Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Hi meiden,
Ik lees nog steeds mee, maar soms wat stiller op de achtergrond vanwege mijn lage energieniveau.
@Panda, goed dat jij er ook weer bent! Heerlijk toch om lekker weer opnieuw te shoppen voor de babykamer. Haha volgens mij begint onze nesteldrang al lekker te komen als ik zo alle verhalen lees. Moet wel zeggen dat ik de kamer inrichten en verven echt een ding vind hoor... want ja, wat is nou leuk en goed? (eerste kindje he, dus wil alles perfect, maar dat kan niet altijd).
@NDec, gefeliciteerd met jullie zoon, wat leuk! Snap wel even dat je dochter eraan moet wennen en je man ook aan het idee. Maar, wel weer lekker shoppen!! Heerlijk. Fijn ook om te horen dat jullie 20 weken echo goed was. Blijft toch een spannend moment. Ik mag morgen.... Ik had vorige week ook tante C. te pakken. Je hoeft er niet meer op te testen, maar ik deed het toch maar..... en oops... heel duidelijke streep. Heb me zo kut gevoeld, had echt hoge koorts en overgeven kwam weer lekker terug. Gelukkig ben ik nu weer een beetje bij en is de koorts weg. Vond het wel spannend in combinatie met de zwangerschap.... maakt de 20 weken echo extra spannend. 
@Zwindo, wat heerlijk zo een een Powermoma les! Wij hebben dus met de centering groep een proeflesje gehad... ik ga nu even kijken kijken ook nog voor zwangerschapszwemmen met deze groep en dan kijken wat ik leuk vind. In de buurt helaas geen leuke yoga scholen voor zwangeren..... had me ook leuk geleken! Ik herken het wel heel erg hoor wat jij zegt... heb er ook weer moeite mee om het sporten op te pakken, terwijl ik altijd een fanatieke sporter ben geweest. Maar echt die eerste fase van de zwangerschap heeft mij genekt haha. 
@Paulaatje, wat heb jij een spannende periode achter de rug. Maar zo fijn om te horen dat alles gewoon in orde is. Ook jij bent lekker fanatiekaan het sporten! Heerlijk. Begrijp wel dat boksen steeds iets minder zal worden. 
Qua buik. Mijn plancenta ligt dus achter. Ik voelde de kleine meid al heel vroeg in de zwangerschap. Ze is het ene moment heel druk en dan voel ik haar heel duidelijk schoppen en kan mijn man het ook voelen. Andere moment voel ik haar niet omdat ze dan rustig is. Ik heb sinds gister dat ik wel ook heel duidelijk voel wanneer ze tegen mijn blaas aanschopt. Jeetje, wat is dat even irritant hahaha. Mijn buik is ook echt al redelijk gegroeid, pas echt mijn broeken niet meer... mensen vragen ook aan mij: krijg je een tweeling.. dan denk ik echt tsja.... wat moet ik daar nou op zeggen. Kan er onzeker van worden soms, maarja aan de andere kant, ik ben er ook wel weer trots op en leuk dat je het nu eindelijk echt kan zien. Maarja, ik heb dus ook al wel "last" van mijn buik en dat gaat alleen maar erger worden. Bijzonder eigenlijk allemaal wat wij allemaal kunnen als vrouw.
Ik heb dus zelf nog steeds heel weinig energie, maar ik kom ook best wat vitamientjes te kort. Ik slik dus toch maar weer die zwangerschapsvitamines. Hopelijk komt het daarmee weer op pijl. Moest daar eerst van overgeven dus had alleen  foliumzuur en vit D, maar nu toch maar weer overgestapt. En mijn Astma nekt me ook een beetje... het hooiekoorts seizoen begint ook weer dus ik ben heel benieuwd hoe ik die ga overleven. Maar, weetje, dit is al een stuk beter dan 10 x overgeven per dag. Ik kan in ieder geval af en toe weer lekker wandelen en gezellig een avondje naar vrienden. Dat heb ik ook wel gemist zeg! 
Ook heerlijk genieten met die mega mazzel dagen overal! En.. druk bezig met de gratis boxen inslaan, want ja, waarom niet? Tot zover weer een update van mij! 
 
