Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Hey dames .
Hebben jullie ook z'n problemen met de site van ouders van nu en het inloggen.  Ik krijg elke keer z'n raar bericht om daar in te loggen dus het inloggen lukt soms wel soms niet.
 
Hier gaat alles goed. Vandaag alweer 30+3.?
Gisteren een intake met de kraamzorg gehad.  
Begint langzaam aan te korten.   Vanaf nu lekker anderhalve week vakantie.
En daarna ga ik nog proberen 4 weken door te werken , maar dit ga ik gewoon per week bekijken.
Over anderhalve week ook de echo voor de ligging van de placenta.  Hopelijk is die mooi naar boven gegroeid ? 
 
Wat jammer van je schoon familie zwindo. Ik zou persoonlijk doen waar jij je fijn bij voelt. En volgens mij voel jij je niet fijn op dit moment in die groep dus dan zou ik overstappen ? om zo min mogelijk stress te krijgen!
 
Aaah TMAAM wat leuk een meisje! En fijn dat alles op zich goed gaat op wat fysieke klachten na.
Wauw Zwindo wat ben jij lekker actief en sportief bezig! Wel erg jammer van je schoonfamilie.. Ik zou echt aan jezelf denken en kijken wat voor jou goed voelt. Geeft het stress dan zou ik overstappen. En tuurlijk voelt het alsof je je weg laat jagen maar ja eigenlijk moet je het gewoon zien als dat je voor jezelf (en de baby) kiest. Ik krijg zelf ook nog steeds heel veel stress van mijn schoonfamilie en heb echt besloten afstand te nemen. Ik zit nog wel in de familie app maar reageer nooit meer en stuur zelf ook geen foto's (van de kids) meer. Vraag me af of het iemand opvalt en mensen er vragen bij hebben maar ze stellen ze niet en ik spreek vrijwel niemand. Ook mijn schoonouders probeer ik te vermijden en zie ik amper. Geeft wel rust moet ik zeggen!
Wauw Froetie alweer ruim 30 weken! Fijn dat het goed gaat en ook lekker dat je gewoon per week kan bekijken hoe lang je door werkt. Je verlof begint nu wel echt dichtbij te komen!
Ik werk door tot aan de officiële schoolvakantie, aangezien ik op school werk. Dus tegelijk met alle collega's trek ik de deur dicht haha alleen ik voor langere tijd! :)
Wat betreft de website. Echt ontzettend irritant he!! Ik heb er ook last van. En het is al een tijdje zo. Snap niet zo goed dat ze het niet op kunnen lossen!
Verder ben ik nog steeds ontzettend moeeee en dat is echt heel anders deze zwangerschap dan bij de andere 2. Het fitte 2e trimester met juist veel energie is ver te zoeken pfff. Ik probeer 's avonds ook te wandelen af en toe (wordt door manlief gedwongen haha), maar krijg ontzettend last van steken onderin mijn buik, mijn bil en last van mijn rug. Had bij mijn andere zwangerschappen ook bekkenklachten dus toch maar weer de fysio gebeld... Blijken ze een wachtlijst te hebben!! Dus moet 4 weken wachten ongeveer. Pfff...
Aankomende week heb ik de suikertest en zie er onwijs tegenop. Ik haat naalden, val echt flauw en ik voel me ook echt niet lekker als ik niks mag eten. Tot nu toe hoor ik alleen maar negatieve verhalen over die test. Ik dacht dat het 2x prikken was, maar hoezeer nu 3x?! En dat mensen echt niet lekker werden van dat drankje. Blegh. En dan nog maar hopen dat de uitslag gewoon goed is...
 
Ik had al een tijdje niet meer gelezen en ik ook kon de laatste weken niet inloggen. 
Hier ruim 22 weken zwanger nu. Lichamelijk voel ik me best heel goed. Op drukke dagen, vooral de dagen dat beide kinderen thuis zijn, is 's avond wel de koek op. Ben gestopt met hardlopen, wandel nu en ben nog in dubio om te gaan zwemmen of de zwanger vitaal lessen die ik ook bij de eerste heb gevolgd. Ik krijg ook de suikertest en 2 extra groei echo's omdat de jongste nogal groot was. Voel de kleine al een hele tijd. Maar sinds deze week een stuk sterker en aan de buitenkant is het ook al te voelen, zo bijzonder weer! De placenta ligt aan de voorzijde, dat heb ik niet eerder gehad.
Helaas hier veel ellende en verdriet om ons heen, al langere tijd. Ook erg kortbij. We vallen van het ene slechte nieuws in het andere. Dat vraagt erg veel. Daarbij al maanden een extreme werkdruk door het niet op kunnen vullen van vacature ruimte. Heb een functie in de zorg met een grote verantwoordelijkheid. Tevens nadert de uigerekende datum van de miskraam, en merk dat ik dat toch nog erg lastig vind. Het spreekwoordelijke bordje is momenteel (te) vol. Heb met mijn collega's en leidinggevende besloten om de komende weken elke dag 2 uur eerder te stoppen en meer taken over te dragen. Om het zo hopelijk toch tot 34 weken vol te houden. 
 
