Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Dankjullie wel,
Wat leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie , voor jullie begint het ook allemaal al flink te korten.
Iedereen inmiddels met verlof denk ik zo, en de laatste dingetjes klaar maken voor de komst van de baby

Ik werd helemaal gek op het laatste van die berichten met de laatste loodjes.
Omdat ik er heeeelemaal klaar mee was.

De kleine meid is ondertussen alweer 4.5 week. Vliegt ook echt voorbij.

Ik wil jullie alvast heel veel succes met de allerlaatste loodjes wensen, aangezien sommige baby's misschien zich binnenkort al kunnen melden .
 
@Froetie & @Pandalover

Reageren jullie ook echt op die berichtjes van is alles nog rustig. Ik vond dat de vorige zwangerschap echt heel vervelend en toen heb ik toen ik lag te bevallen zelfs nog berichtjes gestuurd ben nu lekker aan het wandelen en je hoort het vanzelf.

Ik had gisteren zelf zon kramp dat ik dacht owje. Ik ben van het weekend zelf 36 weken dus nog even afwachten maar ik hoop zelf dat iets eerder komt zon voorgevoel heb ik ook. Herkent iemand dat van haar vorige zwangerschap? Ik ben zelf 27 augustus uitgerekend en mijn schoonbroer en schoonzus trouwen 2 september .
 
Laatst bewerkt:
Hier ook heel erg wennen aan het nieuwe forum, maar daarnaast ook lekker in mn verlof/nestel bubble gezeten. Dat laatste nog steeds overigens haha.

Froetie gefeliciteerd! Wat een snelle bevalling zeg! Fijn dat het verder allemaal goed is gegaan en jullie nu lekker aan het genieten zijn van jullie kleine meid!

Zazou gefeliciteerd met je zwangerschap hopelijk mag alles nu goed gaan en hebben jullie straks een gezond kindje in jullie armen!

TMAAM ligt bij jou de kleine in stuitligging? Hoor ook veel mensen die profijt hebben gehad van voetreflex om de baby te draaien. Dus mocht het niet lukken in het ziekenhuis zou je dat kunnen overwegen.

Pandalover wat vervelend van die kwaaltjes ineens zeg. Hopelijk kan je wel ook nog genieten van die laatste weken.

Paulatje ik ben natuurlijk precies even ver als jou! Herken heel erg wat je zegt van het schoppen tegen de ribben en de goed bedoelde berichtjes.
Vandaag belde mn moeder ook om even te checken hoe het ging, die vindt het allemaal reuze spannend. Ze zei al dit is gewoon erger dan als je zelf moet bevallen haha. Ze denkt dat hij 1 augustus komt omdat het dan volle maan is en er dan veel baby's geboren worden. Het is zelfs een super maan dus wie weet. Qua symboliek zou het wel echt mooi zijn want onze dochter die we 2 haar geleden hebben verloren is vernoemd naar de maan, maar we gaan het zien. Meer dan afwachten kunnen we niet doen.

Hier gaat het verder wel goed. Heb alleen enorme last van maagzuur waardoor ik echt heel slecht slaap en overdag extra moe ben en extra dutjes doe. Ik mag verder niet echt klagen want heb tot de 37,5 week gesport en ben daarna gestopt omdat ik nog relatief fit wilde stoppen. Qua timing was het ook wel echt prima want mn energiepeil is daarna echt minder geworden en kreeg ook steeds vaker last van harde buiken. Voor nu hoop ik gewoon dat de kleine man snel komt en we lekker van hem mogen gaan genieten. Hoewel de zwangerschap over het algemeen goed is verlopen ben ik nu wel echt toe aan het niet meer zwanger zijn.
 
Hey Zazou!! Wat fijn, voorzichtig gefeliciteerd dan maar! Blijft toch zuur, had jou ook zo gegund om de baby bijna in je armen te sluiten. Ik wens je een hele fijne zwangerschap.

@panda haha nou morgen mag hij komen dus! Wat naar die klachten, gelukkig zijn de uitslagen wel goed. Gek die meting maar zegt helemaal niets.
Wat mooi dat jij al een mooie badbevalling hebt ervaren. Ik wil ook! Vorige keer thuis bevallen, hele dag in bad en onder de douche. Nu hoop ik op een badbevalling in het zkh. Gister voor een uitwendige versie geweest en gelukkig liet ze zich heel makkelijk draaien! Hopelijk blijft ze zo liggen. Anders over 2 weken weer draaien en inleiden. Spannend!
 
@Mirjammm o spannend! In die zin wel fijn als de baby iets eerder komt, de bruiloft van je zus wil je toch bij zijn!

@Zwindo wauw wat mooi zeg. Zou toch wat zijn. Mooie datum 1 augustus.
Echt super toevallig maar wij willen ons meisje Maan noemen. Is wel heel bijzonder!
 
Ooeehh Paula'tje morgen de uitgerekende datum dus?! Spannend! Ik vond de bevalling in bad echt heel fijn, werd toen ingeleid en vind het ziekenhuis helemaal niks, maar het bad hielp me wel een beetje te ontspannen. Voor de verloskundige minder, ik ging er steeds vandoor, waardoor zij half in het bad hing hahah.
Och de term laatste loodjes kan ik niet meer horen.. En voor me gevoel roepen mensen dat al 4 weken!

