Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Ohh TMAAM ik heb zo met jullie te doen.
Die laatste loodjes zijn pittig.
Dan ben je er ook klaar mee he

Ik herken je gevoel dat je dingen wilt doen met je zoontje maar je lichaam dit niet kan. Ik voelde me hier ook heel schuldig om naar m'n andere kindjes. Maar probeerde dan gewoon een spelletje met ze aan tafel te doen ipv een uitstapje. Iets wat weinig energie kost in ieder geval

De nachten gaan heel goed. Ze maakt soms al nachtjes van 6 a7 uur aan een stuk. En soms 4 uurtjes maar zodra ze dan de fles op heeft en je haar weer weg legt slaapt ze gelijk door, dus daar hebben we niks over te klagen eigenlijk.
Als ze onrustig is ishet vooral savonds, ik denk dat ze dan de prikkels van de dag verwerkt ofzo.
 
Ohhh dames wat raar toch dat zo'n zwangerschap voorbij vliegt en dan de laatste weken ineens supertraag gaat...

@TMAAM oh haha bloedend tandvlees is dat ook een zwangerschapskwaal? Dat heb ik ook. En rare stijve handen. Zo weird inderdaad, dat zwanger zijn.

@Froetie het eerste lachje wat bijzonder. Je maakt me zo nieuwsgierig naar hoe het gaat zijn!

Iemand van mijn bevallingscursus is 1 dag eerder dan ik uitgerekend en zij is inmiddels bevallen. Gek maar ik was een beetje jaloers! Fysiek gaat het hier nog goed maar elke dag over de 40 weken duurt gewoon lang. Ook omdat ik weinig meer te doen heb natuurlijk.... Ik weet, ik ben nu 40+3 en dat is helemaal nog niet ver overtijd, maar het is gewoon een rare mindfuck.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met inleiden en strippen etc? Ik heb besloten om voorlopig te wachten en niets te doen. Ga met 41+3 naar de gynaecoloog in het ziekenhuis om te kijken hoe of wat. Maar voor die tijd kan natuurlijk nog van alles gebeuren... heb voor komende dinsdag een voetreflex massage gepland staan. Baat het niet dan is het in elk geval wel heel fijn en ontspannend :)
 
Jeetje Paula, 3 dagen overtijd alweer. Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.
Klinkt misschien gek maar ik kreeg van tepelstimulatie juist flinke voorweeen . Toen ik werd ingeleid had ik al 3 cm ontsluiting weggesleept dus het deed zeker wel iets die voorweeën .
Dus het is het proberen waard toch.
Kun je niet gestript worden ?
 
Oh en mijn ervaring met inleiden is heel goed. Ik was heel blij dat ik werd ingeleid omdat ik er helemaal klaar mee was. Ik kon ook zelf beslissen welke pijn bestrijding ik wilde. Dat gaf me ook rust.
Ik ben bij mijn oudste gestript en de dag erna bevallen dus het had wel effect bij mij.
 
ohh @Froetie bedankt hiervoor! Haha ja tepelstimulatie dat vertelde mijn verloskundige ook dat dat zou kunnen werken!

Ik kan wel gestript worden maar het besloten nog even niks te doen. Ik las dat de gemiddelde bevaldatum voor een eerste kind 41+1 is, dus wat dat betreft ben ik nog aan de vroege kant. En lichamelijk gaat alles nog prima, het is meer het mentale en al die IRRITANTE berichtjes van mensen die ongeduldiger zijn dan ik zelf. Als het me echt te veel wordt kan ik altijd de VK bellen voor een extra onderzoekje of strippen.

Dus voorlopig probeer ik ook nog te genieten van de zwangerschap en mijn mooie buik. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook mijn laatste zwangerschap.