Kaat Wat vervelend van die opmerkingen over je buik. Denk echt hou het lekker voor je, maarja niet iedereen denkt altijd na bij wat ze zeggen. Hopelijk krijg je, je energie snel weer een beetje terug na C. Het klinkt wel alsof je het zwaar te voortduren hebt hoor met het overgeven, corona, astma. Poeh hoop dat het snel weer allemaal wat beter mag worden! Gelukkig kan je ook weer wat dingen ondernemen snap heel goed dat je dat hebt gemist. 
Paula'tje Wat bijzonder dat je dat zo goed voelt! Baal er dan soms echt van dat bij mij die placenta aan de voorkant zit. Wij gaan die dus waarschijnlijk ook kopen als commode en dan misschien even in een ander kleurtje verven (groen). Ik ben dit weekend begonnen met een vriendinnetje van mij met de muurschildering in de baby kamer! Echt zo heerlijk om ermee bezig te zijn. De basis van de boomstam is nu ingeschilderd. De bladeren en dieren moeten nog worden geschilderd, maar zijn allemaal al wel geschetst. Het is echt wel even een werkje, maar het is zo leuk!
Ik heb ook het eerste meubel gekocht een schommelstoel met teddyvacht. Ik zag een outlet voorbij komen voor afgelopen zaterdag dus ben er vroeg heen gegaan, zodat ik een van de eerste was en gelijk naar die stoelen heen gelopen even in gezeten of het ook echt iets was afgedingt en meegenomen haha. 
 
 
Ndec fijn dat jullie 20 weken echo goed was! Leuk een jongen! En alles opnieuw kunnen shoppen haha! :)
Zwindo en Paula'tje, zo'n harde buik hier nog niet gehad, maar inderdaad misschien toch een teken van teveel gedaan? Bijzonder is dat he als je zo het hoofdje kan voelen!! Ze heeft het nu nog niet laten voelen. Ik probeer soms zelf ook wel te voelen, maar vind het nog lastig. 
Kaat wat fijn om wat van je te horen! En dat het op zich oké gaat, en gelukkig goed met de baby. Wel balen dat je je fysiek nog steeds niet helemaal in orde voelt en weinig energie hebt!! Ben je wel nog aan het werk of helemaal thuis? Hopelijk wordt dit toch nog beter en blijft het niet de hele zwangerschap zo!
En die opmerkingen over die buik..echt he. Maar het lijkt soms ook gewoon alsof iemand er maar IETS over moet zeggen. De ene zegt tegen me, wow jeetje en de ander zegt weer nou voor een 3e is het wel een bescheiden buik hoor, nooit goed dus ?
Heerlijk he dat shoppen. Ik ben ook even los gegaan bij de prénatal met de mega mazzel dagen!
Waren er hier nou mensen die een suikertest hebben gehad? Mijn 20 weken echo vorige week was goed, alleen buik iets groter dan gemiddeld maar ik moest me er niet druk om maken zei ze. Vandaag controle bij de verloskundige maar ze wil toch een suikertest. Ik heb vooral ook 's avonds onwijze dorst, kan gewoon nog na 21u een liter water weg drinken. Maar ik ben echt geen held dus zie er wel tegenop. Het prikken is in je arm toch? Geen vingerprikje helaas? En ik merk nu dus ook dat ik niet goed weet wat ik moet eten.
Ik at tot nu toe eigenlijk :
Yoghurt met muesli
Tussendoortje (crackers, koekje of fruit)
2 boterhammen, soms nog een cracker 
Tussendoortje (crackers, koekje of fruit)
Avondeten variërend groente, aardappel, vlees of soep of pasta of zo. 
S avonds wat lekkers.. 
Ze zei opletten met koolhydraten en suikers, maar toen vervolgens ook ja 2 boterhammen is prima. En ook niet teveel fruit, maar ja wat dan als ik ook op moet letten met suikers?!
Iemand tips? En het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar de test is pas over ruim 3 weken,dat was het beste moment volgens haar... 
 
Pandalover haha helemaal los gegaan met shoppen heerlijk! Wel vervelend voor die suikertest. Wat ik erover gehoord heb is inderdaad bloedprikken zoals dat normaal gaat. Dan moet je volgens mij een bepaald drankje drinken 2 uren wachten en gaan ze weer prikken. Maar volgens mij heb je ook gewoon dat ze maar 1x prikken en naar de waardes kijken. Je zou even moeten navragen wat voor soort bloedtest je gaat krijgen. Anders rekening houden dat je daar dus 2 uren moet wachten, dan zou ik zorgen dat je een boekje of iets meeneemt. Qua eten zie ik inderdaad niet veel geks en wat paulatje zegt je kan het afwisselen door soep of een salade te nemen. om de koolhydraten wat naar beneden te krijgen. Je kan altijd tips vanuit het ziekenhuis vragen natuurlijk. 
Paulatje haha nou echt nestelen wil ik het nog niet noemen, maar voor het eerst dat ik wel echt durf om ermee bezig te zijn. We hebben zoveel klappen gehad de laatste jaren dat ik nu pas een beetje merk hoeveel impact dit eigenlijk heeft gehad. Steeds voorbereid op slecht nieuws ofzo. Nog steeds vindt ik de afspraken om naar de verloskundige te gaan spannend. Maar die kleine man begin ik nu gelukkig steeds duidelijker te voelen, wat me ook steeds meer gerust stelt. Gisterenavond heeft mijn man ook eindelijk 1 duidelijk schopje gevoeld! Was zo leuk :)
 
