Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Pfffffffff @gebruiker als zij dat nou gedoe vinden en niet hoeft voor hun is dat helemaal oké. Net als heel veel mensen hopen dat ze na 2 jongens een meisje mogen krijgen, dit gebeurt vaker dan je denkt. En het is niet aan jou of een ander om iemand te bekritiseren.
Vraag me af wat je hier nou komt doen? Achter je schermpje tegen iedereen haar schenen schoppen? 
@froetie molenwaard is idd heel leuk!!! Ook het programma wat ze aanbieden voor de kindjes! En herkenbaar hoor, mijn zoontje loopt ook alle kanten op!
Ik had een weekje Mallorca voorgesteld aan mijn man maar die was niet enthousiast helaas.
Ik ga met 32 weken al met verlof volgens de cao. Ik vond het vorige keer vanaf 30w wel echt zwaarder worden. Mijn werk is best wel intensief en lichamelijk zwaar dus heel benieuwd hoelang we het volhouden. Wel zin in mijn verlof! ☀️ 
 
Dat is wel lekker TMAAM met 32 weken.
Eigenlijk word het inderdaad naar de 30 weken steeds zwaarder .
Ik draaide me vannacht om en ik verrekte iets van een spier in m'n nek . En nu ik ben opgestaan kan in letterlijk niks meer  mijn nek en bovenrug doen zo zeer. Kan wel janken ?
Iemand nog tips ? Warm houden sjaal erom paracetamol.  Met 2 kindjes is het een uitdaging hoor Ellende ?
 
Hoi Meiden dacht even gezellig bij de lezen na een heerlijk weekend. Zie ik dat iemand een account heeft aangemaakt om alleen maar rotopmerkingen tussendoor te plaatsen. Echt nare mensen zijn er op deze wereld. 
Gebruiker misschien moet je gewoon lekker al die energie in je eigen kinderen stoppen en ons hier gewoon lekker onze verhalen en emoties met elkaar laten delen. Ik mag zelf wel spreken als iemand bij wie zwanger worden niet vanzelf is gegaan en heel veel mensen ken bij wie het niet makkelijk gaat of nooit is gelukt. Ik heb nog nooit iemand gehoord dat de emoties van andere er niet mogen zijn. Ook als men even wat moeite heeft om het geslacht te horen. Het belangrijkste is dat een kindje gezond is ook dat weet ik maar als te goed (na het verlies van onze dochter), maar zelfs ik moest even wennen aan toen ik het geslacht hoorde en dat is helemaal OK. 
Paula'tje Ik denk eerder dat hij het zich nog niet echt had beseft ofzo. Voorheen hadden we ook gedacht dat de kleine misschien bij de opa/oma in ieder geval een dagje kon worden gebracht. Maar mijn ouders wonen op een paar uur rijden en binnen mijn schoonfamilie is momenteel het contact heel erg slecht. Wel heel fijn dat je van je kwaaltjes af bent! Heerlijk. Ik ben eigenlijk nog best wel moe, maar mijn bloeddruk is ook best laag. Verder heb ik eigenlijk elke avond wel last van maagzuur. Volgende week al lekker je 20 weken echo! die van ons staat een weekje erna en heb dan ook mijn eerste zwangerschapsyogales. Ik had ook graag nog iets van krachttraining gedaan, maar ben er te lang uit vindt ik om het nu ineens tijdens de zwangerschap weer op te gaan pakken.
Kaat vervelend dat je nog steeds zo moet overgeven. Bijna en dan hebben jullie de echo voor het geslacht spannend! Wat vervelend dat ze zulke wachtrijen hebben bij de KDV. Ik moet zeggen dat het gelukkig tot nu toe hier mee valt. Ik heb er 3 aangeschreven en bij 2 nu al een rondleiding ingepland staan. 
Froetie oeh dat begint echt al flink op te schieten! Ai vervelend van je nek. Ik het sowieso even goed warmhouden. Even onder een goede warme douche staan. Misschien even met een tennisbal (of als je die hebt massagebal) daarna proberen om het ook een beetje los te krijgen als je man niet in de buurt is om je heel even een klein beetje te masseren. Ik weet alleen niet zo goed in hoeverre je, je nek nu mag/kan masseren i.v.m. bepaalde drukpunten. 
Pandalover heerlijk dat jullie nog even lekker weg gaan op vakantie! Wij hebben nog niets gepland, maar dat komt omdat mijn man met een opleiding voor zijn nieuwe baan start komende maand, dus weten nog niet goed of hij tussendoor nog de mogelijkheid heeft om vrij te nemen. Ik ben wel met vriendinnen een weekendje weg aan het inplannen voor in april. 
TMAAM jammer dat je verkouden bent en dat je man een weekje mallorca niet ziet zitten. Hopelijk kunnen jullie er toch nog even lekker uit.
 
