Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Spannend Panda! Gek hoe dat werkt hè? Ik heb sterk het gevoel dat het een jongen is vanaf het begin en nu merk ik dat ik daar ook op gefocust ben. Mijn vriend had de vorige keer heel sterk het gevoel dat het een meisje was en hij zat goed. Na de 13 weken echo denkt hij ook dat dit een jochie is. Nog ruim een maand wachten voor uitsluitsel. Een zusje zouden we minstens zo leuk vinden. 
Gisteren ook gebeld met de uitslag van de NIPT, ook daar geen bijzonderheden gevonden en mijn glucose was ook goed. Gelukkig voor nu dus nog geen diëten en dergelijke.
@Kaat: jij mag vandaag toch? Succes en veel plezier ?
 
Hey toppers! Sorry, terug van weg geweest! 


Wat super fijn om terug te lezen dat alles bij iedereen goed gaat, goede echo's en sommige weten het geslacht al! Wat leuk!! Balen @Kaat dat jij je nog steeds slecht voelt, hopelijk wordt het echt gauw beter!
Hier ook alles goed! Goede 13w echo en nipt uitslag ook goed. Dus een gezond kindje in de buik en voel me ook goed.
Zo dankbaar. 
Dinsdag avond pretecho maar weten nog niet of we het dan gelijk willen weten of iets met een gender reveal volgend weekend. 
 
Fijn om te lezen dat jullie nipt en 13 weken goed zijn NDec en TMAAM!
Zo ik zit hier nog een beetje bij te komen van onze gender reveal. Het is dat ik straks overleg heb. Ik denk dat ik anders nog even wat langer was blijven liggen. Het was echt helemaal super! Er was wel echt een overduidelijke team boy kant haha. Er waren maar 3 die dachten dat het een meisje zou worden. Ondanks dat we ons helemaal niet hebben versproken of iets hebben losgelaten. Echt zo grappig. Ik was zelf ook bang dat ik de bal met het poeder kapot zou laten vallen of te kort gooide dat ie voor mijn man kapot op de grond zou vallen, maar het ging echt perfect! Hebben ook echt een super mooi filmpje met slomo op het punt dat de bal kapot getrapt wordt. Dit is wel echt voor het eerst dat ik echt een beetje het gevoel van genieten heb gevoeld. 
Paula'tje wat knap dat je nog zo lang kan wachten. Hier veelste ongeduldig haha. Als we hier in NL de optie hadden om met de NIPT al uitslag te krijgen had ik die keuze waarschijnlijk ook al gemaakt. 
Pandalover Jij mag deze week! Spannend! Kan me heel goed voorstellen dat je na 2 jongens toch ergens een lichte voorkeur voor een meisje hebt hoor. Ik denk dat dit helemaal niet raar of gek is. Uiteindelijk weet ik zeker dat als het toch een jongetje wordt je die met net zoveel liefde zal ontvangen als dat het een meisje is. Ik duim in ieder geval stiekem met je mee! 
TMAAM jij morgen al de pretecho! Spannend! Wij zaten ook heel erg te twijfelen om het zelf al te weten of niet. Achteraf vond ik het wel heel fijn om het even ons geheimpje te laten zijn en de eerste golf aan emoties lekker met elkaar gedeeld te hebben. Al lijkt het me ook geweldig om het samen met de familie en vrienden te weten te komen.
Oja wat wij nog hebben gedaan je hebt bij de sowlow een doos met invulvelletjes die mensen kunnen invullen met wat denk je dat het wordt naam suggestie enz. Dus die hebben we eerst nog door iedereen laten invullen, met hun namen erop. Die plakken we dan in het boekje voor als de kleine later groter is. 
 