Hay girls, na eeen lange tijd afwezig te zijn geweest weer terug op het forum, alleen helaas niet meer in dit topic van uitgerekend in augustus. Helaas zijn wij er na een goede 1e echo bij de 13 weken echo erachter gekomen dat het vruchtje met 9weken was gestopt met groeien. Was een zware en verdrietige periode, maar nu weer met volle vertrouwen verder en hopelijk mag ik binnenkort weer een klein wondertje dragen en dan de volle 9 maanden :)
Wilde jullie toch nog wel een update geven. Wens jullie allen echt veel succes en geluk met de zwangerschap♥️
 
Hoi meiden! Sorry, lang geleden. Hier was de 20w echo ook goed!! Wel over 10 weken terug voor een liggingsecho van de placenta, deze ligt nu dicht voor de uitgang en ik moet dus nog even flink groeien zodat de uitgang vrij is zeg maar dus ben benieuwd! Kan zijn dat hierdoor het kindje er niet uit wil en veel bloed kan verliezen, vorige keer een mooie thuisbevalling gehad maar kies dan toch wss voor het ziekenhuis deze keer als ik het wel haal. 21 weken onderweg nu maar vind m'n werk ontzettend pittig, ik heb mega last van m'n linker bil, alsof er constant een mes in wordt gestoken. Afgelopen zaterdag kon ik niet eens gaan staan of lopen. Hoop echt nog van m'n zwangerschap te mogen genieten maar kan de tijd wel echt vooruit kijken terwijl het eigenlijk al super snel gaat.
En..... wij mogen in augustus een meisje verwelkomen!!! ???
 
Hey @gloria, wat een verdrietig nieuws zeg! Wat heftig. Ik hoop heel erg voor jullie dat jullie gauw een nieuwe zwangerschap tegemoet mogen gaan en dat het deze keer goed mag blijven gaan ? 
 
Zelf even afwezig geweest. Enerzijds mega druk anderzijds had ik problemen om op het forum te komen want kreeg steeds een dpm inlog scherm waardoor ik er niet op kwam. Nu uiteindelijk met een omweg wel weer hier terecht gekomen. Weet niet of jullie daar ook last van hebben en het hier zo stil is of dat iedereen lekker in zn bubbel zit.
Gloriaa wat een ontzettend verdrietige nieuws! Ik hoop dat het jullie snel weer gegund is om zwanger te worden en natuurlijk dat het deze keer wel goed mag blijven gaan. Een hele dikke knuffel.
Tmaam gefeliciteerd een meisje wat leuk! Wel heel vervelend dat je zoveel last hebt. Hopelijk trekt het allemaal snel weg. Eventueel langs een bekkenfysio om te kijken of die je kan helpen met het verminderen van de klachten. Hier ook een voorliggende placenta, mag mij begin juni melden voor een localisatie echo.
Paulatje fijn dat het goed gaat en klinkt alsof je heerlijk aan het genieten bent van je buikje. Ik pas gelukkig mn winterjas nog, maar heb wel al een regenjas gekocht waar inderdaad ook zo'n inzetstukke met mini capuchon in kan voor als die kleine er straks is. 
 
Hier gaat het fysiek goed. Ben heerlijk aan het sporten, wandelen en kan alles eigenlijk nog goed doen. Wel last van maagzuur en heb dus echt even een aantal dagen uitslag over mn hele lichaam gehad wat nu gelukkig weer wegtrekt. Maar echt jeuken als een gek, dus ook slechte nachten gehad. Mentaal heb ik het wel echt even wat lastiger. Mijn schoonfamilie is echt een gedoe. Het contact is nu echt nihil. Ik wordt voor van alles en nog wat uitgemaakt en er worden me allemaal dingen kwalijk genomen en daar heb ik het echt wel moeilijk mee. Nu is een van de aanstichters hiervan de nieuwe vriendin van mijn zwager. Ook zwanger en loopt een paar weken op mij achter. De teleurstelling in haar gezicht toen we vertelde dat wij ook zwanger waren sprak echt boekdelen. Maarja die zit nu in dezelfde zwangerschapscursus (Krijg je ervan in een klein dorp). Dus ik heb na de les degene die de cursus sprak aangesproken. Over dat het voor mij best stressvol is omdat alles wat ik hier zeg doorgespeeld wordt en tegen me gebruikt zal worden. Ik heb nu het aanbod gekregen om over te stappen naar een andere groep in een ander dorp maar ik kan de eerst volgende les kan ik daar nog niet heen omdat ik dan mijn laatste yoga les heb. Aan een kant wil ik me ook niet weg laten pesten door haar, maar ik wil wel ook genieten en een ontspannen situatie hebben voor die kleine in mn buik. Kortom ik zit echt heel erg in tweestrijd wat ik moet doen. Er zit nu ook iemand in deze groep die ik van de yoga ken dus ga het er maandag toch ook nog even met haar in vertrouwen over hebben. Wat zouden jullie doen?
 
Terug
Bovenaan