Hoe zit het hier met de groei van alle buikjes? Mijn moeder maakte laatst doodleuk de opmerking dat een collega van haar van mijn leeftijd die ook zwanger is maar een maandje op mij voorloopt een kleinere buik heeft dan dat ik heb. Ik voelde me al zo lekker over mn buik die ik nog steeds op een foodbuik vind lijken als dat er daadwerlijk een baby in groeit. Ik pas overigens nog een heleboel van mijn normale kleding. Al zit het wel wat strakker met name bij die borsten. OMG wat zijn die dingen zwaar geworden. Ik heb van mezelf al cup E, maar het worden nu wel echt enorme memmen.
 
Ooohh TMAAM heb jij ook zo'n man die niet van vakanties houdt?! Ik heb er hier dus ook 1, maar ik zei: hallo ik ben zwanger, ik zorg nu al voor 3 kinderen i.p.v. 2, ik wil zon, dussss.. en trok mijn allerliefste gezicht, haha! Wow wat lekker al met 32 weken met verlof! Dan doe je inderdaad zwaar werk waarschijnlijk en kan je ook geen alternatief doen? Wel genieten! Ik ga 6 weken van tevoren maar dat komt doordat wij vroeg zomervakantie hebben (schoolvakantie), dus ik zou hoe dan ook vakantie hebben. Gelukkig krijg ik die tijd er wel weer achteraan :)
Wat ontzettend kut Froetie van je nek! Dat kan echt onwijs pijn doen!! Ik zou anders wellicht een fysio proberen? Ik had mijn vorige zwangerschap continu last van mijn nek en daardoor ook mega hoofdpijn. Heb toen ook een aantal weken bij de fysio gelopen en dat gaf echt verlichting. En verder inderdaad pittenzak of iets er tegenaan en warm houden? En spiroflor mag je gebruiken als je zwanger bent, maar weet niet of het werkt.
Zwindo: buikJES? Mijn is enórm heb ik het gevoel! Als ik dan inderdaad andere zie met deze termijn, of iemand me vraagt goh hoe ver ben je... Ehhhh 15 weken.. zie je ze echt zo kijken, haha! Gelukkig wordt het nu wel meer een echte zwangerschapsbuik i.p.v. die inderdaad teveel gegeten buik. Maar hou mijn hart vast. Had ook nog wel een buikje van de vorige 2 zwangerschappen helaas.. En qua kilo's; ik moet donderdag weer naar de verloskundige, dus ik moet wel voor die tijd wegen anders moet ik daar haha, maar ik durf dus serieus niet. Erg he. Ben echt bang dat ik al 10 kilo aangekomen ben. Merk nog steeds als ik te lang niks eet dat ik misselijk word, en ook duizelig, want heb ook nog een lage bloeddruk.. Maar als ik dus een appel eet of zo, heb ik na een half uur alweer trek! Wat nemen jullie als "gezonde" tussendoortjes die wel goed vullen?
Paula'tje: fijn dat het kinderdagverblijf goed voelde! Dat is heel belangrijk!! Alhoewel de eerste keer wegbrengen toch lastig blijft hoor.. Vond ik dan tenminste. En heerlijk dat je de baby nu voelt!!
Nog even de tip van vandaag: hebben jullie zwangerschapsboxen besteld? Ik heb nu de eerste binnen: de blije doos van Prenatal. Zitten toch weer leuke en praktische dingen in hoor naast uiteraard ook alle reclame, maar ach! Het is gratisss! En ik heb nog aangevraagd: Kruidvat (ook vooral praktische dingen!), Babydump box en de Oudersvannu box, maar die komt tegenwoordig door de brievenbus las ik?! Ben heel benieuwd.
Verder zijn de jongens lekker buiten aan het spelen (*KLOPT DIT HEEL HARD AF*) dus ik ga een poging doen tot een lijstje met uitgerekende data van ons. Gewoon voor de leuk. Maar ik weet niet of ik het allemaal terug kan vinden, dus vul vooral aan! :)
 
