Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Wat fijn Junidochter dat alles goed gaat!! Wij hebben vanmiddag de geslachtsecho gehad. Ik was zo overtuigd van een meisje.. Qua kwaaltjes, mijn hele gevoel, de stellige uitspraak van de oudste dat het een zusje is, en ergens misschien toch ook wel de hoop...
Het is een jongen. En ik ben toch teleurgesteld en voel me daar zo ontzettend rot en ook weer verdrietig over. Het gevoel dat er dus nooit een meisje zal komen en ik geen dochter ga krijgen.. Stom he. Iedereen om mij heen, al mijn vriendinnen, hebben minimaal 1 meisje en het gaat altijd over die leuke jurkjes, vlechten etc. Daarnaast heb ik letterlijk buikpijn als ik nadenk over de reacties van de omgeving. Alleen mijn moeder weet het tot nu toe, maar die voelde ook mijn teleurstelling en zei dat zij het ook jammer vindt en een meisje leuk geweest was, daarna probeerde ze het wel positief te draaien maar toch.
Op nog even terug te komen op de echo. We hebben het laten opschrijven en de echoscopist heeft alleen vanaf de zijkant gekeken, niet van onderen /tussen de benen. Ergens voel ik gewoon nog 1% hoop dat hij het toch niet goed heeft. Pfff ik vind mezelf echt vreselijk. Ik moet gewoon blij zijn dat alles tot nu toe goed lijkt en de baby er gezond uit ziet.... 
 
Pandalover ik ben van mening dat je gevoelens er gewoon mogen zijn en dat je teleurstelling er ook gewoon bij hoort. Zeker als dit jullie laatste kindje wordt is het toch ook een soort van rouwproces, want zoals je zelf al zegt er zal geen dochter komen. Je mag jezelf daar best even wat tijd voor geven om hieraan te wennen. Zoals ik al zei ik ben ervan overtuigd dat als die kleine er is je ook gewoon helemaal dol op hem bent en jullie hem ook alle liefde zullen geven. Ik zou zeggen neem voor nu gewoon even de tijd om te wennen aan het idee en als jullie er klaar voor zijn delen jullie het gewoon met jullie familie en vrienden.
Paula'tje wat grappig dat andere er bijna meer mee bezig zijn dan jijzelf. Wel leuk aan een kant dat ze zo enthousiast zijn lijkt me. Wij hebben een aantal KDV/peuterspeelzalen benaderd voor rondleidingen. De eerst heeft gereageerd, maar kan pas over 3 weken een rondleiding geven. Ik moest wel even lachen om mijn man die had niet beseft dat je dus ook een baby naar de opvang brengt die dacht oh dat gebeurd pas als die een jaar of 2 is dat je hem wegbrengt. Dus begon heel hard te lachen en zei al ja wie gaat er op die kleine passen als jij en ik tegelijkertijd werken dan? Toen ging er echt een lichtknopje aan. Was wel echt schattig. 
Ik wil ook borstvoeding proberen te geven. Ik denk gewoon afkolven en dat meegeven. Als ik in de buurt ben en eventueel vers kan afgeven doe ik dat ook. Ik denk dat ze bij zo'n KVD er veel ervaring mee hebben en ook kunnen meedenken. 
Junidochter wat fijn dat de NIPT en 13 weken goed waren! Wat leuk dat jullie het niet willen weten. Zijn jullie niet bang het dan wel eens tijdens een echo ineens te zien? Mijn man zag het echt gelijk! haha Van de preclempsia en bloedverdunners klinkt best heftig allemaal. Lijkt me dan wel ook weer erg spannend om zwanger te zijn. Leuk dat jullie al een zoon en dochter hebben. Komt dat maagzuur echt door de medicatie of ligt dat nu ook meer aan het termijn waar je in zit? Ik heb zelf ook flink last van maagzuur, met name als ik wat teveel gegeten heb of 's avonds wanneer ik op bed ga liggen dus heb nu mijn hoofdeind een klein beetje omhoog staan. 
 
 
Hè Panda, de teleurstelling mag er best zijn. Het klinkt misschien vreemd maar ik kan me best voorstellen dat je moet 'rouwen' om het idee dat die dochter er (waarschijnlijk) niet meer komt. Dat is echt een kwestie van afscheid nemen van iets wat tot nu altijd een mogelijkheid was. Onder dat gevoel zit vast ook het gevoel dat je blij bent met een gezond kindje. Dat kan naast elkaar bestaan. 

En de reactie/mening van anderen is ook een projectie van hun eigen gevoel op jullie. Rustig aan de komende dagen ?
 
