Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

NDec Wij zaten inderdaad ook al voor 2e hand spulletjes te kijken online. Het is tegenwoordig allemaal zo duur. Was van het weekend voor het eerst met mijn ouders in een babypark geweest. Ik liep daar echt rond als een kip zonder kop en werd echt een beetje overdonderd door alle spulletjes. Ondertussen wel alweer een beetje hersteld van C? Wel fijn dat je die controle had staan en gelijk weer even het hartje hebt kunnen luisteren. 
Rch Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Kan me heel goed voorstellen dat het allemaal heel dubbel en lastig is. Wij hebben eind vorig jaar mijn schoonvader verloren, die was erg ziek dus het zat er al wel aan te komen. Mijn man en ik hebben nog wel kunnen vertellen dat we zwanger zijn. Ik was degene die het over de foodbaby buik had haha. Ik heb ook meer moeite met mijn lichaam dan dat ik van te voren dacht. Meer omdat mijn borsten nu twee cupmaten gegroeid zijn naar cupmaat G/H hebben en ik daar echt niet blij mee ben. Daardoor ook idee dat mn buik minder op een leuk zwangerschapsbuikje lijkt en ik me meer dik voel als ik in de spiegel kijk. Ben laatst met mn moeder naar de livera gegaan om nieuwe BH's te kopen want het kon echt niet meer. Heb dus echt staan janken in dat pashokje, maar ben echt top geholpen door een hele lieve vrouw die zelfs nog een kaartje in de tas had gestopt met Geniet van je zwangerschap. Echt te lief! Zo fijn ook al die hormonen die je erbij krijgt. 
Paula'tje Wat leuk dat je een boks filmpje hebt gemaakt met die kleine in je buik. Klinkt trouwens alsof die kleine man van binnen ook al flink aan het terug boksen is, haha! Wel heel bijzonder dat je, je buik nu al ziet bewegen! Hier nu 21+1, maar met een placenta aan de voorkant. Helaas van buitenaf daardoor nog niet altijd de bewegingen te voelen. Van binnen heb ik echt het idee alsof hij af en toe koppeltje aan het duikelen is haha. 
Ik heb volgende week mijn eerste Powermama les! Heb me toch ingeschreven. Even contact met ze opgenomen en ze zeiden dat het inderdaad gewoon kan en alles op eigen niveau gedaan wordt. Ik denk als ik dan toch niet helemaal tevreden ben over mn lichaam op dit moment dan moet ik er ook wel wat voor doen om ervoor te zorgen dat ik mezelf in ieder geval zo fit mogelijk voel. 
Hier overigens ook lekker last van een zwangerschapsbrein. Ik ben normaal super gestructureerd, maar vergeet de laatste tijd echt van alles. Van de week zelfs mijn zwangerschapsyoga, gelukkig is het om de hoek dus was ik uiteindelijk maar 10 minuutjes te laat. Maar voor iemand die normaal 10 minuten te vroeg is, is dat echt even wennen haha. 
FlorineN Goed dat je die gebruiker hebt gerapporteerd. Bij mij is die knop dus weg en kan ik deze persoon niet rapporteren, wilde het namelijk ook al doen. Schijnt trouwens niet alleen hier bezig te zijn, maar ook op andere onderwerpen op het forum domme opmerkingen te plaatsen. 
 
 
Hoihoi, ik kom ook weer eens een keer kijken en ga even teruglezen. 
Er was nog 1 update las ik ?
Froetie 27-6 meisjePaula’tje 1-8 jongen Zwindo 2-8 jongenFlorineN 6-8 meisjeNdec 19-8Pandalover 20-8 jongenTMAAM 22-8
Rch 22-8Junidochter 23-8Kaat 25-8 meisje Bolleke ?Gansjegans ?Lelietje ?Gloriaa ?
 