Oke, nou geen idee of het helemaal klopt, maar dit heb ik terug kunnen vinden!! En volgens mij zijn we een paar mensen onderweg verloren? Of ik heb ergens een bericht gemist, jullie lezen stil mee, of zijn klaar met het forum haha. Van sommige kon ik echt niks vinden qua uitgerekende datum.
Froetie 27-6 meisjePaula'tje 1-8
Zwindo 2-8 jongenFlorineN 6-8 meisje
Ndec 19-8Pandalover 20-8 jongenTMAAM 22-8Junidochter 23-8Kaat 25-8Rch 25-8?Bolleke ?Gansjegans ?Lelietje ?Gloriaa ?
 
Leuk gedaan pandalover.  Leuk om dat zo bij te houden van iedereen  
Ik ga even aankijken hoe het morgen gaat  en anders even voor mijn werk naar de fysio, ik het gebouw waar ik werk zitten ook fysios dus dat is gelukkig ideaal.
 
 
Pandalover dit is weer even fijn en handig zo'n overzicht! 
Paula'tje wij lopen inderdaad bijna gelijk op. Ik ben morgen 18 weken. Broeken zitten nu ook echt wel strak hoor, helemaal halverwege/einde dag. Ik heb/draag gelukkig ook veel van die wijde pijpen broeklegging dingen en die rekken lekker mee en zijn nu echt top! Ik weet niet zo goed hoe ik nou het aankomen moet bekijken, want ben in het begin iets van 3 kilo afgevallen en die zitten er allang weer aan plus nu nog zo'n 2 kilo extra. Ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam nu aankomt wat het nodig heeft. 
Froetie inderdaad even aankijken met je nek en er anders echt even naar laten kijken. Ik heb het een tijd geleden gehad en uiteindelijk ruim 2,5 week mee rondgelopen voordat het was opgelost. Ik was echt gesloopt omdat ik daardoor ook heel slecht sliep. Was echt gesloopt.
Pandalover haha echt hé die borsten. OMG dit was altijd al mijn angst omdat ik van mezelf al geen kleine borsten heb. Maar pff... ze zijn echt zwaaarrrrr. Na 2 zwangerschappen gaat het ook allemaal een stuk sneller met een buikje toch? Dat vroeg ik mij ook af want ik ben al wel zwanger geweest, maar niet voldragen. Deze keer groei ik wel veel sneller, dus vraag me af of dat toch ook daardoor een beetje komt. Ik zit echt nog steeds in zo'n fase van als ik de ene keer in de spiegel kijk denk ik nah valt allemaal best mee en het volgende moment denk ik echt jezus ben echt al een blob. hahah. Qua eten en snackjes tussendoor inderdaad appel, mango, mandarijntje als fruit. maar ook snoeptomaatjes, komkommer, paprika en dan soms met wat hummus ofzo. Wat ik soms ook nog wel doe is een yoghurtje ofzo als tussendoortje. Voorheen maakte ik ook nog wel eens mijn eigen bananenbrood of haverkoekjes,maar nog niet echt de energie voor gehad. Natuurlijk gaan er soms ook gewoon de lekkere trek dingen in, maar moet zeggen dat ik sowieso meer van de hartige snacks ben als van het zoete. 
 
Over 2 weekjes start mijn zwangeryoga klasje, waar ik best naaruit kijk. En heb mij gisteren ook ingeschreven voor een zwangerschapscursus die in april start. Zijn hier ook meiden die al eens een zwangerschapsmassage hebben geboekt? Ik wil dit wel een keertje gaan doen binnenkort denk ik. Even lekker mezelf verwennen en ontspannen.
 
 
Leuke vooruit zichten zwindo!
Ik heb bij de 1e toen een zwangerschap massage gedaan. Was er niet heel dol op ofzo dus zou het niet gauw nog eens doen ?mijn man masseert regelmatig mijn bene en voeten en dat vind ik heerlijk! Haha 
Met mijn nek gaat het een klein beetje beter   ik kan net iets  verder draaien.  Vanacht was inderdaad verschrikkelijk. Veel last gehad    maar ik denk dat het langzaam aan met de dagen wel beter moet worden .
 
Terug
Bovenaan