Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Hoi allemaal 
Ik lees van begin al met jullie mee omdat ik het leuk vind dat jullie zwanger zijn.
Ik ben zelf niet zwanger zal ook niet mee gebeuren mijn man is gesteriliseerd.
Ik heb zelf een overleden zoontje die 3 dagen na zijn geboorte is overleden met 34 weken zwangerschap dit was in 2004 daarna nog 3 gezonde dochters gekregen in 2006 en 2008 en 2017.
Ik wil jullie succes wensen bij de laatste loodjes en zet hem op met de bevalling allemaal.
 
 
 
Hoi dames! Tijdje afwezig geweest maar wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat ondanks de kwaaltjes!
Derde trimester alweer! Aftellen... @froeti wauw, komt al echt dichtbij voor jou. Heel veel succes met de laatste lood(jes)! 


@CvdPluijm wat lief zeg! Dankjewel!!
 
Hello allemaal!
 
Zwindo  fijn dat het een goed gesprek was bij de praktijkondersteuner. Hoe voel je je nu? Lukt het wat meer om te ontspannen?
Froetie hoe gaat het met jou? Ben heel benieuwd hoe dat is, de laatste loodjes!
Ik begin wel met 32 weken te merken dat die buik wat meer in de weg gaat zitten. Vooral met eten, het voelt alsof mijn maag in de verdrukking zit. En ik heb af en toe een beetje dikke enkels maar met wat bewegen en hoog zitten gaat dat wel weer over. Verder schopt de kleine man druk in het rond. Ik voel en zie ook als hij de hik heeft. Ik was vorige week op Ameland met vriendinnen en daar was ook toevallig een verloskundige bij. Zij heeft ook de baby gevoeld en me geleerd hoe ik zelf de ligging kan voelen, superleuk!
Met de kraamzorg ging het goed, ze kwam gewoon een intake doen met wat vragen en ik kreeg een informatiepakket. Was wel handig want ze had ook nog wel tips dat je echt niet alles nodig hebt van die babyuitzetlijsten.
Ben inmiddels ook wat meer aan het nadenken over de bevalling. Heb maandag weer cursus gehad en ben toch blij dat ik die cursus ben gaan doen. Is fijn om te weten wat je te wachten kan staan.
Ik begin benieuwd te worden naar de kleine man, tegelijkertijd ben ik er mentaal echt nog niet klaar voor... Ik vind het allemaal best eng en spannend! Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
groetjes Paula'tje
 
TMAAM Gaat nu snel hè als je eenmaal in dat laatste trimester zit. Hoe gaat het bij jou met alle kwaaltjes?
 
Paulatje Het gaat hier eigenlijk wel goed. Ondanks dat ik het vorige gesprek met de praktijk ondersteuner wat minder vond als de eerste keer. Het leek namelijk net of ze heel erg aan het knikkebollen was ofzo. Heb haar er niet op durven aan te spreken dus even kijken hoe het de volgende keer gaat anders doe ik dat misschien wel of geef ik aan wel genoeg te hebben gehad. Gewoon alleen al even mn verhaal doen bij iemand die er helemaal vanaf staat is toch ook wel fijn. 
Heel herkenbaar wat je zegt over het gevoel dat je maag in de verdrukking zit. Hier al langere tijd last van flinke maagzuur en kan echt maar kleine beetjes eten. Daarnaast helpt de obstipatie ook niet echt mee voor ruimte haha. Wat leuk dat ze je dat geleerd heeft! Ik weet door onze controle echo's nu wel een beetje hoe de kleine man ligt en denk dan nu ook hier en daar een voetje of elleboog te voelen.
Fijn dat de kraamzorg intake goed ging. Wij hadden precies hetzelfde met dat lijstje. Opzich ook logisch want zo'n baby uitzet van een winkel wilt natuurlijk zoveel mogelijk verkopen. Wij hebben bijna alles van het kraamzorg uitzet lijstje. Nog een badje, luieremmer en wat lakentjes/dekentjes. Dus geeft toch wel een goed gevoel dat we verder alles wel al aardig rond hebben. 
We hebben inmiddels te horen gekregen dat ik gelukkig gewoon via de natuurlijke weg mag bevallen, maar... de placenta is net niet ver genoeg weggetrokken waardoor ik dus medisch ben geworden. Dus ik moet in het ziekenhuis bevallen (waren we gelukkig al van plan), omdat ik nu een iets verhoogde kans heb op een bloeding doordat de placenta nog zo laag ligt. Wel nog stille hoop dat hij toch nog ietsje wegtrekt met de laatste groei van de buik. Kortom wel blij dat het allemaal "normaal" kan, maar het maakt het nu toch wel ietsje spannender. Volgende week in ieder geval even verder overleggen met de verloskundige en nu inderdaad langzaam nadenken over een bevalplan. 
 
Fijn zwindo dat je toch zo mag bevallen. En jammer dat de placenta niet ver genoeg is weggetrokken.  Maar wel fijn dat ze je in de gaten houden .
Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen vanwege dat de placenta niet los liet de vorige keer . Maar ik wil dat juist ook heel graag, en met met weer in het ziekenhuis is geen straf.
Hier ondertussen 37 weken en 3 dagen zwanger.en heel eerlijk. Van mij mag ze best komen ? Het word langzaam aan steeds zwaarder merk ik.
Ook met dit warme weer de dikke voetjes. 
Aftellen !!
 
Hé hallo allemaal!