Zwindo wat heerlijk even lekker er samen tussenuit! En fijn dat je 20 weken echo goed was!! Wat betreft de babykamer zijn wij al volop bezig...Mijn man wordt niet goed van me hahaha. Het is natuurlijk de 3e en als het aan hem ligt wordt alles klakkeloos weer voor de 3e gebruikt, maar ik en mijn hormonen denken daar anders over. Dus ik ben veel kleertjes, maar ook accessoires van de babykamer aan het verkopen. We hadden eerst alles mintgroen en nu wil ik over op terra. Dus ook nieuwe verf op de ene muur en een leuk behang op de andere muur. Ik vind het helemaal leuk! :) Mijn man dus iets minder hahah. De middelste gaat naar zolder en daarvoor zijn we ook bezig met zijn kamer. Dat moet eerst voordat we echt aan de slag kunnen met de babykamer, maar ik ben alvast aan het verzamelen.
Paula'tje wat fijn dat het er toch goed uit zag bij de extra controle in het LUMC!! Kun je hopelijk weer van je zwangerschap genieten! Heb je dat bloedonderzoek nog gehad en daar de uitslag al van binnen?
Rch gecondoleerd! Lijkt me extra lastig als zoiets gebeurd terwijl je zwanger bent.. 
Ik vind het bij jullie trouwens allemaal nog reuze meevallen met de kilo's hoor! En wat Paula'tje ook typte, hele goeie tactiek haha; er gewoon niet opstaan. Die hanteer ik ook :p struisvogel effect hahaha. Maar ja ik ben nu eenmaal bij die andere 2 ook veel kilo's aangekomen, dus accepteer dat maar gewoon. Probeer er wel op te letten, maar ik moet echt 6x per dag wat eten, anders voel ik me zo flauw. En er zaten nu nog 5 zwangerschapskilo's aan van de eerdere zwangerschappen, maar als ik heel eerlijk ben heb ik er ook weinig moeite voor gedaan die er het laatste jaar voor mijn 3e zwangerschap af te krijgen... Straks maar weer op dieet!
Ndec wat jij zegt klopt helemaal!! Ik wilde bij de eerste al veel te snel heel veel, maar heb bij de 2e echt rustiger aan gedaan en de eerste week veel op bed gelegen. Heeeerlijk met de baby op je. Is toch fantastisch! Dat is ook eindelijk een week dat het kan en je niet hoeft te rennen achter de andere kids aan, haha! 
Florine; goed dat je haar gerapporteerd heb. Ik vraag me af wat ermee gebeurd, want ze kan natuurlijk zo weer een nieuw account aanmaken.. Maar echt, sommige mensennnn..
Verder vraag ik me wel echt af hoe het met TMAAM, Junidochter en Lelietje gaat?! Ik hoop maar dat alles goed gaat en dat jullie gewoon even geen zin in het forum hebben... Hoop niet dat die stomme Gebruiker jullie heeft weggejaagd :( Misschien zijn jullie wel stille lezers geworden en zien jullie dit bericht? Ben zo benieuwd of het een meisje/jongen is bij jou TMAAM! En Junidochter; bij jou was het natuurlijk ook heel veel weken heel spannend, dus hoop dat je nu echt kan genieten. Lelietje; wij hadden toen tegelijk de vroege miskraam, dus moet er nog vaak aan denken dat het hopelijk bij jou allemaal goed gaat.
 
 
Rch Het meest verschrikkelijke vindt ik dat je de pijn en het verdriet bij je man ziet. Ik had zelf ook niet een hele sterke band met mijn schoonvader, dus het is voor mijzelf heel anders. Maar mijn man heeft het er wel echt moeilijk mee ook al wilt hij dat zelf niet altijd even goed toegeven.
Pandalover Haha nou helemaal leuk toch! Ik zou waarschijlijk hetzelfde hebben hoor. Gewoon net even een nieuw likje verf erover om het toch weer net wat anders aan te kleden. Wij gaan voor de Jungle kamer en dit weekend komt een vriendinnetje langs en gaan we met de muurschildering beginnen, waar ik echt al naaruit kijk. Verder ben ik nu een beetje op marktplaats en vinted aan het kijken voor meubels. Op pinterest zie ik ook heel vaak hemnes ladekast voorbij komen die als commode worde gebruikt. Hier toevallig iemand die dat ook heeft? Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen of we voor donkere meubels gaan of witte. Donker is misschien wel net even wat stoerder voor een jongetje denken jullie niet? 
Ik begin hier nu eindelijk echt duidelijker de schopjes te voelen! Echt zo stom dat die placenta aan de voorkant ligt. Daarnaast ook echt een eigenwijs kind want elke keer als ik dan echt duidelijk wat voel en mn hand erop leg of mijn man stopt ie ermee. Met de echo's draait ie ook steeds lekker weg of verstopt hij zn gezicht in zn handen of achter zn armen. Dat wordt me er eentje hoor. Maar vanavond mijn eerste Powermama les! Ben heel erg benieuwd. Heb echt het idee dat ik straks met allemaal hele sportieve meiden daar zit terwijl ik het nu na jaren weer een beetje oppak en er als een blobje tussen loop haha. 
 
