Geboren in november 2018

Ik vind het ook een heel groot verschil qua gewicht voor mijn gevoel! Wij moeten 8 januari heen en ik ben dus ook erg benieuwd!Hier lijken de krampjes eindelijk af te zakken. Een paar dagen lang was ze onrustig overdag ipv krijsen. En vandaag ligt ze sinds lange tijd weer eens rustig in de box te slapen. Fijn voor haar, maar ook voor ons! De bibs spenen zijn er helaas nog niet.

Krampjes hier gelukkig niet echt veel last van. Echt maar 1 x per week krijsen. Wel veel kreunen na 't eten.Ze zou vorige week een sprongetje gehad hebben en merk wel een ander ritme. Slaapt smorgebs alleen hazeslaapjes, smiddags slaapt ze lang. Einde middag /avond blijft ze wakker tot 22 uur. Dit hooguit half uur tussendoor. En na de fles van 22 uur blijft ze slapen tot 7 / 7.30 en halen we dan uit bed zodra ze wakker wordt. Ze huilt dan ni eens. Pas kwartier nadat ze uit bed is komt de honger. Maar langer laten liggen vind ik echt nog te snel ze is pas 8 weken. Ik heb haar vanmorgen gewogen. Kwam uit op 4,7 / 4,8 kilo. Dat zou ook betekenen dat ze 200 gram per week aan komt. En dat is volgens mij mooi op schema. Benieuwd over een week bij 't consultatie bureau. Omdat ze vorige keer aangaven dat we niet te veel eten moesten geven... Maar ja honger laten lijden doen we uiteraard niet en ze was niet te zwaar toen. 

Hallo november mama's, Ik heb (onbewust) een regeldag gemist. De kleine meid was niet te vreden aan de borst. Wel elke 2,5 a 3 u gevoed, maar ze had achteraf vaker willen drinken.. een andere mama wees me op een regeldag. Maar dus gemist... wat nu?Voel me zo schuldig... 

Volgens mij is dat niet erg hoor, ze pakken toch wel wat ze nodig hebben! Eefje heeft ook echt nog nul ritme qua slapen en eten, maar vind ik niet gek. Wel lastig soms. Ik heb soms nachten dat ze 1x komt en soms wel 3x.. Ze is nu 8 weken, ruim 4.7 kilo en bijna 57 cm, was daarmee gemiddeld en ook 200 gram per week aangekomen op bv. Als ze goed groeien hoeven we ons geen zorgen te maken lijkt me! 

Sofie haar slaapjes gaan in de nacht super, daar mogen we echt niet over klagen! Overdag is ze daardoor snel niet heel moe en moet ze een beetje in slaap worden geholpen door mama. Soms helpt een aai over de bol en soms helpt even nog eens naar de luier kijken en een dikke knuffel. Ook vindt ze het fijn om een geluidje te horen, maar ik vraag me af hoe lang je dit geluidje moet laten spelen. Ik heb een babyfoon waar dat de hele tijd kan spelen maar is dat handig? 

Ik zet het geluidje niet meer aan om te gaan slapen voorlopig.... Want ze blijft er juist naar kijken dan en valt dan totaal niet in slaap. Ik denk dat 't enorm verschilt per baby maar zou t hooguit paar minuten doen. Als ie er echt rustig door wordt kan 't wat langer lijkt mij. 

We komen allemaal in de tijd van de prikjes. De kindjes niet al te ziek geworden? Wij moeten ook 8 januari.... Hier ook 2 regeldagen gehad. Kwam soms na 45 minuten alweer, had behoorlijk beurse borsten na de dag. Hij blijft ook wat onrustig vandaag. Hopelijk morgen weer beter. Slapen in de nacht gaat top. Overdag doe ik hem zeker 1x naar boven op zijn eigen kamertje in het ledikant. Ik heb dan een stofzuiger geluid op een oude telefoon, 10 minuten zet ik die aan, en hij slaapt er geweldig snel op in. Muziekjes prikkelen hem ook teveel, maar monotoon geluid werkt top! Zo werken we langzaam naar een beetje ritme toe :)

Grappig, als ik stofzuig wordt onze dochter ook rustig van het geluid! Ze slaapt overdag in de box (kort) en 's nachts in haar ledikant. De afgelopen 2 nachten sliep ze door! En ze is nog geen 6 weken oud. Kijken of ze het volhoudt.

Terug
Bovenaan