Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Gefeliciteerd minimin!!! En geniet van je zwangerschap 
Wat vervelend van je ex? hopelijk heb je genoeg naasten die je wat kunnen helpen ?
Leuk een zwangerschap cursus.!  Ik heb daar lieve vriendinnen aan over gehouden !
Ja het word langzaam lichamelijk ook steeds lastiger he.  27 weken begint ook al op te schieten .
Ondertussen  nog 8 keertjes werken en dan met verlof  dan ben ik 36 weken.  Ben benieuwd  of ik dat nog vol mag houden .  Ik ga m'n best doen ?
 
Nou inderdaad wat een gezeik met het inloggen en die namen nu. Ze breken hier gewoon de privacy wetgeving mee. Niet heel erg fijn idee. Heb het ook al via de mail bij ze gemeld, maar ga denk ik ook nog eens even bellen met ze. Heb nu van alles achter de schermen aangepast zodat niet alles zichtbaar wordt.
minimin Gefeliciteerd! 
Froetie wat fijn dat je placenta is opgeschoven en alles er weer goed uitziet! Heerlijk genieten van die laatste weekjes nu :) Ik zit ook langzaam af te tellen naar verlof! haha niet om de kwaaltjes en klachten, maar gewoon even lekker vrij en in alle rust de laatste dingen voorbereiden. 
Paulatje Leuk dat je cursus bijna begint. Ik heb volgende week de laatste les over borstvoeding. Ik vond de cursus wel interessant, maar bij ons werden wel ook heel veel dingen herhaald. Wel heel naar van je ex. Kan me wel goed voorstellen dat dit allemaal ook wel zijn impact op jou heeft.
Hier inderdaad nu ook 27 +2 weken en de buik is flink aanwezig. Ene moment denk ik echt jezus wat een pens en andere moment denk ik oh het valt ook wel mee. haha Qua gewicht wat ik aangekomen ben loop ik gewoon lekker op het gemiddelde. Ik draag ook wel heel erg naar voren (wat ik niet had verwacht dacht altijd dat ik echt tonnetje rond zou worden). Dus als ik van voren kijk (helemaal met een zwart shirt aan) of achteren valt het allemaal niet zo op, maar dan draai ik van de zijkant en dan kan je er echt niet omheen haha. 
Qua klachten heb ik echt last van maagzuur, wat ik meer mega irritant vindt. Kom erdoor heel slecht inslaap. Als ik eenmaals slaap is het vaak ook wel prima, maar daardoor wel weer extra moe. Verder gaat het fysiek echt prima. Nog steeds lekker bezig met Powermama en lekker wandelen met de hond. Doe ook nog veel in het huishouden qua schoonmaken, dus wel echt heel blij dat ik dat allemaal nog goed kan. Mentaal heb ik het wel wat zwaarder merk ik. Dit heb ik ook bij de verloskundige aangegeven en ben nu toch doorgestuurd naar de POP poli. Vond het echt heel lastig om dit aan te geven, maar wel blij dat ik dit toch heb gedaan. Kan er wel pas over een paar weekjes terecht.
 
Lastig he die namen, ik kwam laatst ook een naam tegen die ik ook leuk vind.
Alleen mijn man  niet dus houd het op. Ik heb eigenlijk ook al wat dingetjes laten maken met de naam. Dus sonde als we zoude switchen.
Vind het langzaam ook steeds zwaarder worden.  Mijn energie is ver te zoeken.  Gelukkig is de kleine nog niet ingedaald dus heb gelukkig nog niet echt pijn met lopen  
Indalen mag ook nog wel even duren van mij zodat ik wat beter uit de voeten kan.  Bij een 3e komt het vaak voor dat ze niet eens vast komen te liggen zei mijn vk en bij de bevalling vaak pas indalen .?
Bijna 33 weken alweer. Van mij mag ze zich best over een week of 4 a 5 melden hoor.  Zou ik echt niet erg vinden haha.
Mijn kinderen kwamen met 38+6 en 37+6 . En ben best blij dat ik de 40 weken nooit gehaald heb.
Heb alleen het idee dat het dit keer wel een ander verhaal gaat worden. Aangezien ik ergens verwacht dat ze ook eerder gaat komen. kan dit ook nog wel tegen gaan vallen haha
Naja het komt wanneer het komt .?
 
Hebben jullie ook zwangerschap cravings
Mijn craving zijn echt aardbeien.  Ik ga daar zo goed op haha.
Ik eet echt wel een bak per dag leeg haha. Heerlijk !!?
 
