Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Och Paula'tje. Wat een naar bericht en vooral de extra onzekerheid die dat met zich meebrengt. Ontzettend lastige situatie zo, helemaal met de vader van de baby waar je weinig contact mee hebt. Ik zou denk ik inderdaad hetzelfde doen als wat Panda zegt, dus een bloedtest bij jezelf. Screenen ze op taaislijmziekte ook niet bij de NIPT of zit die enkel bij de nevenbevindingen? Ik snap dat er haast bij geboden is maar zullen ze de uitslagen ook niet met spoed kunnen doorgeven dan? Lijkt me toch dat het wel vaker voor komt. 


Hopelijk blijkt er achteraf niets aan de hand maar bah, wat een onzekerheid.. 
 
Paula'tje wat moet dat schrikken zijn. Ik weet heel goed hoe je, je moet voelen nu in de onzekerheid. Ik hoop dat ze je vandaag wat meer kunnen vertellen en je in ieder geval goed kunnen voorlichten in alle keuzes die je hebt. Een vruchtwaterpunctie is inderdaad niet risicoloos, maar tenopzichte van vroeger is het risico vele malen kleiner als toen. Volgens mij is tegenwoordig het percentage op een miskraam nog geen 1% met een vruchtwaterpunctie, maar zoals ik al zei laat je vooral goed voorlichten in het ziekenhuis zelf. En luister daarbij gewoon heel goed naar je gevoel. Ik hoop uiteraard voor je dat er gewoon niets aan de hand blijkt te zijn. In ieder geval heel veel succes de komende tijd.
 
NDec Jeetje wat balen dat je C hebt. Hoe voel je je ondertussen? Heb je de verjaardag van je dochter toch nog kunnen vieren of even een weekje of iets uitgesteld? En Tenerife is heerlijk! Zou er zelf ook zo weer heen willen. 
 
KAAt wat leuk dat je het goed had en zo leuk een meisje! Wel ook heel fijn dat je nu een stuk minder vaak hoeft over te geven en het nu langzaam ietsje beter gaat. Hopelijk een stijgende lijn. Dat dikker worden en rare fase vind ik nu met bijna 20 weken nog steeds een beetje. Met name 's ochtends voel ik me net een soort plofkip die gewoon dik is. 'savonds lijkt het wel echt wat meer op een baby buikje. 
 
FlorineN Ik ga inderdaad toch ook kijken of ik misschien nog iets qua fitness onder begeleiding of iets kan gaan oppakken. Ik zag dat ze bij mij in de buurt ook Powermama programma hebben die komt alleen net niet uit met mijn andere cursussen waarvoor ik me al heb ingeschreven. Tips voor kleding ik ben zelf echt fan van die high rise flare broeken die zo heerlijk lekker mee kunnen rekken. Die kan ik dan ook weer gewoon na de zwangerschap aan (hoop ik als ze niet helemaal uitgerekt zij haha). Hetzelfde doe ik nu met jurkjes kijken naar jurkjes die of gewoon lekker mee kunnen rekken of al lekker los zitten rondom het buikgebied. Zo hoop ik mijn kleren ook weer na de zwangerschap te kunnen dragen. Ik heb wel ook nog 2 zwangerschapsbroeken die tijdens mijn vorige zwangerschap had aangeschaft, maar nog nooit heb kunnen dragen. 
 
Froetie al lekker aan het aftellen, kan me voorstellen hoor met alkids en dan ook nog last van je bekken dat dit je echt wel sloopt. Gewoon goed naar je lichaam luisteren en ook je rust pakken. 
 
Ik was even lekker eruit met mijn man. Het liefst waren we even naar de zon gevlogen, maar iets met een nieuwe huis waar nog bestrating moet worden aangelegd, raambekleding nog besteld moet worden en kleine die eraankomt en geld kost laat niet super veel geld over. Zijn uiteindelijk even met de kortingscode naar centerparcs geweest om er toch even uit te zijn. Daarnaast dus ook nog flink geklust in huis. Tenminste mijn man, ouders en broertje+schoonzus. Deuren moest gelakt worden en ik mocht mij er niet mee bemoeien, i.v.m. verfdampen etc. Ik vind klussen echt heel erg leuk, dus baalde wel dat ik niet echt mee kon helpen.
Gisteren hebben wij onze 20 weken echo gehad en die was gelukkig helemaal tip top in orde. Kwamen met de metingen ook al precies op de 20 weken uit qua grootte, maar morgen zijn we ook echt 20 weken. Gewoon alweer op de helft! Zo'n gek idee. Ik hoop alleen niet dat ik een mega baby krijg. Zowel mijn man als mijn broertje waren grote baby's. De kans is ook nog aanwezig dat het misschien sowieso een keizersnede wordt. Want naast dat mijn placenta aan de voorkant ligt, ligt deze dus ook heel fijn gedeeltelijk over de baarmoedermond ofwel de uitgang. De hoop is nog dat deze omhoog trekt met het groeien van mijn buik, dus moet met 30 weken terug komen voor een extra controle echo. Ik maak me er verder niet druk over en heb echt zoiets van we zien het wel. Gisteren ook mijn eerste zwangerschaps yoga gehad en dat was echt heerlijk. Super grappig want we zitten allemaal heel dicht op elkaar qua zwangerschap.
Hoe zit het met het gereed maken van de babykamer? Zijn hier al meiden mee begonnen? Hebben sommige hem al af? Wij hebben echt nog helemaal niets haha. behalve wat kleertjes waarvan veel gekregen tijdens onze gender reveal. Ik ga wel aankomende zaterdag met mijn man en ouders eens voor het eerst een kijkje nemen bij een babypark. 
 
