Geboren in november 2018

Cloewja ja dat is dan inderdaad een situatie dat je er niks aan kan doen. Spannend (en leuk natuurlijk) dus wie weet al gauw een broertje of zusje onderweg!
Hier vannacht voor het eerst in de nacht gevoed op vraag, we maakte haar nu steeds rond de wekker van mijn vriend wakker (tussen 4 en 6). Gisteravond om 23.00 laatste fles gehad en vanmorgen om 8.45 vond ze dat het weer tijd was voor een fles. Dus een heerlijke doorslaap nacht gehad.
Ze ligt ook niet graag plat, dus of in een wipstoel, tegen een kussen in een hoek, in de box op een kussen dat ze iets schuin ligt of op haar buik dat gaat goed. Ze lijkt steeds meer intresse te hebben in de muziek mobiel en de speelboog met beestjes eraan, zo leuk om te zien. En lachen doet ze volop ? 
Ook hier nog steeds de sab simplex, inmiddels is flesje 2 gehaald dit weekend (maar nu de grote). Mijn vriend zegt net dat hij twijfeld of het wel werkt (ik ben vanmiddag bij mijn paard geweest, ik vermoed dat ze veel gehuild heeft in die tijd als ik het zo hoorde..) wilde eigenlijk testen om een keer dat spul over te slaan maar als ik nu lees dat ze dan weer zoveel meer last hebben twijfel ik.. 
Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die nog niet ongesteld is geweest, niet dat ik het heel graag wil hoor haha

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest, geef borstvoeding.
Zoonlief en ik zijn 1,5 week flink verkouden geweest, druppels gehaald voor de kleine en dat hielp wel. Ineens was de productie van borstvoeding ineens minimaal, ik in de stress, het kan toch niet ineens op zijn, maar bij ziekte kan het dus kelderen. Met veel aanleggen en erna nog leegkolven is het in een paar dagen weer opgeschroefd.
Vannacht dachten wij, wanneer hij na zijn 19u voeding wakker wordt,krijgt hij een grote fles. Hij heeft een paar keer 19u-01u doorgeslapen, dus als we dan een grote fles doen, slaapt hij misschien wel lang door vannacht. Is finaal mislukt haha. Hij kwam om 1u en dronk maar 90cc en kwam om 3 en 5 uur weer, dus nog vaker dan normaal! Zucht.. oja en ons spookje wil snachts na z'n 4 / 5 uur voeding zelden meer doorslapen, best irritant.

@MomOfL zielig is dat he, die kleintjes zo ziek. Misschien dat hij daarom ook wel zo vaak kwam? Balen dat hij daarna niet meer wil slapen, vermoeiend!
Ons mannetje doet zijn 6 uur slaap vanaf half 9 ongeveer..... zou mooiste zijn als hij dat deed vanaf half 12 ofzo, dat hij dan nog kwam voor de voeding, maar niet dus. Wij voeden op verzoek, en ben bang dat als ik hem om 11 uur wakker maak hij dan alsnog om 2.30 komt. Iemand dit wel gedaan? Ik heb er eigenlijk geen moeite mee hem s nachts te voeden, maar als het anders kan zal toch lekker zijn :)

Hier slaapt ze echt al vanaf t begin keurig langer in de nachten. Nu nog steeds, soms gooit ze zelf haar ritme wat om en is dan ineens om 4 uur snachts wakker... Ik geef dan haar speen. Vannacht was dat ook zo en toen haar speen gegeven en heeft ze weer gedut tot half zeven. Toen heeft ze de fles gekregen.
Ik weet dat wij ook wel enorm verwend zijn, we voeden ook op verzoek maar probeer wel om de laatste fles wat meer voeding te geven. En de eerste geef ik ook vaak wat meer zodat ze kan bijtanken. In bad doen we haar meestal voor de avondfles van 6 uur. Die eet ze dan namelijk niet altijd leeg maar de laatste fles dan weer wel. 

Een tijdje mee gelezen maar niet gepost. Fenna is nu 8 weken. Ik geef bv op verzoek. Gelukkig heeft ze al vanaf het begin een goed dag-/nachtritme. Vannacht heeft ze van 23.30-6.30 geslapen. Ze slaapt meestal ook van 18.00-20.30 en dan maken we haar tussen 22.30-23.30 wakker voor een voeding. Dan slaapt ze wisselend tot 4.00-6.00. En daarna meestal ook tot 8.30. 
Overdag komt ze dan wel vaker, maar dat geeft niet. Ik ben wel aan het nadenken hoe ik dat straks met kolven op het werk ga doen. Deze week eens met de collega’s en leidinggevende bespreken. 
Merken jullie al veel van het 8 weken sprongetje? Ze is hier iets slaperiger en iets minder in haar sas bij anderen. Maar over het algemeen merk ik nog niet veel. Wel dat ze meer kan, doet en reageert. 

Hier het 2e sprongetje momenteel, ze kan idd zoveel meer. Maar slaapt ook een stuk meer merk ik. Ze huilt misschien iets sn maar dat is nauwelijks merkbaar. Ik las dat deze sprong 2 weken kon duren? Ben benieuwd 

@biancaatje ja wie weet, het 'klussen' nu eerst op een laag pitje want wil liever niet nog een kindje aan het eind van het jaar. Heb nu 2 in november dus we proberen er wel rekening mee te houden.
Hele weekend slaapt kensi na de fles van 19/20 uur tot in de nacht. We maken haar maar niet meer wakker, dan komt ze ook s'nachts dus nu maar zo en wij iets eerder naar bed.
Morgen weer cb ook de eerste prikjes. 
Ze is nu trouwens 7 week.

Hebben jullie de kleintjes al halverwege het bed gevonden? Kensi duwt haarzelf in der slaap naar boven, heb al gekeken of ze een slaapzakje past die ik nog heb liggen maar helaas. Ook geen tijd gehad om er 1 te halen 

Hihi jazeker! En zelfs al diagonaal ? Net zijn papa :)
Ik merk dat de kleine veel rustiger slaapt op zijn zij. Dit ivm voorkeurshouding. Dit doen we alleen overdag al we erbij zijn. Snachts heeft hij een inbakenslaapzakje. Leggen jullie jullie kids ook wel eens in een andere houding, dan op de rug, in de nacht? 

Terug
Bovenaan