 
Hi lieve meiden, 
Ben ik weer even. @Panda, je gevoel mag er zeker zijn en blijf dichtbij je eigen gevoel. Laat je niet gek maken door meningen van anderen. Knuffel voor jou en natuurlijk ook gefeliciteerd, wat dat alles goed gaat met de kleine is een mooi gegeven ?. 
Ik ben mij er ook zeer van bewust dat geslacht tegenwoordig niet meer veel zegt in de huidige tijd, maar het is toch een bepaalde wens die je misschien voor ogen had. Schaam je er niet voor in ieder geval. Ik wil ook graag weten wat het word en omdat mijn gevoel zo sterk een meisje is, lijkt het mij ook even wennen als ik straks jongetje te horen krijg (al is mijn hele omgeving daar al van overtuigd haha). Maar ik heb ook wat NUB theorietjes laten uitspreken die weer veel een meisje denken, maar goed dat is 50/50 kans natuurlijk. Met allebei blij, mag niet klagen, maar ik ben opgegroeid als oudste met alleen maar meiden om me heen (zusjes/nichtjes etc), dus ook ik zal even moeten zoeken hoe/wat bij een jongen, maar daar heb ik mijn man weer voor en mijn jarenlange ervaring in de kinderopvangbranche ? Ik heb 9 maart de geslachtsecho en ik laat het opschrijven om het later op een mooi moment vast te laten leggen (toch ons eerste kindje, na de mk). Oké, tot zover over het geslacht haha.
Inmiddels 14 weken, vanochtend weer lekker staan overgeven. Het gaat gelukkig wel al iets beter, maar toch helaas nog elke ochtend overgeven of zo misselijk maar dan slik ik het weg. Ben heel moe ook nog steeds en door de misselijkheid voel ik me toch vaak nog "ziekig". Achja, we moeten er maar doorheen. Vanavond weer even naar het hartje luisteren van de kleine. Zin in ??. 
Bij alle andere dames lees ik vooral goede berichten, super fijn! @Paula, fijn dat jouw klachten ook echt wat minder zijn geworden! Ik lees echt alle berichten, maar via mijn telefoon moeilijk om te reageren. Ik las wel veel al over inschrijven KDV, hebben jullie geen last van de mega lange wachtlijsten? ?. Ik heb me al voor 6 aangemeld ofzo, maar wachtrijen van bijna een jaar joh, ze willen geen eens rondleidingen doen voordat ze weten of ze plek hebben... strijden om je plek hier ?
 
Bedankt gebruiker dat je hier even in komt vliegen om je mening te geven. Ik voelde dit als een veilige plek om mijn gevoel te kunnen uiten maar blijkbaar is dat het niet. Misschien kan je lekker mijn schoonmoeder opzoeken en ouwehoeren over het feit hoe ondankbaar ik ben? Jullie lijken sprekend op elkaar zo te lezen. Ik snap natuurlijk ook wel dat gezondheid het belangrijkste is, dat heb ik volgens mij ook benoemd. Maar goed, zoek het lekker uit.
Voor de anderen : bedankt voor jullie lieve reacties. Het hielp mij om mijn verhaal kwijt te kunnen en jullie reacties helpen mij ook de boel weer te relativeren. 
Natuurlijk kun je niet alles aan geslacht hangen maar feit is wel dat je als moeder van alleen zonen later de schoonmoeder bent. Geen dochter om mee te shoppen of een dochter aan wie je een trouwjurk cadeau kan doen. Dat voelt gewoon als een gemis....
Paula'tje vanaf 10 weken mogen baby's inderdaad naar het kinderdagverblijf maar ik zou ook vooral doen wat goed voelt en wat financieel mogelijk is. Ik ben bij beide kinderen 6 a 7 maanden thuis geweest dus aan het werk toen de oudste 5 maanden en 2e 6 maanden was. Dat ben ik nu ook weer van plan.. Heb ook wel de luxe van schoolvakanties die ik erachter aan kan plakken en anders nog stukje ouderschapsverlof (gedeeltelijk betaald).
Ik ben nog steeds echt heel erg moe. Op het werk stort ik rond 3u in en ook s avonds lig ik echt voor pampers op de bank en val vaak in slaap. Dacht eerst nog laag hb, of vitamine tekort maar uit het bloed prikken kwam niks. Misselijkheid is gelukkig wel weg!
Kaat wat onwijs balen dat je nog steeds misselijk bent zeg!! Heb je nog steeds medicijnen?
Ja de kinderdagverblijven zijn echt drama. Wij hebben onze kinderen al een dag naar het kinderdagverblijf en nu de baby ook aantal weken terug op gegeven, maar is pas voor januari 2024 en dat zou moeten lukken.. Hopen we dan maar haha 
 
Hoi meiden,
Dat bijv gebruiker hier opeens haar ongezouten mening komt geven uit het niets is voor mij een reden dat ik hier wat minder actief ben. Soms deel je zoals pandalover iets heel persoonlijks en dan komt er een "onbekende" opeens tussen. Ik snap je net als verder alle anderen heel goed, als je altijd een droom hebt gehad een dochter te krijgen dan is dat even heel confronterend en kut. 


@paulatje mijn zoontje ging vanaf 4 maanden naar de opvang. Vond ik te vroeg ook met alle virussen, vind ze nog erg klein om alles op te vangen. Hier is de opvang niet noodzakelijk met werk dus de tweede gaat met een half jaar wss.
@junidochter wat spannend zo'n zelfde zwangerschap weer. Hopelijk kunnen ze tegen die maagzuur gauw wat doen want dat is toch vervelend.
Ondanks een mega verkoudheid voel ik me goed maar dit slurpt wel heel veel energie. Vorige zwangerschap kreeg ik opeens hooikoorts terwijl ik dat nooit had dus ben benieuwd.
Geniet van je weekend allemaal 
 
Jammer dat er inderdaad zulke personen tussen zitten die dan even een mening komen geven .
Hier alweer bijna 23 weken. 
Het gaat stiekem toch best wel hard?
 
Nou gebruiker ik wens jou eerlijk gezegd succes. Mag hopen dat jij inderdaad zo'n persoon bent die geen kinderen heeft. Namelijk best sneu om dit je kinderen mee te geven!!!
Ik ben gezegend met straks 3 jongens en daar ben ik super gelukkig mee. Los van het feit dat het gemis om een dochter er is. Maar zoals anderen zeiden, staat dat los van elkaar. 
 
Terug
Bovenaan