Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Zo het is inderdaad even wennen deze nieuwe vorm van het forum.

@NDec Wat heerlijk die vakantie naar Tenerife en fijn dat de glucosetest gewoon goed was. Het was inderdaad echt niet ok wat er op de vorige versie gebeurde qua privacy. Ik hoop inderdaad dat dit nu met deze nieuwe versie is opgelost. Jij hebt dus ook al een lekkere eigenwijze draak in je buik zitten hier ook, haha. Hier overigens niets te horen gekregen over minder uren qua kraamzorg, maar misschien verschilt dit ook nog per regio. Ik heb wel te horen gekregen dat het mogelijk kan wisselen qua persoon i.v.m. de vakantieperiode en daarmee de lagere bezetting.

@Froetie Ik snap heel goed dat je zoiets hebt van kom maar. Hopelijk komt de kleine toch een dezer dagen al snel. Deze warmte helpt inderdaad niet mee met alles. Ik merk ook echt dat ik hierdoor veel sneller uitgeput ben.

@Paula'tje Haha jij ook last van de low energy. Het hakt er nu echt ineens in en wat je zegt sporten gaat me beter af dan het wandelen. Heeft denk ik ook met de houding te maken die je aanneemt. Wandelen is niet zo goed voor de bekken en met sporten zorg je juist dat alles goed is aangespannen en je in een goede houding staat. Ik merk hier dat ik ook met name in mijn hoofd ook heel moe ben. Fysiek gaat het nog wel aardig goed al merk ik dat het wel ook zwaarder begint te worden, maar heb meer het idee dat ik mentaal meer op ben ofzo. De verloskundig zei ook dat ze dit heel vaak hoort met mensen die een kantoor baan hebben. Fysiek kan heel veel nog maar mentaal gewoon gesloopt. Dus hier zijn de dutjes van het eerste trimester ook weer terug hoor. haha.
Mijn opdracht eindigt gelukkig eind deze maand en ben dan dus ook bijna 36 weken, dus werk deze weken nog en dan lekker met verlof. Ik zou eigenlijk echt t/m de 36 weken door werken, maar neem denk ik toch die paar dagen eerder op om al lekker te kunnen relaxen en freubelen in huis, want jeetje wat kijk ik daar naar uit.

Oja en qua mijn bevalverhaal. Ik ben daarin dus een beetje vreemd normaal wordt je met medisch dus inderdaad overgedragen aan het ziekenhuis, maar ik mag dus met mijn eigen verloskundige bevallen. Ze willen alleen dat ik al in het ziekenhuis ben, zodat als er toch een bloeding ontstaat door die placenta die nog iets te laag ligt er gelijk goed ingegrepen kan worden. Schijnt iets te zijn wat inderdaad niet heel vaak voorkomt, dus mijn verloskundige moest ook nog zelf het een en ander uitzoeken. Zoals wanneer moet ik nou precies naar het ziekenhuis. Ik kreeg namelijk te horen zodra de weeën beginnen bellen en naar het ziekenhuis. Later dacht ik bij mezelf van ja maar als de weeën nou nog totaal onregelmatig zijn etc. dan ga ik straks voor nop naar het ziekenhuis. Dus dat zijn ze nu nog even aan het uitzoeken. Ik moet mijn bevalplan nog maken, maar heb over 2,5 week pas weer mijn afspraak bij de verloskundige om dan alles door te nemen, dus heb nog even om eraan te zitten (als het goed is). Ons ziekenhuis heeft de faciliteiten helaas niet voor een bevalling in bad. Ik weet niet of je een thuis bad bevalling of in het ziekenhuis een bad bevalling wilt doen, maar zou dan wel even kijken of ze de mogelijkheid hebben in het ziekenhuis waar je zou willen bevallen. Ik weet niet of ze dat bij elk ziekenhuis doen, maar ons ziekenhuis heeft regelmatig een informatieavond over bevallen bij hen. Sinds corona is dat digitaal, maar misschien heeft jou ziekenhuis dat ook wel. Als je in een ziekenhuis wilt bevallen natuurlijk.
 
Hey dames,

Afgelopen zaterdag is onze dochter geboren,
Na een hele snelle bevalling van 2.5 uur.
Ik moest helaas vrijdag opgenomen worden ivm zwangerschap vergiftiging. Ik had toen al 3 cm ontsluiting en ze hebben ervoor gekozen om zaterdag ochtend mijn vliezen te breken.
Waarnaar het erna super snel ging.
Ondertussen na 2 dagen daarna nog te moeten blijven in het ziekenhuis zijn zijn we weer thuis en vollop aan het genieten van de kleine meid
Heel benieuwd hoe het met jullie gaat ?
 
Hi lieve Froetie,

Gefeliciteerd met jullie kleine meid!!!
Hoe voel je je nu? Hopelijk lekker aan het genieten in jullie bubble.

Ik vind dit nieuwe forum maar niks, lastig zoeken en alles terug lezen. Daarom ben ik ook ietsje minder actief. Hier 33 weken zwanger bijna. De aftakeling begint.. ben vooral heel moe en aan het aftellen tot onze kleine meid ook komt. Kan niet wachten!!
 