Ha allemaal,
Al een aantal keer aan een verhaal begonnen maar telkens niet gepost omdat er weer af tussendoor kwam. Ik had onze welbekende gebruiker al eerder gerapporteerd, meer woorden maak ik er niet aan vuil. Dat is de tijd en aandacht niet waard. 
Leuk Panda, dat jullie bezig zijn met het kamertje. Even lekker opfrissen en weer 'eigen' maken voor jullie volgende kindje. 

Haha Zwindo, ik heb smakelijk moeten lachen om je opmerking 'dat je er als een blobje bij loopt'. Je moet maar zo denken, je bent lekker in beweging, dat is zowel goed voor jou als voor de kleine. Ik baal een klein beetje van mezelf op beweeggebied. Het duurde een tijdje voordat mijn vermoeidheid over was, toen kreeg ik Corona en de afgelopen dagen ben ik weer ziek/grieperig. Van het oppakken van beweging komt tot nu toe niet veel. Jammer. Hopelijk vanaf volgende week, laat dat mooie weer maar komen ☀️
Vanochtend hadden we de 20 weken echo. Alles was zoals het eruit hoort te zien voor deze termijn, een hele fijne geruststelling. Mijn gevoel klopte, het is een jongen en krijgen er dus een zoon bij. Onwijs leuk, onze dochter moet nog wennen aan het idee. Noem het maar een work in progress ? ze heeft zo'n 20 weken om eraan te wennen. Leuk ook dat ik een bijna volledig nieuwe garderobe kan kopen, mijn man vindt dat wat minder. 

Hoe is het inderaad met de andere dames! Gloriaaa, Lelietje, Junidochter? Leuk om weer wat van jullie te horen 
 
NDec Wat fijn dat de echo goed was! En leuk ook een jongetje! Ik heb zelf ook een jonger broertje, dat werd gewoon mijn reallife barbi pop, dus gaat helemaal goedkomen hoor met die kleine meid van jullie. Nu inderdaad lekker shoppen en nadenken hoe jullie de kamer willen. Haha ja het viel gelukkig mee. Ik kwam wel binnen toen stonden er al 2 dames eentje waarvan ik echt zat te kijken ben jij zwanger? en die gewoon 19 weken zwanger bleek te zijn van een 3e! Vervolgens kwam er ook nog een dame heel vrolijk binnenhuppelen met een figuurtje waar je u tegen zegt en vrolijk verteld 11 weken geleden te zijn bevallen van een tweeling. Gelukkig waren er ook nog 3 andere dames van een wat normaler gemiddelder postuur, dus viel het gevoel blob zijn reuze mee. 
Dat in beweging komen komt echt wel weer goed! Ik heb het zo lang gehad. Hormonenprikken, privé familiegedoe, verhuizing, corona, nieuwe baan en indd die eerst fase van het zwanger zijn. Echt allemaal van die energie sleurpende dingen, waardoor ik ook echt even de energie en motivatie niet had om iets op te pakken. Nu had ik zoiets van ik heb weer energie en wil ook echt weer in beweging komen dus let's go! 
Hier dus in ieder geval heel erg enthousiast over mijn eerste Powermama les, en zou het iedereen aanbevelen. Stukje uitleg over diastase, buikspiergroepen, etc. en dan lekker opbouwend beginnen met oefeningen. Waarbij het laatste kwartiertje echt knallen was en mijn beenspieren eraan herrinnert werden ook inderdaad spieren te hebben. Dus trappen en zitten en staan gaan vandaag ietsje minder soepel. Mijn man en ik hebben er in ieder geval heel hard om kunnen lachen toen ik gisteren avond de trap op strompelde om naar bed te gaan. Maar in ieder geval een voldaan en goed gevoel!
 
Paula'tje wat fijn dat je uitslagen helemaal goed waren! Dat moet je in ieder geval een goed gevoel geven. Ja, vindt het echt leuk en lekker om weer bezig te zijn. De zwangerschapsyoga is vooral gezellig en heel erg op ontspannen en dit is gelijk weer even lekker wat actievers doen. Dat wat je zegt over metabolisme had ik inderdaad ook ergens gelezen. We zijn gewoon topsporters al liggen we op de bank haha.
Wat je zegt over een buik die op knappen staat. Heb ik ook al een paar keer gehad. Ik had gisteren toevallig controle bij de verloskundige en die zei al dat het kon komen door het groeien of dat die kleine gewoon lekker druk is en voor bepaalde spanning in de buik zorgt. Wat leuk dat jij al echt die schopjes ziet! Bij mij dus echt nog niks, maar dat komt door die placenta. Hoop snel dat de schopjes ook echt duidelijker voelbaar worden vanaf de buitenkant, zodat mijn man ook een beetje mee kan genieten. 
 
Terug
Bovenaan