 
 
Wat balen pandalover dat je nog zo moe bent.  En dat er z'n lange wachtlijst is voor de fysio.  Ik vind het heerlijk om naar de fysio te gaan want dan heb ik echt even een paar dagen geen of minder pijn .
Ik zou toch uitkijken en rustig aan doen als je pijn hebt met lopen. En luisteren naar je lichaam. Je moet nog eventjes en zo belast je je lichaam meer.
Misschien een bekkenband als je gaat lopen?? Ter ondersteuning ?
 
Die suikertest lijkt me heel vervelend .  Succes alvast ?
 
Ik kon ook elke keer niet inloggen! Irritant!
Hier gaat het iets beter, iets minder gaan werken en voel nu al verschil dus daar ben ik heel blij mee! Ik loop idd al aantal weken bij de fysio.
@Zwindo wat verdrietig zeg, goed aan jezelf denken hoor. Ik zou zeggen lekker naar die andere groep. Waar komt het vandaan? Is het jaloezie? Is toch juist leuk denk ik samen zwanger?
@Froetie geniet van je vakantie!!Ben benieuwd naar je liggingsecho straks.
@panda Wow 4 weken! Dat is echt veel! Balen zeg. Ik heb vooral last als ik te hard wil lopen? Dus misschien stapje zachter haha
Ik heb nog nooit iets naars over gehoord over die suikertest. Hoop dat het mee valt. Balen zo moe en weinig energie. Je hebt er ook al 2 rondlopen toch? En werk? Is ook gewoon pittig. Hier hele lage bloeddruk en te lage ijzer dus dat laag in energie herken ik, frustrerend!
@junidochter wat naar zeg. Ik hoop gauw betere tijden voor jullie. Sterkte komende tijd. ? En knap vol gehouden dat hardlopen!
Ik voel de baby ook super veel en mijn man ook. Wel echt een druktemaker! Zegt niets, ons zoontje was in de buik niet zo druk, nu wel ?
@paula zo leuk! Leuk om er mee bezig te zijn hè. Hier ook geboortekaartje zo goed als af. De naam hebben wij ook al! Deze hadden we al überhaupt voordat we aan kinderen begonnen. Een jongensnaam was echt wel weer lastig geworden.
 
Froetie Dat begint inderdaad al op te schieten! Ik moet nog even geduld hebben. Hoop voor je dat hij weggetrokken is en je gewoon een natuurlijke bevalling kan hebben. 
Pandalover Zo herkenbaar wat je zegt. Dat had ik dus ook gedaan helemaal afstand genomen van al het gedoe en gezeik. Laatst dan wel echt de neiging om uit de app te stappen, maar uiteindelijk toch niet gedaan na even wat dagen erover nagedacht te hebben etc. Maar reageer daar ook al maanden niet meer in. Werd sowieso al weinig op mij gereageerd als ik er wel iets in zette. Wel heel vervelend trouwens dat je zo'n last hebt van vermoeidheid en je bekken. Kan me wel ook voorstellen dat het met 2 kids sowieso allemaal al wat zwaarder is, dus wees ook niet te streng voor jezelf. Zo'n suikertest lijkt me inderdaad geen pretje. Misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee. Stel je erop in dat het echt even shit is, maar het is uiteindellijk ook zo na een paar uur voorbij. 
Junidochter Goed dat je wel je grenzen aangeeft en goed luistert naar je lichaam! Veel verdriet en stress ken ik hier ook. Ik ben nu voor het eerst werkzaam als inhuur via een consultancy bureau en men verwacht toch wel echt dat je dingen levert. Ik zie iedereen om mij heen lekker met vakantie gaan en ik werk maar door. Ik was ook de enigste in mijn zwangerschapscursus die nog 40 uur aan het werk was. Opzich gaat het allemaal nog wel maar merk wel dat de vermoeidheid weer wat meer op komt zetten. Wij hebben het as van ons dochtertje met haar geboorte/sterfdag eindelijk in het beeldje en daarmee definitieve plekje gedaan. Elk jaar willen we sowieso een kaarsje branden en een taartje eten om haar te vieren. Zo laten we de dag niet helemaal zonder er even bij stil te staan voorbij gaan. 
Paulatje Ik herken ook wel wat je zegt. Met wandelen soms meer last van steken en harde buiken dan wanneer ik echt aan het sporten ben. Echt zo raar. Wij hebben onze naam al jaren vast staan haha. Was ook altijd spannend als er weer iemand zwanger was of "onze" naam niet gekozen zou worden. Wat leuk dat je al bezig bent met het geboortekaartje. Ik heb wel wat ideeen op pinterest gepint, maar nog niet bezig geweest om echt een proefdruk te maken ofzo. Maar ben ook zo druk. Hebben ook nog steeds maar heel weinig spullen. Al hebben we nu wel een ledikantje van mijn oom en tante die we mogen hebben en waarschijnlijk ook een commode van een zus van vriendin die ze niet meer gebruikt omdat de kids bij haar nu net allemaal uit de luiers zijn. 
TMAAM leuk dat je de kleine zo goed voelt en je man ook! Hier nu ook gelukkig en die kleine lijkt soms echt ook al te reageren op zijn stem en aanraking wat echt helemaal leuk is. Dat van die vriendin van mn zwager. Wij denken inderdaad dat het een stukje jaloezie is. Ze is best wel materialistisch op aanzien/aandacht ingesteld hebben we gemerkt. Toen we hen nog wel spraken ging het ook altijd over het huis en de auto etc. Wij hebben namelijk zelf een vrijstaande woning laten bouwen en toen ze bij mn zwager introk na 2 maandjes daten wilde ze het liefst de woning verkopen en ook iets vrijstaands kopen. Ook toen zij ons vertelde dat ze zwanger waren en wij toen een soort van gedwongen werden om het ook te vertellen dat we zwanger waren had je haar hoofd moeten zien. Dit was namelijk iets wat wij "niet" zouden kunnen krijgen. Het was toen heel overdreven nep enthousiast reageren, maar de eerste uitdrukking op haar gezicht kon ze niet goed verbloemen. Dus ja ik denk zeker dat er een stukje jaloezie zit. 
 
