@Paula: Ah, de echte Dino gevonden ? Née hoor, ik dacht eerder nooit kinderen te willen of niet voor mn 40ste, maar door die migraine die steeds erger werd en het verplicht tijdelijk moeten stoppen met medicatie is dat in een stroomversnelling geraakt. En nu vind ik het spannend en kijk ik ergens ook wel uit naar het anders stellen van mijn prioriteiten. Een verandering in je leven, waarbij je idd het avontuur houdt! Zeg ik nu; misschien word ik wel een oppermom en wil ik alleen maar thuis zijn. Dat zou ook prima zijn.
Wat betreft die migraine, lang verhaal en alles geprobeerd, enige wat enigszins iets doet is CGRP remmers, maar dit mag niet voor of tijdens de zwangerschap. Dus ik kijk uit naar de bevalling
en hoop in elk geval dat het nog wat minder wordt. Heb het idee dat dit de laatste weken wel al ietsje beter gaat. Liefste geef ik ook borstvoeding, maar mag ook niet met medicatie dus we gaan het zien. Dat icm niersteenkolieken maakt mijn zwangerschap wel zwaar. Terwijl ik me verder goed voel. Dus daar ben ik dan maar dankbaar voor
En blij dat ik ook een flexibele baan met veel vrijheid heb. De afgelopen maanden heb ik veel niet kunnen werken en dat was naast fysiek ook mentaal erg intens.
Qua kinkhoest dus ook nog niets gehoord. Miss bij mijn volgende controle? Dan ben ik 21 weken.
Voel jij al iets? Je loopt iets voor op me en bent de eerste, maar ik nog niet. Soms een wat scheterig gevoel van binnen. Maar waars zijn dat gewoon m’n darmen ? ik denk dat ik ook maar thuis ga sporten, kan ik die gewoon laten gaan
Ik herken ook wat je eerder zei over die stappen zetten in de zwangerschap. Zo heb ik nog niets voor de baby (blijf ook baby zeggen ondanks dat ik weet dat het een meisje wordt) of mezelf gekocht. Ergens ben ik daar nog niet klaar voor ofzo, omdat het nog zo onwerkelijk voelt. Denk dat iedereen daarin zijn eigen stappen zet.
Je had het ook over KDV, zoals gezegd is dat hier een drama dus bijzonder dat jij “zo laat” nog ergens terecht kunt. Mijne gaat ook na 3 maanden naar de opvang. 3 of 4 dagen per week. Hoe ga jij dat doen? Lijkt me extra spannend alleen! En wat kut dat dit niet gewenst alleen is..
Lees ook nog over vakanties. Als het goed genoeg gaat wil ik graag nog 2 weken weg. Normaal gaan wij een paar maanden ver op reis, dus ben een beetje zoekende wanneer en waar ik heen wil. Met een dikke buik rondreizen hoeft voor mij ook niet en 12 uur vliegen ook niet. Maar in april/mei moet je al redelijk ver weg voor mooi weer.
@gebruiker104: geen idee waarom je hier een account aanmaakt om overal commentaar op te leveren. Ik denk niet dat dit voor jou of ons iets toevoegt. Ik besteed er zo al eigenlijk teveel aandacht aan.
@froetie; lees dat je veel last hebt van je bekken. Wellicht spuit 11 hier, maar doe je al oefeningen via bekkentherapie? Zowel ontspannings- als kracht oefeningen doe ik. Weet niet of ze me heel veel helpen, maar kan ook geen kwaad denk ik.
@Zwindo; krachttraining kun je prima weer oppakken hoor als je dat zelf zou willen. Zeker als je dit doet bij zo’n clubje speciaal voor zwangeren. Maar ook in de sportschool. Gewoon zoals eerder, maar minder zwaar en intensief. Je mag eigenlijk alles gewoon doen behalve rechte buikspieren en niet teveel buiten adem raken. Ik denk dat dit voor jezelf mentaal , maar ook voor de bevalling heel fijn kan zijn. Maar alleen als je t echt wilt natuurlijk, yoga is ook heerlijk.
EHBO wil ik idd ook gaan doen!
All; tips voor kleding? Ik ga er toch aan geloven. Denk dat veel rokken en jurkjes wel gaan passen in de zomer, maar wil eigenlijk wel een fijne broek gaan kopen en wat shirts. Liefst gewoon fysiek in een winkel (??). Dus tips zijn welkom. Al voelt het awkward zon broek te passen/kopen terwijl het nog niet nodig is. Merk wel dat m’n gewone broeken gewoon niet meer zo fijn zitten.
De volgende keer houd ik het korter.