Froetie wat fijn dat alles goed gaat! 4,5 week alweer, dat gaat snel!

Mirjammm ja ik krijg ook continu appjes, maar vooral ook door al mijn klachten dat mensen geïnteresseerd zijn hoe het gaat.. Maar het blijft elke dag maar doorgaan. Ik reageer wel omdat ik het anders ook lullig vind, en mensen bedoelen het toch goed..
Als ik van niemand iets zou horen zou ik ook een beetje teleurgesteld zijn denk ik.
Oehhh met zo'n bruiloft in het vooruitzicht kan ik me voorstellen dat je graag eerder zou bevallen!
Dat heb ik met de eerste schooldag van de oudste op 21-8 en dus 20-8 uitgerekend.... Ik wil hem echt zooo graag zelf weg brengen en ophalen de eerste dag!!!

Zwindo wat grappig haha ik riep hier ook al, o het is dinsdag volle maan, dan komt ie vast! En ik hoop het nog steeds zo hard!!
Zou voor jou ook heel bijzonder zijn TMAAM als ze tijdens volle maan komt en jullie noemen haar Maan! :)

Heeft 1 van jullie nog een babyshower gehad?

En zijn jullie al trucjes aan het uithalen om de bevalling op gang te helpen? Ik dus wel zit de halve dag op mijn yoga bal te jumpen en draaien, en verder aan de frambozenbladthee en vrouwenmantelthee.. Ik had ook een voetreflexmassage vorige week en die vrouw liet mij zien welk drukpunt van je baarmoeder is.... Maar ja of het allemaal werkt....
Ik moet volgende week met 38+1 weer naar de verloskundige en denk dat ik ga vragen of ze wil kijken of ze kan strippen... Ze hebben sowieso al aangegeven dat inleiden vanaf 39 weken bespreekbaar is, maar ik twijfel heel erg of ik dat wil. Ik hoop zo dat hij er voor die tijd al is!

OJa nog wel een vage klacht trouwens. Sinds 2 dagen enorm dunne ontlasting en echt regelmatig naar de wc?! Beetje onsmakelijk sorry, maar het kan dus een teken zijn dat de bevalling in aantocht is...
Duimennn!!
 
Nog even terug gezocht naar alle uitgerekende data:

Froetie 27-6 meisje, bevallen 24-6!
Paula’tje 1-8 jongen
Zwindo 2-8 jongen
FlorineN 6-8 meisje
Ndec 19-8
Pandalover 20-8 jongen
TMAAM 22-8
Junidochter 23-8
Kaat 25-8 meisje

Junidochter en Kaat, ben ook heel benieuwd hoe het met jullie is?!
 
Laatst bewerkt:
Hé, handig dat lijstje @Pandalover ! Fijn.

Ja inderdaad ben ik vandaag uitgerekend, maar ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren. Dat gevoel heb ik al heel lang. Ik heb ook nooit harde buiken of gerommel of wat dan ook... Nouja ik geniet nog maar even van de vrije tijd en geen verplichtingen hebben. Wel word ik natuurlijk steeds nieuwsgieriger naar de baby!

Natuurlijk zit de buik soms ook wel in de weg, en als ik lig zie ik aan de vorm van m'n buik hoe de baby ligt, het lijkt me erg krap allemaal daar binnen :) Maar fysiek voel ik me eigenlijk nog goed. Ben ook nog aan het sporten maar dat is ook om me mentaal in orde te houden....

Ik heb in mei een babyshower gehad, was heel leuk. Ik vond babyshowers altijd stom maar mijn beste vriendin vond het zó leuk dat ik zwanger was geworden, die gaat helemaal los als 'tante'. Het was ook echt een gezellige middag, we hebben gewoon lekker geborreld en ze hadden leuke cadeautjes. Vond het ook leuk dat m'n moeder en schoonzus mijn vriendinnen eens konden ontmoeten en andersom.

@TMAAM wat fijn dat 'ie zo makkelijk gedraaid kon worden! Daar hoor je soms toch wel andere verhalen over.

En inderdaad meiden die laatste loodjes appjes.... daar word je toch helemaal gek van? Ja ik snap dat het goed bedoeld is, maar als ik van iemand krijg "En? Is alles nog rustig?" wat verwachten ze dan dat ik zeg? Nee ik heb nu weeën en dat ga ik lekker vooraf aan iedereen appen? Pff. Dus nu ben ik duidelijk. Ik heb een standaard antwoord gemaakt dat ik stuur waarin ik zeg de belangstelling te waarderen maar dat dit soort appjes me onrustig maken en dat ze het vanzelf horen als de baby er is.

Voor iedereen die het wel echt 'zat' is: ik hoop dat jullie snel verlost worden :) Ik kreeg wel de tip van de VK om vooral niet te gaan zitten wachten en wel leuke dingen te blijven doen. Maar goed, wel jammer dat iedereen op vakantie is nu. Dat vind ik ook wel jammer: de kleine zal altijd jarig zijn middenin de vakantieperiode. Naja.

Succes met de laatste loodjes meiden ! (geintje:p)

xx
 
Terug
Bovenaan