Paula'tje wat moet dat schrikken zijn. Ik weet heel goed hoe je, je moet voelen nu in de onzekerheid. Ik hoop dat ze je vandaag wat meer kunnen vertellen en je in ieder geval goed kunnen voorlichten in alle keuzes die je hebt. Een vruchtwaterpunctie is inderdaad niet risicoloos, maar tenopzichte van vroeger is het risico vele malen kleiner als toen. Volgens mij is tegenwoordig het percentage op een miskraam nog geen 1% met een vruchtwaterpunctie, maar zoals ik al zei laat je vooral goed voorlichten in het ziekenhuis zelf. En luister daarbij gewoon heel goed naar je gevoel. Ik hoop uiteraard voor je dat er gewoon niets aan de hand blijkt te zijn. In ieder geval heel veel succes de komende tijd.
NDec Jeetje wat balen dat je C hebt. Hoe voel je je ondertussen? Heb je de verjaardag van je dochter toch nog kunnen vieren of even een weekje of iets uitgesteld? En Tenerife is heerlijk! Zou er zelf ook zo weer heen willen.
KAAt wat leuk dat je het goed had en zo leuk een meisje! Wel ook heel fijn dat je nu een stuk minder vaak hoeft over te geven en het nu langzaam ietsje beter gaat. Hopelijk een stijgende lijn. Dat dikker worden en rare fase vind ik nu met bijna 20 weken nog steeds een beetje. Met name 's ochtends voel ik me net een soort plofkip die gewoon dik is. 'savonds lijkt het wel echt wat meer op een baby buikje.
FlorineN Ik ga inderdaad toch ook kijken of ik misschien nog iets qua fitness onder begeleiding of iets kan gaan oppakken. Ik zag dat ze bij mij in de buurt ook Powermama programma hebben die komt alleen net niet uit met mijn andere cursussen waarvoor ik me al heb ingeschreven. Tips voor kleding ik ben zelf echt fan van die high rise flare broeken die zo heerlijk lekker mee kunnen rekken. Die kan ik dan ook weer gewoon na de zwangerschap aan (hoop ik als ze niet helemaal uitgerekt zij haha). Hetzelfde doe ik nu met jurkjes kijken naar jurkjes die of gewoon lekker mee kunnen rekken of al lekker los zitten rondom het buikgebied. Zo hoop ik mijn kleren ook weer na de zwangerschap te kunnen dragen. Ik heb wel ook nog 2 zwangerschapsbroeken die tijdens mijn vorige zwangerschap had aangeschaft, maar nog nooit heb kunnen dragen.
Froetie al lekker aan het aftellen, kan me voorstellen hoor met alkids en dan ook nog last van je bekken dat dit je echt wel sloopt. Gewoon goed naar je lichaam luisteren en ook je rust pakken.
Ik was even lekker eruit met mijn man. Het liefst waren we even naar de zon gevlogen, maar iets met een nieuwe huis waar nog bestrating moet worden aangelegd, raambekleding nog besteld moet worden en kleine die eraankomt en geld kost laat niet super veel geld over. Zijn uiteindelijk even met de kortingscode naar centerparcs geweest om er toch even uit te zijn. Daarnaast dus ook nog flink geklust in huis. Tenminste mijn man, ouders en broertje+schoonzus. Deuren moest gelakt worden en ik mocht mij er niet mee bemoeien, i.v.m. verfdampen etc. Ik vind klussen echt heel erg leuk, dus baalde wel dat ik niet echt mee kon helpen.
Gisteren hebben wij onze 20 weken echo gehad en die was gelukkig helemaal tip top in orde. Kwamen met de metingen ook al precies op de 20 weken uit qua grootte, maar morgen zijn we ook echt 20 weken. Gewoon alweer op de helft! Zo'n gek idee. Ik hoop alleen niet dat ik een mega baby krijg. Zowel mijn man als mijn broertje waren grote baby's. De kans is ook nog aanwezig dat het misschien sowieso een keizersnede wordt. Want naast dat mijn placenta aan de voorkant ligt, ligt deze dus ook heel fijn gedeeltelijk over de baarmoedermond ofwel de uitgang. De hoop is nog dat deze omhoog trekt met het groeien van mijn buik, dus moet met 30 weken terug komen voor een extra controle echo. Ik maak me er verder niet druk over en heb echt zoiets van we zien het wel. Gisteren ook mijn eerste zwangerschaps yoga gehad en dat was echt heerlijk. Super grappig want we zitten allemaal heel dicht op elkaar qua zwangerschap.
Hoe zit het met het gereed maken van de babykamer? Zijn hier al meiden mee begonnen? Hebben sommige hem al af? Wij hebben echt nog helemaal niets haha. behalve wat kleertjes waarvan veel gekregen tijdens onze gender reveal. Ik ga wel aankomende zaterdag met mijn man en ouders eens voor het eerst een kijkje nemen bij een babypark.