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga deze week sowieso gewoon nog naar dezelfde groep, want het komt anders niet uit. Wel gaan we de partnerles op de andere locatie doen. Om het voor te zijn dat er een ongemakkelijke rare sfeer ontstaat in de groep, want dat willen we voor niemand niet. Daarnaast wil ik dat mijn man ook van het moment kan genieten en er wel echt bij is en niet is afgeleid wat er omheen gebeurt. De laatste les bekijk ik nog even hoe het die 2e les is gegaan, maar hoop die toch gewoon te volgen bij de groep waar ik nu zit. Zoals ik al zei zit er iemand in de groep die ik van de yoga ken en heb ik besloten haar in vertrouwen te nemen, zodat ik eventueel mijn ei ook een beetje bij haar kwijt kan. Ik denk dat als zij er is ik toch ook een soort van stootkussen heb waar ik me wat veiliger achter kan verstoppen ofzo. 
 
Hai allemaal! 
Ah ik was dus niet de enige met die gekke melding de hele tijd. Ik kon ook geen berichten plaatsen. Fijn dat het nu weer lukt maar het duurde wel even zeg! 
@Zwindo: wat ontzettend vervelend zeg dat het zo moeizaam loopt met je schoonfamilie. Ook lastig voor je partner lijkt me, al lijk ik tussen de regels door te lezen dat jullie samen wel een team zijn. Dat lijkt me heel fijn. En wat de rest al zegt: doen waar jij je goed bij voelt. Dat is uiteindelijk ook het beste voor die kleine. 

Panda: wij zitten in hetzelfde schuitje dus. Ik was vanochtend op controle en kreeg ook te horen dat ik de suikertest moest gaan doen. Ik had gehoopt dat het niet hoefde omdat het bij het bloedprikken nuchter een goede waarde had. Mijn verloskundige zei wel; bereid je een beetje voor want het drankje is niet super lekker. Nou ja; we gaan het wel zien. 


Paula'tje: ja dat zijn leuke dingen om mee bezig te zijn hè! Je moet het soms gewoon een beetje afwisselen haha ? de moeten regelen dingen met de graag regelen dingen. Leuk hoor. Wij zijn er qua naam ook uit, wat verrassend snel ging gezien we de vorige keer écht geen jongensnaam konden vinden. Een paar weken geleden noemde ik er ineens eentje, en toen zei mijn vriend: ja die vind ik ook heel leuk! Tot nu toe, zijn we nog niets anders/beters tegen gekomen. Het is nu alleen nog wat zoeken qua tweede naam. Geen doopnaam of vernoeming maar zowel ik, mijn vriend als onze dochter hebben twee namen. Dus vonden we het wel mooi in lijn om dat ik voor onze zoon (voelt gek om dat zo te zeggen!) te doen.
Verder gaat het hier zijn gangetje. Heb nog niet extreem veel klachten dus dat is fijn. Af en toe wat banden/bekkenpijn en wel duidelijk vermoeider dan anders. Dat zal straks met de kleine erbij vast niet anders zijn. Vanochtend bij de VK was ook alles in orde. De afspraak met 27 weken staat gepland en ook de 30-weken groeiecho alweer. Volgens mij doen niet alle praktijken die standaard maar de mijne wel. Hoe zit dat bij jullie?
 
 
 
 
Ik kon weer een aantal dagen niet inloggen.
Wat jammer dat ouders van nu zo raar doet.
Ook zie ik dat mijn naam anders staat.  Kan het ook niet aanpassen.?
 
Vandaag de placenta ligging echo gehad en hij is van 1.5 cm naar 6 cm van de uitgang gegaan dus super goed nieuws !
Ook kwa groei ligt ze goed. Ze is nu ongeveer 2000 gram. Ben vandaag 32 weken. Dus ook heel netjes.
Na een weekje vakantie ga ik nu proberen nog 4 weekjes door te werken. Dus ik mag nog 11 keer werken. Aftellen!!!!!
 
Hoe gaat het met jullie??
 
Terug
Bovenaan