Paulatje Wat irritant dat dat zoveel moeite kost om recht te zetten. Heel naar. Ik heb uiteindelijk opgehangen, want duurde me allemaal te lang en heb nu gewoon al mijn gegevens in aliassen gezet. Ideaal is het niet maar ze zouden echt wat meer moeten investeren in een paar goede progameurs die het een en ander technisch oplossen. Wij hebben de naam echt al jaren "vast" staan haha. Het is niet een hele unieke naam ofzo en komt best veel voor, maar wij zijn er enthousiast over en als we een meisje zouden krijgen zouden we haar een naam willen geven met dezelfde letters in een andere volgorde. Neemt niet weg dat ik soms nog steeds leuke namen voorbij zie komen. We hebben ons nu wel al 2x versproken bij mensen, maar die hebben het nog niet doorgehad. We noemen hem nu namelijk ook al bij zn naam. Ook om te wennen. Dus misschien dat, dat ook een beetje helpt bij het kiezen van een naam. Even mee oefenen. 
Dat mentale is denk ik een opstapeling van veel dingen. Het verlies van onze dochter wat nu toch ook soms best confronterend is. Het hele medische traject waarbij we ons veelal instelde op het verwerken van tegenslagen (die we ook regelmatig kregen). Dat beide wakkert toch ook een bepaalde onzekerheid aan van gaat het nu wel echt helemaal goed komen? Ik merk dat ik daardoor echt moeite moet doen om mezelf te motiveren om dingen te regelen bijvoorbeeld voor de babykamer terwijl ik normaal echt een regelneef ben die alles haarfijn van te voren uitgezocht en geregeld wil hebben. Daarnaast ook nog de hele belasting met het gedoe van de schoonfamilie waarbij ik ineens echt als een heks wordt neergezet. Terwijl ik juist altijd degene ben geweest die van alles organiseerde en met dingen hielp. Mijn vriendinnen die in het westen van het land wonen en ik die verhuisd ben naar het noorden. Mijn moeder die mij daar ook steeds op aanspreekt en wilt dat we terug komen verhuizen. Zo kan ik nog wel even doorgaan haha. Het zijn gewoon veel dingetjes bij elkaar. 
Froetie haha heerlijk aardbeien! Ik heb wel bijna elke ochtend aardbeitjes door mijn ontbijtje heen. Merk wel nu het weer beter begint te worden dat ik weer meer trek krijg in lekkere salades en meer fruit. Alleen nog steeds geen echte cravings ofzo. Heb wel gemerkt dat ik tijdens de zwangerschap meer trek heb in de italiaanse keuken. En heel gek indonesisch eten kan ik nu echt niet zo van genieten terwijl ik dat normaal echt heerlijk vind. 
 
Ja ik word helemaal gek van dit forum, volgens mij is mijn gebruikersnaam nu weer anders, aanpassen lukt niet. En mijn eerdere bericht is ineens weg?!?! Naja Paula'tje hier dus :)
Nou Zwindo je hebt dan ook wel veel.op je bordje. En zwangerschap sowieso hoeft niet per se altijd maar 'genieten' te zijn . Maar wel heeeeel naar van die schoonfamilie. Lijkt me moeilijk om mee om te gaan.
Ik merk nu zelf dat het nu sowieso mentaal.ook wat zwaarder wordt, ik weet niet of het de hormonen zijn maar ik maak me steeds meer.zorgen en heb ook last van wat angsten enzo. Maar ja dat hoort er denk ik ook wel bij. Ik merk gelukkig wel dat mijn ijzersupplement me wat meer energie geeft.
Ik ben nu in elk geval lekker een paar dagen in de Franse Alpen, in een mooi chalet. Het is voor werk maar we doen ook veel relaxen en wandelen. En heb vanochtend heerlijk yoga gedaan met uitzicht op de witte bergtoppen. 
Froetie ik had vooral  cravings tijdens mijn eerste trimester. Nu niet meer echt. Ik geniet wel enorm van eten en hou ook echt van lekker fruit en vers brood en allemaal dat soort dingen. Maar aardbeien lijkt me ook een uitstekende craving om te hebben!!
 
Paulatje Echt he ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar het gaat niet helemaal lekker. Ik had wel een reactie op mijn mail gekregen dat het inderdaad niet de bedoeling was dat mijn persoonlijke gegevens gepubliceerd werden. Ze hebben nu weer het een en ander gereset (was ook even mijn naam kwijt en kon die niet aanpassen). En nu lijkt dat weer goed te staan, maar laat lekker mijn gegevens onder een alias staan voordat het mogelijk weer gebeurt. 
Maar jeetje dat klinkt echt heerlijk zeg even lekker de Franse alpen in! Ook al is het voor werk, klinkt alsof er genoeg ruimte is voor lekkere ontspanning. Ik denk inderdaad dat wat onzekerheid en spanning erbij horen. Merk dat het slapen de laatste tijd ook wat lastiger begint te worden en de moeheid en dutjes overdag weer aan het terugkeren zijn haha. 
 
Hoi allemaal,
Stil hier! Wellicht heeft dat ook met alle mankementen op het forum te maken.
Hoe gaat het met jullie? Waar zijn jullie allemaal.mee bezig? Ik kan me herinneren dat er ook wat babymoons zijn geweest. Ik hoop dat jullie nog een leuke vakantie hebben gehad.
Hier gaat alles goed, ben inmiddels 30 weken. Gisteren is mijn zwangerschapscursus voor single moms begonnen. Ik merk ook dat ik nu wel echt toe ben aan informatie over de bevalling. 
Met de kleine bub gaat het goed, en ook fysiek voel ik me nog heel goed. Mentaal vind ik het wel zwaarder worden. Ik merk dat er allerlei twijfels en onzekerheden door m'n hoofd spoken.  Ga ik een goeie moeder zijn? Wordt het niet te zwaar? Ga ik het financieel redden? Al dat soort dingen... gelukkig was de verloskundige laatst heel lief. Ze zei dat ze er alle vertrouwen in had. 
Het komt denk ik ook door alle bewegingen van de baby. Het is heel leuk en ik maak allemaal filmpjes van die bewegende buik en porren naar buiten. Maar het is ook een soort van eng: wat voor grote levensgebeurtenis staat mij te wachten ?
Nouja. Ik geniet ook wel. Afgelopen week was ik met vriendinnen naar de ardennen en ze gaven een verrassings babyshower. Was superleuk en ik geniet van het zwanger zijn en de mooie buik.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Groeten Paula'tje (kan nog steeds m'n naam niet veranderen)
 
Terug
Bovenaan