Dankjewel
Ja heerlijk aan het genieten.
Ik ben langzaam aan aan het herstellen.
Sinds 2 dagen weer even een rondje buiten gelopen. En zo langzaam opbouwen.
Dan merk je pas weer wat voor aanslag een zwangerschap en bevalling op je lichaam is.

Ja dat forum is er niet beter op geworden in ieder geval

33 weekjes alweer word ook langzaam aan aftellen voor jou . Spannend !!
 
Van harte gefeliciteerd @Froetie!!! Fijn dat alles goed gaat en dat je kan genieten! Veel geluk!

Ik vind dit forum ook maar lastig haha vandaar mijn late reactie, sorry!
Ondertussen alweer 36.3. Het gaat zo snel maar niet snel genoeg. Behoorlijk klaar mee al dus laat het maar gauw zo zijn. Vrijdag zkh voor een uitwendige versie, hopelijk laat de kleine eigenwijze zich draaien. Ik zou ook heel graag een badbevalling in het zkh willen! Verder gaat het goed, alleen kost alles mega veel energie en heb er nog eentje rond lopen van 2 dus kan niet wachten totdat ze er is!!!

Heel veel succes met de laatste loodjes iedereen en toi toi toi voor als het zover is!
 
Hallo meiden. Het duurde even maar ik heb jullie weer teruggevonden op het nieuwe forum . Als ik geen miskraam had gehad was ik net als jullie nu rond deze tijd bijna uitgerekend. Sommige dames kennen me misschien nog. Ik kwam even spieken om te kijken hoe het met jullie gaat en om te vertellen dat ik weer (pril) zwanger ben. Vind het heel spannend maar heb er ook een goed gevoel over. 16 aug de eerste echo. Ik duim voor jullie allemaal voor een goede bevalling. Groetjes Zazou!
 
Froetie gefeliciteerd!!! Gaat alles goed met jullie?
Pfff ik vind het nieuwe forum helemaal niks, kon onwijs lang niet inloggen en heb nu een nieuw profiel aangemaakt in de hoop dat het dus wel lukt maar krijg mijn naam niet gewijzigd dus ik ben benieuwd wat er zo staat. Pandalover hier!

ZazouTwee ik las het in het andere topic. Gefeliciteerd!! Hopelijk mag alles deze keer goed gaan! Ik duim voor je!

TMAAM jaaa ik snap precies wat je bedoelt. Aan de ene kant vliegt de tijd maar toch ook weer niet... Hier nu ook 36+2. En ik ben toch een hartig woordje met de baby aan het spreken dat hij met stipt 37 weken mag komen haha! Laatste weken veel klachten : duizelig, zichtsverlies, hoofdpijn... Al 2x doorgestuurd naar het ziekenhuis maar bloeduitslagen etc zijn steeds goed. Baby is qua buik en benen wel flink boven gemiddeld, kwam deze week tijdens de echo op 39+5, alhoewel het hoofdje juist weer klein is, op 34 weken....
Ik ben de vorige keer in bad bevallen in het ziekenhuis, na inleiden. Vond ik heel fijn! Ik hoop nu thuis in bad te kunnen bevallen. Het bad is in ieder geval binnen.

Ik ben heel benieuwd hoe het met de rest is?
 
Hoi Paula'tje Hier ook forumproblemen gehad, maar via de desktop kan ik er nu in. Froetie enorm gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat. Ben ook erg benieuwd naar de naam, of hou je dat liever voor je?

@ZazouTwee gefeliciteerd zeg, wat super dat je weer zwanger bent, en zo snel! Veel succes en hopelijk kun je ook een beetje genieten ondanks dat het misschien extra spannend is voor jou. Sterkte en veel plezier met de eerste echo.

@Pandalover , zo wat een aparte kwaaltjes ineens? Raar ook die laatste weken, die doen weer hele andere dingen met het lichaam he?

Ik zit nu op 39+1, dus het is echt afwachten en aftellen. Ik herken dat tijdsdingetje: ik vind de zwangerschap echt voorbij gevlogen maar nu lijkt het ineens heel langzaam te gaan...?!! Toch vind ik het ook fijn om nog even te mogen lummelen en niksen. Ik ben echt nog lang bezig geweest met alles in orde te maken en ook met werk, dat ik ook wel geniet van 'gewoon' zwanger zijn en lekker rustig aan te doen, te genieten van het niks hoeven. Zolang het nog duurt. Ik ben wel meer moe en die baby begint wel flink tegen m'n ribben te schoppen, maar verder gaat alles goed.

Tmaam en Panda ja ik heb ook aangegeven een badbevalling te willen... in het ziekenhuis. Of nouja ik wil het in elk geval proberen. Met die hele bevalling denk ik steeds: het zal toch wel anders lopen dan gepland. Ik heb wel een cursus gedaan om me zo goed mogelijk voor te bereiden op alle mogelijkheden.

Krijgen jullie trouwens nu ook veel opmerkingen over 'de laatste loodjes'? Nu mijn uitgerekende datum eraan komt krijg ik veel appjes en telefoontjes van mensen 'hoe gaat het, alles nog rustig?' :-D Zelf denk ik dat 'ie nog wel even blijft zitten tot een week of 41.

Succes allemaal!!
 
Terug
Bovenaan