Geboren in november 2018

Hier gaat ze vrijdag uit logeren bij opa en oma en dan voor het eerst in slaapzakje. Vind ik fijner in een campingbedje. 
Mijn zoon is dan bij zijn vader en mijn man en ik gaan ff lekker uiteten en een borreltje halen in stamkroeg voor zijn verjaardag. Waarschijnlijk zeggen we om 22 uur we gaan naar huis slapen ?
Ze slaapt nog niet door, laatste fles neemt ze niet en gisteravond moest ik echt moeite doen haar wakker te maken rond 20 uur. (ze had om 16 uur fles gehad). Uiteindelijk 100cc erin gekregen en ze heeft geslapen tot half 5.
Ga er een beetje van uit dat het nu niet lang maar duurt voor ze de nacht doorslaapt. 

Sofie komt ook nog het snachts voor een fles. Verder slaapt ze t snachts heel goed maar overdag heeft ze moeite met in slaap te komen. En zijn het vaak hazenslaapjes... iemand ook dit voor? Tips? 

Bij ons wordt er ook nog niet doorgeslapen hoor. Hij komt altijd nog 1x en heel vaak ook gewoon nog 2x per nacht. Hij slaapt gelukkig wel direct weer in na het voeden.
Overdag gaat het wisselend. Veel hazeslaapjes (in de box, kinderwagen of op schoot) en 1x rond het middag uur in zijn eigen kamer. De ene keer 3 uur achter elkaar andere x amper 30 minuten. 

Oh dat klinkt bekend! Fijn dat het niet uitzonderlijk is! Vanmorgen was het wenmoment op de opvang. Heel gek om ineens dingen te kunnen doen zonder kinderwagen, maar ik was ook wel heel blij dat ik haar op kon halen hoor! Nog 2 weken verlof..

Zag vanmiddag een wit mondje met donkere plekjes op de tong. Dus huisarts gebeld en kan morgen langs bijde verpleegkundige. Vermoeden spruw dus heb de fles en speen gelijl uit gekookt 

Oh wat vervelend Cloewja. Nino heeft het ook al is gehad. Moest heel erg huilen bij elke fles. Zat er ooj heel snel helemaal onder in zijn mondje. Gelukkig met de medicijnen was het zo weer weg. 
Hier vandaag eerste proefdag op de opvang. Best een beetje spannend, maar ze hebben daar een hoop ervaring :) 
Hij heeft zijn ogen uitgekeken. Wilde alles meemaken. Slapen heeft hij maar heel kort gedaan. Toen we hem ophaalde lag hij heerlijk te spelen. Thuis al snel weer de fles en daarna in bedje in slaap gevallen. Ligt al twee uur te slapen. Voor overdag is dat voor Nino heel veel achter elkaar. Zelfs in een slaapzakje ipv inbakerslaapzak :) Dat kunnen we dus wel gaan afbouwen.. 
Volgende week beginnen opa en de oma's met oppassen. Zie daar meer tegenop. Mijn ouders voelt wel goed, ze zijn ook samen, maar mijn schoonmoeder vind ik toch wel spannend. Hoe zou dat allemaal gaan? Gelukkig ben ik nog niet aan het werk. Ik zal nog iets langer thuisblijven. Dit omdat ik me nog niet helemaal goed voel. Ben bij de psycholoog geweest en heb kenmerken van een postnatale depressie. (Wist je dat 1 op de 10 daar in meer/mindere mate mee te maken krijgt?)   Wel ziet ze dat het op zijn retour is. De dagen dat opa en oma oppassen ga ik proberen om even weg te gaan, te voelen op het werk, even iets voor mezelf enz. Zo kan ik wennen en hun wennen :)

Erg vervelend, ik merk het vooral doordat ze 3 kwartier tot een uur over de fles doet. Verder heeft ze er volgens mij niet veel last van. 
Wat vervelend, wel fijn dat je wat langer thuis kunt blijven. Goed van je dat je naar een psycholoog bent geweest. Is toch wel een stap. 
Komt vast goed bij opa en oma's. 

Alweer even niet hier geweest, beetje drukke weken achter de rug en afgelopen weekend lekker een weekend in Eurodisney geweest (hadden een jaar abonnement en die verloopt zaterdag)
Die hazeslaapjes overdag herken ik goed.. ene keer slaapt ze 5 minuten, andere keer half uurtje en een enkele keer 2 uur achter elkaar.. de nacht slaapt ze gelukkig nog steeds door alleen is ze in de avond wel lastig in slaap te krijgen na de fles, wat we ook doen.. enige wat helpt is haar in de avond (tussen 20.00 en 22.00 wakker houden).
Wanneer doe je een slaapzak aan? Marinthe slaapt nog gewoon in haar wieg bij ons op de kamer in haar eigen kleding (altijd zachte kleding) met laken/dekentje en een extra dekentje eroverheen (Ze heeft het snel koud). 
Ze heeft sinds een week ook dat ze tussen 19.30 en 20.00 ontroostbaar is.. we doen alles maar (schone luier, zitten, liggen, op de buik, spelen, fles) om te proberen wat ze wil.. uiteindelijk valt ze in slaap en is het goed.. Nog meer die daar last van hebben?
Marinthe is vrijdag 12 weken.. dat betekend dat ik vanaf volgende week weer aan het werk moet (officieel maandag maar ik start aanstaande vrijdag al ivm invallen voor mijn collega). Ik kijk er heel erg tegenop en ben al aan het bekijken of ik eventueel minder zou kunnen gaan werken (of het financieel haalbaar is). Ik heb een paard waardoor het allemaal wat moeilijker valt om minder te gaan werken. Het neemt toch de nodige kosten met zich mee en helaas afgelopen jaar mijn andere paard al verkocht. Ik hoop een oplossing te kunnen vinden om dit paard toch aan te kunnen houden.. wellicht ander werk dat ik langere dagen maak maar minder dagen (werk nu 5 dagen, 4 uur per dag).. of misschien iets van thuiswerk maar heb daar geen ervaring mee, iemand tips? Pff zoveel om nog uit te zoeken.. maar morgen eerst nog even een dagje genieten van onze kleine meid en mijn laatste vrije dag...

Terug
Bovenaan