Tijd geleden dat ik wat gepost hebt. Voelde me niet helemaal senang bij wat er qua privacy gebeurde hier. Ondertussen zijn wij weer terug van onze ‘babymoon’ op Tenerife. We hebben het echt heerlijk gehad en lekker rustig aan gedaan. Veel aan het zwembad gezeten met onze dochter. Deze week nog vrij en daarna nog 3 weken werken dus dat schiet echt op. Ondertussen ben ik ook alweer bijna 31 weken. Gaat ineens snel. Mijn glucosetest was goed, dus geen gedoe met opletten wat ik eet en insuline prikken gelukkig.

Vanochtend hadden we een groeiecho, die bieden ze bij mijn praktijk standaard aan. Groei was goed maar op dit moment ligt ons boyke wel in stuit. Er is nog tijd en ruimte voor ‘m om te draaien dus daar hopen we voor nu maar op. Helaas ook geen mooie foto’s of 4D filmpjes, we zagen alleen een neus op beeld hij had geen zin om z’n best te doen voor papa en mama. Eigenwijze draak. Verder gaat het met mij echt super goed, heb het gevoel dat door de warmte en droogte, mijn bekken veel minder pijnlijk is of wellicht is dat toch de vakantie. Zo langzamerhand proberen we wel de boel een beetje compleet te krijgen maar dan gaat het voornamelijk om luiers en dat soort pruttel.

Is jullie VK trouwens al begonnen over de kraamzorg? Eind van deze maand heb ik mijn intake maar ben al gewaarschuwd door mijn verloskundige dat er waarschijnlijk niet meer dan 3 uur per dag beschikbaar is. Ik schrok daar wel een beetje van en ben in ieder geval bezig om wat familie te mobiliseren, mocht dat echt nodig zijn. In die zin ben ik wel blij dat mijn man ook eventueel wat aanvullend partnerverlof kan en wil opnemen.

Benieuwd hoe het met iedereen is!
 
Hey dames,

Wat wennen dat nieuwe forum moet alles echt even zoeken
Hier ondertussen weer weer week verder 38+3 en nog geen baby te bekennen. Begin er wel een beetje klaar mee te zijn.
Elke Dag heb ik steeds minder energie, en word het steeds zwaarder. Mijn andere kindjes kwamen met 38+6 en 37+6 dus ergens ga je er vanuit dat het nu ook eerder komt. Maar ergens zegt mijn gevoel ook dat ik de 40 weken over ga ofzo.
De hitte werkt ook niet mee.

Jammer NDec dat je maar 3 uur kraamzorg per dag krijgt. Ik heb een zzper dus ik heb haar gelukkig voor mezelf . Aftellen voor jou met werken ! Daarna heerlijk verlof
 
Hoi Allemaal, nou, even zoeken inderdaad op dit forum maar ik kan wel weer mijn gebruikersnaam aanpassen eindelijk.

@Zwindo, ja fijn dat alles zo'n beetje in huis is en dat jullie er klaar voor zijn. Dat je medisch bent betekent dat ook dat jouw verloskundige niet bij de bevalling zal zijn? En heb je al een bevalplan? Nu mijn zwangerschapscursus vordert krijg ik steeds meer interesse in een bad-bevalling. Heb daar een aantal filmpjes van gezien en het zag er (voor zover dat kan) een soort van relaxed uit. Voor de baby in elk geval :)

@Froetie, spannend voor jou. Ben benieuwd wanneer we het nieuws gaan horen :) En ja die dikke voetjes inderdaad... Bij mij trekken ze nauwelijks meer weg! Ik gebruik nu de luieremmer als koud voetenbad dat is wel lekker :) Succes nog even!

@NDec welkom terug! En fijn dat je glucosetest goed was! Heerlijk ook om nog even op vakantie te zijn geweest! Nog even stilte voor de storm. Ik heb hier een paar weken geleden intake gehad met de kraamzorg. Ze zei niks over minder uren. Wel dat het in de vakantietijd drukker is en dat dat kan betekenen dat ik mogelijk verschillende gezichten ga zien. Het is mijn eerste dus ik heb eerlijk gezegd geen idee van hoeveel een kraamhulp doet. Maar goed, ik heb geen partner en dat lijkt me eerlijk gezegd al een enorme luxe want die kan ook de helft doen :) Ik ga in elk geval ook alle kraambezoek vragen om wat eten mee te nemen en een afwasje te doen ofzo...

Ondertussen herken ik jullie 'low energie' vibes wel. Het gaat fysiek op zich goed ik ben alleen veel moe. Als ik 's ochtends gewerkt of gesport heb komt er de rest van de dag weinig uit m'n handen. Vaak ga ik overdag op bed liggen. Sporten gaat gek genoeg nog best goed maar wandelen echt voor geen meter.

Officieel heb ik op 1 juli (met bijna 36 weken) verlof, maar ik ben al een tijdje wat minder aan het werken. Het lastige is alleen als ZZP'er, niet werken=geen geld en ik wil ook geen opdrachtgevers afschrikken met lang verlof... Maar ik merk gewoon dat mijn hoofd er steeds minder naar staat.

Ik wil graag alles in orde maken, fysiek en mentaal voor de baby. Qua spulletjes ben ik er grotendeels wel, nu nog wat kleine klusjes in huis

Ik vind dit overigens ook wel weer een leuke periode: het is zomer dus ik loop rond in jurkjes, en mensen maken (meestal) leuke opmerkingen over de zwangerschap en m'n buik. Nog maar even van genieten dat ik nu een 'speciaal' geval ben :)

groetjes!
 
Terug
Bovenaan