Maar fijn om te weten dat het bij jou goed gewerkt heeft en naar alle tevredenheid was. Fijn om iets achter de deur te hebben :)
 
Ahh sorry dacht te lezen dat je er klaar mee was.
Dan zeker Nog eventjes genieten❤
Het blijft iets moois ❤
Ja die is berichten zijn super irritant. Snap niet dat mensen dat zelf niet kunne bedenken.
Het is natuurlijk goed bedoeld. Maar het is gewoon irritant
 
Ik had al een tijdje niet meer op het forum gekeken. Inloggen lukt nog steeds niet altijd. Leuk om zo aan het eind te lezen hoe het overal gaat. Zal zo eens bij lezen.

Hier de 37 weken voorbij. Mijn oudste dochter was er met deze termijn al. Ik ben echt aan het aftellen. Wordt lichamelijk pittig met al twee kindjes thuis (schoolvakantie en al die regen). Veel vocht en bijbehorende klachten. Vk houdt het goed in de gaten gezien de eerdere pre eclampsie en hypertensie. Al wel besproken dat het niet wenselijk is echt overtijd te gaan. Ook gezien de kleine vermoedelijk goed op gewicht is.
Maandag weer controle. Als het goed is gaan ze dan wel kijken of al wat gaande is. Heb veel harde buiken en ook meer menstruatie krampen die ik niet ken van de vorige zwangerschappen.

@Paula'tje : ik ben 2 x ingeleid. Bij 37+2 en 39+5 weken. Beide keren savonds een ballon gekregen en volgende ochtend de vliezen gebroken en infuus eraan. De oudste was er met 2u5min. En de tweede 3.5u. Heel snel dus. Prima ervaring. Zou leuk zijn als er nu spontaan iets gebeurd maar als er een reden is om in te leiden vind ik dat prima.

Ik heb gisteren nog een zwangerschap massage gedaan, echt een aanrader!!

Succes allemaal met de laatste loodjes, hopelijk snel baby nieuws!
 
Laatst bewerkt:
Per ongeluk iets verkeerd knopje gedrukt dus even bericht verder aanvullen.

TMAAM haha hier ook geen baby helaas met de volle maan. Toevallig is er wel iemand van mn yoga klas met volle maan bevallen. Leuk dat jullie je dochter maan gaan noemen! Onze dochter hadden er Luna genoemd, ook maan maar dan in een andere taal.

Pandalover vervelend dat je zoveel last hebt ineens van zulke rare kwaaltjes. Wel fijn dat ze zo meewerken. Hier is het echt strak met 40,5 eventueel strippen en dan gesprekken opstarten in het ziekenhuis voor eventueel inleiden met 41 weken. Onze strip afspraak staat al gepland in ieder geval. Hoop nog steeds dat het niet nodig is.

Paulatje hier ook hoor iemand van mn cursus was dezelfde dag uitgerekend maar een week eerder bevallen wel met een keizersnede gehaald ivm een stuitligging dus ook logisch dat ze eerder is bevallen. Hier fysiek opzich ook nog steeds prima. Al heb ik wel echt flink last van veel harde buiken, alleen blijft het daar dus bij. Ik wilde ook heel graag een voetrefelx massage, maar waar ik ben geweest voor ons traject is met vakantie en heb geen zin om iemand anders te zoeken.

Junidochter fijn dat ze je goed in de gaten houden. Klinkt wel alsof het een en ander al lekker aan het rommelen is bij je.

Bij ons staat het strippen dus begin volgende week ingepland. Denk een klein beetje hulp kan vast geen kwaad. Ik heb ook besloten dat we ons dan alvast in het ziekenhuis laten inplannen voor het inleidingsgesprek, want heb het liever dan allemaal al geregeld mocht het nodig zijn. Wie weet dat het toch rust meebrengt en de kleine man zichzelf aankondigd. Voor nu zit ik elke dag op mn bal allemaal oefeningen te doen, maar volgens mij heeft hij het nog veelste prima daarbinnen.

Succes nog allemaal! Hopelijk snel de berichten dat er baby's zijn!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan