Geboren in november 2018

De eerste had vporleurshpuding en afgeplat hoofdje hierdoor. Toen een zijliggingskussen aangeschaft en deze gebruik ik nu al vanaf de geboorte, zover ik nu kan zien nog geen afgeplat hoofdje.  Zal het morgen horen.
Ik gebruik em alleen s'nachts. Ze ligt er tussen dus zolang ze nog niet draait kan er niets gebeuren.
Oh na precies 7 week ben ik ongesteld.

Nou het typen is niet te best, mijn zoon had dus een voorkeurshouding. 
Heeft overigens fysiotherapie en manuele therapie gehad hierdoor

Ik ben zelf kinderfysiotherapeut en vanuit mijn werk adviseer ik wekelijks ouders het kindje in slaap alleen op de rug te leggen, vanwege wiegendood protocol, maar bij wakker juist veel op de buik en zij leggen, bijvoorbeeld tijdens spelen. Dus nee, ik leg mijn kindje niet in een andere houding. 
Als ik hem weg leg te slapen wissel ik ook iedere keer af naar welke kant hij kijkt. We hebben een knuffeltje in bed die leg ik dan aan die kant, anders kan ik het niet onthouden haha.

Onze meid slaapt ook al sinds 3 weken in een slaapzak want ze verschoof nogal. Hier slaapt ze juist op haar zij. Dat was op aanraden ziekenhuis en kraamzorg. Ook snachts ligt ze op haar zij. Wisselen altijd af. En overdag ligt ze vaak op buik of rug. 

@Cloewja is ook  niet erg hoor,  dat je die gebruikt. Sowieso moet iedere papa en mama doen wat zij het beste achten. Zijn genoeg kindjes die groot worden op de buik! Ik durf het zelf alleen niet haha 

@gerako idd, en net cb geweest hoofdje is mooi rond, geen afplatting dus het werkt.
Ze is nu 58 cm en 5555 gram. Prikjes was even krijsen maar zodra ze in de kinderwagen lag sliep ze. Nu ff lekker de fles.
Ze maakt al geluidjes terug en dat hoefde pas rond de 3 maand, ze is nu 7 week.
Heel sterk ook in de schouders en nek. 

Wij twijelen ook, onze dochter verschuift ook flink op bed. Wij gaan binnenkort even naar slaapzakken kijken.
Wat een verschil tussen kindjes dan, he! Toen wij vorige week bij het cb waren, was ze 6.5 week oud en 56 cm en bijna 4.5 kilo. Ik heb pas net maatje 50 opgevouwen!

Terug
Bovenaan