Geboren in november 2018

Hihi hier met 9,5 week oud gecheckt bij cb en 57,5 cm en 5.1 kg. Precies de middellijn voor een jongetje? Nu inmiddels 10,5 week en lijkt een groeispurtje te hebben gehad. 
Bovenlijfje is lang en heeft al maatje 62 aan. Maar zijn beentjes kunnen nog prima in een 56. 

Dochter was bij geboorte al 51cm en bijna 4kg. Zit wel op de +1 en +2 lijn hoor maar goed dat zit ze altijd al.
Hier echt geen 56 meer, shirtjes kropen omhoog, broekjes was net wel net niet zeg maar dus dan maar naar 62

Wanneer de gewone kleertjes fijn zitten en zacht zijn dan wel. Spijkerbroekje, vestjes enz. doe ik wel altijd uit. Mocht de kleine toevallig verschoond worden aan het einde van de dag(door een ongelukje want wassen/badderen doe ik nu nog altijd in de ochtend) dan doe ik wel een boxpakje aan. 

Vrijdag bij het CB geweest, onze man is 60 cm en 6,5 kilo met 9 weken. Een flinke knul dus, en dat terwijl ik het idee heb dat hij nog is afgevallen bij onze verkoudheid vorige week. (Door)slapen lukt hier nog steeds slecht, gisternacht kwam hij maar 1x, ik blij, maar vannacht alsnog 2x, zucht. Ik probeerde de eerste keer nog te rekken met speentje, maar dat lukte maar een halfuurtje. Wordt wel vermoeiend de korte nachten. Hopelijk gaat het snel voorbij.
Hier ook slaapzak, voor het slaap ritueel. Daar heeft hij z'n gewone kleren onder. Als het koud is winterslaapzak met een dun lakentje en bij wat warmer op de kamer zomerslaapzak met laken en dekentje. Hij blijft door het goed instoppen redelijk liggen op z'n plek.
Zijn er ook moeders die al weer aan het werk zijn en kolven?

Wij hebben inmiddels ook een slaapzak en dat bevalt super! Veel veiliger voor mijn gevoel. Ze slaapt na de fles van 19.30 tot de volgende fles van 22.30 en daarna tot 6.30. Na die fles nog weer tot een uur of 10! Ze heeft dat trouwens ook een paar nachten niet gedaan, maar wilde ook vaker eten. Vast het 8 weken sprongetje! 
Ik heette trouwens eerst daniellewp, maar moest de app opnieuw inloggen en heet nu zo. Als iemand weet hoe ik dat kan veranderen hoor ik het graag!
Ik kan helaas niet helpen met werken/kolven. Ik heb nog 5 weken verlof (ze is nu 8 weken oud) en geef flesvoeding. Ik zie er wel enorm tegenop om weer te werken!

Poeh wat slapen er veel goed zeg. Eefje doet het nog niet super en maakt me vaak nog 3x per nacht wakker. Ze slaapt in een dunne slaapzak en onder een deken.. morgen gaat ze een ochtend wennen op het kdv, spannend! Ze is vaak wakker sochtends dus ik hoop dat het goed gaat daar! Ze huilt al zoveel minder als een paar weken geleden, de krampjes zijn bijna over. 5 feb begin ik met werken en kolven, ben benieuwd of dat een beetje makkelijk gaat. Ben ook lekker de vriezer aan het volgooien met melk zodat ze ook nog bv kan krijgen als ik ben gestopt. Ik merk wel dat ze nu vaker bezig gehouden moeten worden en dat is soms best vermoeiend haha! Speelkleed is max 10 min interessant, daarna is ze er echt klaar mee.. 

Dat zijn pittige nachten dan! Kom jij zelf wel aan voldoende slaap toe? 
Hier ook slaapzak met romper met lange mouwen en pyjama broekje en dan onder de dekens. Onze slaapkop heeft sinds een week bedacht van 20-7 te willen slapen.
Maar net als vandaag heeft ze pas 4 flessen gehad dus dan maak ik haar dadelijk toch wakker voor nog een fles en kan ze daarna weer slapen. Andere dagen heeft ze om 19.30 al behoefte aan de laatste fles en dan slaapt ze gewoon door.
Best saai, ik vond 't juist leuk dat ze wakker was tot wij gingen slapen haha. 

Terug
Bovenaan