Geboren in november 2018

Hier ook al ongesteld geweest. Ik dacht al na 3 weken na de bevalling. Bloeding kwam ineens weer en had hevige krampen. Maar dat kon ook zijn dat ik teveel gedaan had na de keizersnede. Ik weet het niet. Ik ben begonnen met de pil(met maar 1 hormoon) en ben in de stopweek ongesteld geworden. Dat was 6 dagen vreselijk heftig. Super plus tampons binnen 2/3 uur al aan het doorlekken?. Geen kramp verder gehad. Ik hoop dat de aankomende stopweek minder is. Als dat zo is dan slik ik hem een aantal maanden door :)  Ja nog steeds erg tevreden alleen heb ik wel maat 2. Dit was eerst de kleinste maat van bibs en werd ook door pasgeborende gebruikt. Op aanvraag hebben we een newbornspeen(tot 6 mnd) gemaakt. Deze toch ook maar gekocht maar deze pakt de kleine niet goed. Dus vandaag maar nog twee maatje 2 gekocht :) bordeauxrood, creme en mint groen hebben we nu ??

Wij hebben maat 1, zeer tevreden. Difrax was ook niet slecht overigens. Maar bibs houdt ze beter vast. En mega groot voordeel is dat ze hier geen  afdruk van rondom haar mond krijgt. Ze zuigt nogal flink. 

Ik heb zojuist contact gehad met het consultatiebureau mbt vaccinatie en al dktp vaccinatie tijdens zwangerschap gehad hebben. Mij gaf ze aan dat er nog een discussie loopt over de zin van dan bij 2  3,4 & 11 maanden te vaccineren. Zij gaf aan dat de eerste vaccinatie ook meer betreft dan alleen dktp namelijk ook hepatitis b en hersenvliesontsteking. Dus haar advies was om wel het reguliere schema aan te houden. En het kon sowieso geen kwaad.Anders werd t schema 3,5 & 11 maanden en ontbreekt er 1 vaccinatie.Maandag vraag ik het nogmaals bij de verpleegkundige die de vaccinatie gaat zetten. 

Apart dat ze dan wisselende antwoorden geven! Ze zijn er nog niet over uit dus waar ze het beste aan doen...Maar dat ze Fedde nu niet hebben geprikt dat zal toch geen kwaad kunnen, dat hij pas de volgende keer de vaccinaties krijgt en er idd 1 mist? Begin nu toch wel een beetje zorgen te maken, dat ze niet 1 beleid aan houden.

Tegen mij zei ze dat ze er zelf nog kritische vragen over gesteld hebben. Maar daar nog geen duidelijkheid over hebben. Het rivm geeft aan wat ze bij jou hebben aangegeven. Dus een vaccinatie overslaan. De mevrouw die ik sprak zei dan zou het erop neer komen dat er altijd een vaccinatie te veel wordt gegeven gezien je nu ook hepatitis b en hersenvliesontsteking vaccinatie over slaat. Daarbij gaf ze ook aan dat niet elke baby net zoveel vaccin nodig heeft omdat de één sneller een afweersysteem kan ontwikkelen dan anderen. Ze kon alleen met zekerheid zeggen dat het nemen van de vaccinatie geen kwaad kan. Of het overslaan kwaad kon mbt hepatitis b en hersenvliesontsteking kon ze niet zeggen. Dus tja wij laten hem wel zetten dus, of maandag moet de verpleegkundige andere info hebben. Dan bel ik gewoon de kinderarts haha.Ik zou gewoon jullie consultatiebureau bellen en vragen naar de hepatitis en hersenvliesontsteking vaccinatie hoe 't zit 

Lange tijd offline geweest! Onze dochter is nu inmiddels 8 weken. Ze doet het goed! Makkelijk kindje. Geef bv. Ze slaapt de nachten goed door! Van ca 01:00 tot gemiddeld 08:00 uur waarbij ik om 00:00 voor de laatste keer voed. Overdag komt ze om de 3-4 uur. 9 januari moeten wij voor de vaccinaties naar het cb. Erg benieuwd hoe ze hier op zal reageren! Vervelend dat velen van jullie zo last hebben van krampjes, gelukkig heeft onze kleine het nauwelijks. Scheten laten kan ze wel als de beste, haha. Maar hier lijkt ze geen last van te hebben. Rond week 4-5 brak de vermoeidheid mij echt even op. Ik had zelf een buikgriepje gehad en was telkens erg duizelig. Ik was erg emotioneel en gelukkig kon mijn man wat meer bijspringen zodat ik toch wat slaap bij kon pakken. Ook al is dat met bv lastig aangezien ze afhankelijk is van mij. Bloed laten prikken en gelukkig niets ernstigs aan de hand. Wel een licht verminderde nierfunctie. Over een paar dagen weer opnieuw bloedprikken om te kijken of het is verbeterd! Wie van jullie heeft ook last van hyperlactatie, teveel melk produceren? Ik  heb er ontzettend last van en er een topic over geopend! Benieuwd of sommigen van jullie daar ook over mee kunnen praten. Bibs spenen gebruiken wij ook! Al is ze de laatste week echt ineens erg gefocust op haar duim. Ze heeft ‘m gelukkig nog niet echt te pakken en we proberen zodra we het zien de speen erin te doen! Maar ik vrees dat als ze het eenmaal door heeft het erg lastig is dit weer af te leren! Meer dames hier ervaring mee? 

Ik heb ook meer melk dan nodig is, op links. Het is nog niet zo erg dat ik er iets mee wil, maar er staat soms echt veel spanning op en dan drinkt mijn dochter niet goed (spuit echt dr mond in). Ik kolf regelmatig alles en dan stop ik ook wat in de vriezer. Werkt super, maar ik vind kolven wel stom.. om te proberen de productie te laten afnemen leg ik altijd eerst aan op rechts, en dan gaat links niet helemaal leeg, hopelijk loopt dan de productie iets terug..

Terug
Bovenaan