Geboren in november 2018

Hier ook al tijdje non actief geweest,

jelena is nu 11 weken, wat is het snel gegaan! En wat gaat dat mini baby er snel vanaf, hoe weinig ik in begin sliep hoe veel ik nu slaap met me dame, vanaf week 6 sliep ze van 1 tot 9 door. Hebben nu ritme nig steeds van 9,1,5,9,1 ze lacht veel huilt nooit en is erg tevreden, genieten doen we Zeker.
heeft wel twee volle weken spruw gehad wat sneu is dat he!!
volgende week tweede prikje vind dat altijd zo sneu!
onze prinses heeft een kort tong riempje die we waarschijnlijk moeten laten knippen heeft iemand ervaring???

Germ de baby's met spruw. Dat hebben we nog niet aan de hand gehad. Wel weer voor de derde x verkouden. Vandaag 2e prikje gehad, was gelukkig maar 1 spuitje dit x. 
Ze was iets harder gegroeid volgens de curve. Terwijl ze nog evenveel eet als 4 weken geleden. We zitten nu meestal op 4 flessen van 180 ml water. Soms een 5e erbij van 150.
Maandag eerste werkdag ben benieuwd. Ze slaapt bijna niet op een ander. Daar zal ze ff aan moeten wennen. Ik merk al wat eenkennigheid naar mij toe. Wat stiekem eigenlijk super schattig is. Maar wellicht goed om volgende week weer aan 't werk te gaan.
Didie hopelijk voel jij je snel beter, en goed dat je tijd voor jezelf plant! 

@biancaatje hier ook rond 20 uur een huil moment. ze valt dan ook in slaap. Om na ern half uur/uur wakker te worden voor de fles
De nachten worden steeds langer. Gister laatste om 21 en om 5:30 de eerste weer. Wel nog steeds 5 flessen waarvan ze niet allemaal leeg gaan. Verschilt wel vaal welke er niet leeg gaat. Meestal werl 4x180 waar dus 1 niet van leeg gaat en 1x 150 dit is vaak de eerste fles.
Ze is maandag 10 week, over 2 week weer naar cb. 
Ze groeit wel hard, lekker wat 'spek' om de billen hihi 

Och ben jaloers op jullie nachten. Ik word zeker 3x gewekt.. vandaag naar het cb voor een prik.. ze is bijna 13 weken en gaat vanaf dinsdag 2x per week naar de opvang waar ze superlief zijn! Wel zin om weer te werken. Helaas is deze dame nog steeds een handenbinder en huilt ze meestal als je haar neerlegt, mogelijk vanwege de heftige bevalling? Ik houd haar maar veel vast nu ze dat kennelijk nodig heeft.. maandag weer naar osreopaat, miss helpt dat..

Onze kleine slaapt overdag ook gewoon bij mij, en ik leg haar dan in de box zodra ze slaapt. Anders gaat ze echt ni slapen hoor. Terwijl snachts in haar bedje totaal geen probleem is, bijzonder eigenlijk. 
Dinsdag is ze bij de schoonouders gaan wennen, ze sliep niet. Dus tja dat was een huil middagje ?
Misschien gaat jouw kleine wel doorslapen wanneer ze overdag naar de opvang geweest is. Omdat ze dan super moe is? Ik zal voor je duimen! 
Ik hoor overigens veel succes verhalen in mijn omgeving over osteopathie! 

Nou afgelopen nacht was ze er om een uur of 3 weer hoor.
Wij dachten gisteravond we maken haar wakker voor een fles. Heeft toen zelfs extra gedronken. 
Dmze had daarvoor ronx 6 uur half 7 fles gehad en dat was de 4e dus dachten dat is te weinig.
 Nou ik vind het best ze heeft nu net haar 3e fles hadxom half 8 de vorige en ik moest haar voor deze wakker maken.
Ik zie het vanavond/vannacht wel wanneer ze komt. Ze is sowieso wel boven de 6kg dus volgens de verpakking zou ze 4 flessen mogen ipv 5 

Oei ben blij te lezen dat jullie ook vaak 4 flessen hebben ipv 5 en ze ook niet altijd op gaan.. ik begon me enigszins toch wel zorgen te maken omdat we amper aan de 5 volledige flessen komen..
Maandag naar het CB voor haar 2e prik.. ben heel benieuwd of ze weer goed gegroeid is! We hadden tot begin deze maand de weegschaal van onze kraamverzorgster nog maar die is inmiddels alweer even terug. Dus wel erg wennen om niet continu te controleren. 
Vandaag mijn eerste werkdag achter de rug, was wel even lekker om weer bezig te zijn en Marinthe heeft het erg goed gedaan en heeft van de 5,5 uur heerlijk 2,5 uur liggen slapen (toch jammer dat ze het bij ons thuis niet pikt overdag als we haar op bed leggen haha) ?
@StepW onze dame heeft dat ook als je haar neer wilt leggen dat ze gaat huilen.. en in de nacht slaapt ze prima in haar bed, maar waar het aan ligt? 
@Cloewja ja dat hebben wij inderdaad ook.. zal dan toch dan wel een soort fase zijn ofzo? Vind het vooral sneu voor haar.. niet te troosten maar is gewoon heel erg moe lijkt het. 
@MamaVanRj dat korte tong riempje twijfelde ze bij onze dame ook over maar bleek onnodig. Ik heb wel een vriendin die dat had en die heeft het laten doorknippen toen ze een jaar of 15 was. Verder geen ervaring mee eigenlijk..

Wat en verschil onderling met aantal voedingen en wel/niet doorslapen. Zo zie je maar weer, geen een kindje is hetzelfde! En alles is goed. Wij zitten nog steeds op 7 voedingen gemiddeld, bv.
@StephW onze kleine kwam tot vorige week ook nog vaak 2-3x per nacht. Ik legde hem dan steeds aan, maar had ook regelmatig het idee dat het niet de honger was waar hij wakker van werd. Via marktplaats hebben we een puckababy mini gekocht en wat een verschil! Hij gaat om 1900 naar bed, ik maak hem rond 22 u nog een wakker voor voeding. Dan komt hij zelf nog tussen 2 en 4 een keer en dan pas s morgens vroeg tussen 6-8. Misschien is dit ook wat voor jullie? 
Het is soort van inbakeren, alleen niet zo strak als de klassieke vorm zeg maar.

Terug
Bovenaan