Fijn zwindo dat je echo goed was.  Hele gerust stelling.
Hier krijg ik met 32 weken een extra echo  omdat mijn placenta ook te dicht bij de uitgang ligt.  Al zeiden ze bij mij dat ze wel verwachten dat die naar boven trekt doordat mijn buik nog groeit en de placenta aan de voorkant ligt  
Heerlijk even weggeweest.  Wij gaan in de meivakantie nog heerlijk een aantal daagjes weg met het gezinnetje.  
Wij hebben de baby kamer zo goed als af.  Hij was eigenlijk al af neutraal wit met grijs en heb daar nu oud roze aan toegevoegd.  Moet nog de laatste dingetjes binnen krijgen zoals het vloerkleed.  die krijg ik vandaag binnen.
Moet zeggen dat het deze week weer heel goed gaat met m'n bekken . Heb eigenlijk amper pijn nog.   Dus optijd rust houden en mijn houdingen afwisselen en fysio heeft wel z'n werk gedaan gelukkig ? hopelijk blijft dit zo ? Zo kan ik het nog wel een tijdje volhouden    
 
Paula'tje wat ontzettend fijn dat je zo gerust bent gesteld en dat je het nu lekker los kan laten en weer kan genieten! Echt heel fijn! Haha ja dat met dat piemeltje herken ik wel mijn man zag het ook gelijk toen het in beeld kwam haha. Heb met de 20 weken echo nog wel even extra gecheckt of het echt een jongetje is, maar het is inderdaad nog steeds een jongetje. Komt meer omdat ik iemand ken die te horen had gekregen een meisje te krijgen, maar de dag voor de bevalling toch te horen kreeg dat het een jongetje was. En toen was de kamer al helemaal roze allemaal jurkjes etc. och echt verschrikkelijk lijkt me dat.
Wij zijn zelf net een half jaartje verhuisd en zijn nog bezig met het afronden van de laatste klussen in en om ons huis. in april wordt eindelijk buiten getegeld, maarja het kost wel allemaal wat. Alleen moet het wel ook echt gedaan worden. Gelukkig begint mijn man bijna met zijn nieuwe baan waar hij dan ook iets meer gaat verdienen. 
Over het voelen van die kleine is voel wel echt al van alles met vlagen toevallig had ik vanmorgen toen ik met de hond aan het wandelen was echt even van wow kan het even wat rustiger daar binnen. Dat ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt maar het zijn meer echt van die golven van een soort vlinders in de buik die ik voel. Heb nog niet echt het idee van dit zijn echt duidelijke schopjes.
Froetie oh bij jou ook al dus. Heerlijk dat jullie nog even weg gaan in de meivakantie. Dat zit er voor ons waarschijnlijk niet meer in, omdat mijn man het komende jaar in opleiding zit voor zijn nieuwe baan, dus afgelopen week was echt de laatste mogelijkheid om er even met elkaar uit te gaan. Fijn dat je al minder last hebt van je bekken. Ik heb nu zelf sinds een paar dagen in mijn rechter lies/heup een steek geen idee of dit nou ook bekkenpijn is of gewoon een spiertje wat even verkeerd zit. Heerlijk dat jullie kamer al bijna klaar is. Ik ga wel 1 april samen met een vriendin beginnen met de muurschildering op de baby kamer, dus ben lekker aan het pinteresten voor inspo. 
 
Paula'tje, wat een opluchting zeg! Heel fijn, weer lekker terug op je roze wolk en genieten van het getrappel en de beweging in je buik. 
@Zwindo en Froetie: inderdaad niet druk om maken. Ik had dat in mijn vorige zwangerschap ook en heeft zich gewoon opgelost. Volgens mij is het zelfs zo dat het bij +/-1% niet wegtrekt dus veel vaker wel dan niet. 