Ndec grappig dat je zo'n duidelijk voorgevoel hebt, ben benieuwd of het klopt!! Wanneer heb jij de geslachtsecho of wacht je tot 20 weken?
TMAAM gezellig dat je er weer bent haha!! Wat fijn dat je 13 weken echo en nipt goed was! Morgenavond de echo, spannend!! Zijn jullie er al uit of jullie het morgenavond al willen weten?
Super leuk Zwindo zo'n gender reveal! En dat het filmpje ook zo leuk is geworden!! Het is een jongetje toch? Leuk idee ook van die box! Wij hadden bij de eerste ook een gender reveal en gevraagd of iedereen wat aan wilde doen met wat hij dacht, blauw of roze. Foto van beide teams gemaakt haha.
Ik ben erg nieuwsgierig maar tegelijkertijd ook zenuwachtig voor woensdagmiddag. De meeste mensen om mij heen die zich durven uit te spreken, haha, denken toch een jongetje. Maar ik voel me zo anders, en die 13 weken echo met potty shot blijft maar in mijn hoofd zitten dat ik daar niks zag. Pfff laat het woensdag zijn!! We gaan volgend weekend met mijn schoonfamilie weg en dan willen we het vertellen. Iedereen vraagt er sowieso al continu om maar we hebben nu gezegd dat de echo volgende week is ?
Junidochter hoe is het met jou?
Kaat wil jij ook weten of het een jongen /meisje is?
Misschien leuk om weer even een lijstje te maken met uitgerekende datum en geslacht of zo? Ik vind het soms best moeilijk bij te houden haha!!
Froetie jij krijgt een meisje toch? En je loopt iets voor op ons toch? Ben je al flink aan het shoppen? 
 
Ah Zwindo! Wat fijn en leuk dat het zo'n geslaagde gender reveal was. En toch wel bijzonder dat een heel groot deel van jullie gasten 'goed' zat. Knap dat jullie je niet versproken hebben, ik zou dat denk ik heel moeilijk vinden. 


Haha, Panda: ik heb smakelijk gelachen om de term 'potty shot'. Nog nooit van gehoord maar dekt goed de lading. Wij wachten tot de 20-weken echo. Over ruim een maand is dat zo ver, tussendoor nog een reguliere controle. 


Leuk zo'n lijstje. Ik wil wel kijken hoe ver ik kom. 
 
Ik zit niet helemaal in de regels bij ZZP'ers maar je hebt dus wel het normale zwangerschapsverlof van 16 weken totaal Paula'tje? Of bedoel je dat met ouderschapsverlof? Mijn dochter is geloof ik met 10 weken gaan wennen en een paar weken later echt gestart. Ik vond het wel dubbel hoor. Aan de ene kant fijn dat niet meer alles om de baby draait maar aan de andere kant vond ik haar ook nog wel klein. Ik had ook een erg fysiek uitdagende baan in de horeca toen en eigenlijk was ik na mijn verlof nog helemaal niet lichamelijk klaar om mijn uren te draaien. Ik had mijn vrije dagen nodig om de dag erop weer pijnvrij te zijn. Te zot voor woorden eigenlijk dat ik toen niet aan de bel heb getrokken. Ik ben nu de horeca uit dus denk dat het qua lichamelijk dit keer wel beter gaat. 
Met sommige kdv's kun je geloof ik overleggen dat je live kunt voeden daar. Om praktische redenen is het dan wel makkelijk dat je er vlakbij woont en het moet in je dagschema passen. Volgens mij kan ik hier ook afgekolfde melk meegeven die ze in de koelkast zetten en dan geven. Daarbij mag je in loondienst het eerste jaar(?) een percentage van je werktijd gebruiken om te kolven als je nog borstvoeding geeft. 
 
Ik had al even niet meer op het forum gekeken dus moest even bij lezen.
Wat fijn alle goede berichten over de NIPT en de 13 weken echo. En dat de eerste dames ook al het geslacht weten.
Onze NIPT en 13 weken echo was ook goed! Het geslacht willen wij (wederom) niet weten. Maar we zijn al gezegend met een dochter en een zoon. De verassing blijft dus tot aan de bevalling. We hebben een plekje bij de opvang gereserveerd (al na de 1e echo) en me net ook maar eens aangemeld bij de kraamzorg.
Heb bij de eerste pre-eclampsie gehad en bij de tweede wederom hypertensie. Slik nu wederom bloedverdunners (Ascal), de dosering is verhoogd en wordt gek van het maagzuur, morgen maar eens bellen of ze daar iets voor kunnen voorschrijven.
 
Terug
Bovenaan