enthousiast is!!
Paula'tje tja lastig om te omschrijven hoe het voelt. Inderdaad wel een beetje als golfjes/plopjes of zo! Vind het wel erg leuk dus ik ga er gewoon vanuit dat het de baby is haha. Zou ook toevallig zijn als mijn darmen elke keer zo reageren als ik rustig op de bank lig. Ik heb ook een doppler van de vorige zwangerschappen maar die heb ik nog niet durven te gebruiken. Als het goed is over 2 weken bij de verloskundige voor het eerst het hartje echt horen.
En... Onze geslachtsecho is gepland!! Volgende week woensdagmiddag!! Ik vind het echt zooo spannend. In mijn hoofd is er al een heel beeld van een meisje, maar dat maakt me tegelijkertijd ook wel angstig dat ik toch misschien teleurgesteld ga raken. We hebben besloten niemand te vertellen dat de echo gepland is en we laten het op een briefje schrijven, zodat ik het op mijn eigen moment op mijn eigen plek kan bekijken en verwerken en niet iedereen aan de telefoon hangt of het een jongen /meisje is ? ik weet even niet wie het zei maar ik herken het zo erg, in mijn omgeving is iedereen ook zooo bezig met of het een jongen of meisje is.. En iedereen hoopt (net zoals ik stiekem) op een meisje. Op zich denk ik niet raar na 2 jongens, maar ben toch bang voor de reacties als het toch een jongen zou blijken. Pfff.. Aan de ene kant wil ik dat het nu woensdag is, aan de andere kant zie ik het voor me dat dat briefje een week in mijn zak blijft zitten omdat ik niet durf te kijken hahaha ??
 
Terug
Bovenaan