Vanochtend had ik mijn eerste reguliere afspraak bij de VK. Dat was eigenlijk vorige week maar had maar even gebeld wegens mijn C. Toch wel weer een fijne geruststelling, even de doppler erop en het hartje horen. Het is nog een beetje zo'n niemandsland, de ene dag voel ik de baby wat bewegen en dan voel ik weer een dag of twee dagen niets. 

Hier verder nog niet heel druk met alles haha. Wij hebben ook nog veel van onze dochter en dat gebruiken we gewoon weer. Veel is nog steeds onze stijl. Als ik een tip mag meegeven is dat tweedehands heel vaak prima is. Tegen ons was dat toentertijd een beetje tegen dovemansoren gericht maar als ik er nu op terug kijk denk ik: wij hadden veel meer van MP kunnen halen en veel geld kunnen besparen. Het meeste is best duur, zet er 'baby' voor en ze vragen drie keer zoveel. Maar goed, deze tip hebben wij dus ook van allerlei vrienden gekregen die al ouders waren en uiteindelijk niet gedaan dus doe ermee wat je wil ?


De volgende afspraak is nu de 20-weken echo, spannend. Wij zijn nog steeds in het ongewisse over wat het is. Begint nu toch wel te kriebelen.. 
 
Mijn uitgerekende datum is 22-08 geworden :). We zijn flink aan het verbouwen thuis en in de tussentijd is mijn schoonvader overleden. Even wat minder aandacht voor het forum dus.. 
Wij zijn pas net een beetje begonnen met de baby-uitzet. Hebben een maxicosi overgekocht van vrienden en we hebben een bedje. Verder wil ik nog even wachten tot in elk geval na de 20 weken echo. Dan gaan we de babykamer in orde maken. Kleertjes wacht ik waarschijnlijk mee tot het 3e trimester hihi. 
Ik ben nu 17+2, voel de baby nog niet heel duidelijk. Soms heb ik een rare plop of hoe ik het ook moet noemen.. Kan niet echt zeggen dat dit duidelijk de baby is. Ook mijn buik is nog maar klein :). Het zal wel komen met de tijd. Lijkt nu een foodbaby zoals iemand hier eerder schreef.
Mijn veranderende lichaam vindt ik het moeilijkst. Als ik in de spiegel en op de weegschaal kijk zie ik voornamelijk dat ik groter en zwaarder word. Ondertussen 4kg bijgekomen. Geen idee of dit normaal is of niet.. Mijn lichaam maakt me in elk geval erg onzeker. 
 
Ach Rch, wat naar. Gecondoleerd met het verlies. Lijkt me - net wat Paula zegt - ook een hele rare tijd voor voor je vriend/man. Ik kan me voorstellen dat jullie de komst van de kleine ook graag met hem hadden gedeeld. Verdrietig dat hij dat niet meer mee gaat maken. Tja, dat lijf. Dat blijft wat hè? Ik merk het bij mezelf ook maar heb besloten om me er niet gek over te laten maken. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor overigens. In mijn vorige zwangerschap ben ik heel lang heel misselijk geweest en daardoor uiteindelijk niet veel bij gekomen, na de bevalling daarentegen.. 
Ik moest deze keer natuurlijk ook geprikt worden voor m'n suiker ivm een te hoog BMI. Die was gelukkig goed en als de verdere metingen van mezelf en de baby ook goed blijven, blijf ik lekker zo doorgaan. Ik baal vooral een beetje dat ik zo weinig heb bewogen de afgelopen maanden. Eerst omdat ik 's avonds nul energie over had en nu had ik laatst C. wat er ook qua energie weer in heeft gehakt. Ik zou inderdaad die weegschaal de deur uit doen als je daar onzeker van wordt. Gewicht zegt verder niet zoveel, er zijn zoveel factoren die daar in meespelen. Lastig blijft het wel ?
Wat ik vooral geleerd heb van mijn vorige zwangerschap en bevalling is dat je je echt in de kraamweek en daaromheen goed moeten laten verwennen. Weinig doen, het liefst de hele week in bed blijven, dat had mij achteraf veel klachten gescheeld. Vraag hulp wanneer je deze nodig hebt en kraamkost die makkelijk op te warmen is, of alleen de oven in hoeft, is een uitstekend cadeau. Je hebt nu zelfs van die pakketten die je kunt bestellen van bijv. Oh My Guts en Plant B(?). Verder had ik de uitzetlijst van mijn kraamorganisatie aan gehouden en kwam erachter dat die wel vrij compleet is. Je koopt dan geen onnodige dingen. Maar goed, ook dit soort dingen verschillen heel erg per persoon. Wat de één prettig vindt, vindt een ander helemaal niet fijn. 
 
Hi ladies,
Ik ga later even de tijd nemen om uitgebreid te reageren!
Echter wilde ik even laten weten dat ik gebruiker104 gerapporteerd heb. Wat kom je hier doen? Doe gewoon normaal of doe niets.
 
 
Terug
Bovenaan