Geboren in november 2018

Dronken de kindjes met spruw ook zo tergend langzaam?
Ben vaak een uur bezig met 1 fles. Wordt wel beter nu ze medicijnen heeft. Zijn wel steeds meer flessen in een half uur leeg. 

@mammavanrj
Mijn meisje had ook een korte tongriem. Deze is 2 dagen na haar geboorte gekliefd (geknipt dus).
Ze kreeg wat suikerwater met verdoving en een kwartier later dronk ze alweer zonder problemen aan de borst.
Tijdens het knippen heb ik haar vast gehouden op de tafel. Ik ben een beetje een ramptoerist en wilde het graag zien. Pappa wilde er niet bij zijn. 
De arts doet een soort van lepeltje met spleetje onder de tong. Dat om het riempje goed te kunnen knippen. Alles bij elkaar duurde het nog geen 2 minuten. Er hoeft ook niks gehecht en er is maar een klein beetje bloed.
De kleine heeft er geen last van gehad. Ze was ook nog wel piepjong natuurlijk. Wij zijn blij dat het gedaan is. 
Bij mij is mijn korte tongriempje op latere (rebelse) leeftijd ingescheurd vanwege mijn tongpiercing hihi. Mijn moeder heeft het nog steeds. Het beste kan je het op jonge leeftijd oplossen zei ook de HA tegen mijn moeder. 

Leuk om te lezen, al die verschillen in voeding en tijden. Afgelopen week was onze knul steeds onrustiger snachts. Overdag kwam hij om de 4u, snachts om de 3u en deze week was het om de 2u en op den duur elk uur. Vrijdag het CB gebeld, want ik geloofde niet dat hij zoveel voeding nodig had (hij zit boven de 7kg denk ik) en ik werd te vermoeid. Daar zeiden ze: hij wordt wakker van krampjes en met snachts voeden versterk je dat alleen maar. Slik, ik was er dus zelf debet aan, en had ik die typische kenmerken van krampjes dan steeds gemist? Ik moest van 8 naar max 6 voedingen en snachts max 1. Ik was bang dat het een lange huilnacht zou worden, maar nee hoor, om de 4u voeding doet hij prima en het toch krampjes, want door draaien met z'n beentjes is hij zo stil! Ben blij dat ik gebeld heb, want wat een rust dat er nu 4u ipv 3u tussen voedingen in zit! Geeft een hoop meer ruimte om andere dingen te doen.
Overdag slapen was hier ook lastig, maar ik heb gemerkt dat het enorm scheelt als ik hem bij de 1e vermoeidheidstekenen op bed leg. Dan pruttelt hij nog een tijdje en valt vervolgens rustig in slaap. Het zijn dan alleen nog wel korte slaapjes, maar dat verandert vast ook wel weer een keer

Goh handige tips, eefje is 5.5 kilo en 58 cm, onhandig met kleding haha. Van de 2e prik had ze geen last! Kijken wat ik snachts kan.. geef je dan een speen als het geen honger lijkt te zijn?

Hier een trotse mama van Sil, geboren op 3 november. Met 4 weken oud lag hij in het ZH met het RS virus, dat was erg heftig. Gelukkig gaat het weer goed met hem. Het is een vrolijkerd en is volop aan het ontdekken. De voeding is nog wat aftasten. Het is een hongerige baby dus ik ben overgestapt naar Nutrilon forte, ik merk hier wel verschil in, al komt hij soms nog een keertje na 3 uur. De nachten zijn nog erg wisselend. Een paar dagen tot half 6 of half 7 en dan weer  om 03:00 of 03:30. Is dit herkenbaar bij jullie? 
We genieten enorm saampjes, ik kan soms niet wachten tot hij zijn eerste potje krijgt, gaat kruipen en het eerste ‘mama’ zeggen ? het is een soort verliefd gevoel, herkennen jullie dat? Haha, heerlijk knuffelen en samen geluidjes maken. 
Leuk om ervaringen te delen met andere mama’s
??‍♀️

@stephw ik dacht dat onze man wakker werd van trek snachts (en overdag), probeerde dan te rekken met een speentje wat 15-30min kon en daarna begon hij echt te miepen. Afgelopen 2 nachten heb ik hem wanneer hij kwam maar er nog geen 4u tussen zat, uit z'n bedje gehaald, dicht tegen mij aan op zn zij, en met speentje in, met z'n beentjes rondjes draaien. Met een halve minuut was hij dan weer rustig. Dit deed ik 5-10min, dan was hij weer in slaap en legde ik hem terug in z'n bedje. Het is wel uitvogelen hoor, vind ik, maar nu herken ik duidelijk verschil tussen krampjes en trek aan z'n gedrag en huiltjes
Waar ik alleen geen erg in had: van 8+ borstvoedingen naar 6 per dag resulteert wel even in flinke stuwing en doorlekken :)

Nou.. .. Eerste werkdag weer gehad hoor.. ... Het wegbrengen verliep erg soepel naar oma. We hadden zelf de eerste fles gegeven. Ging allemaal top. Ik reed vol enthousiasme naar 't werk, lekker vroeg kon ik alvast opstarten. Maar toen gebeurde 't... .. De mama club ?
Het is geen hoax ze bestaan echt, ik werk bij een groot bedrijf, en ineens kwamen ze door de dag heen ff klessebessen. De "wij zijn ervaren moeders met een mening, we praten normaal nauwelijks tegen je, maar nu hoor je erbij"
Wat irritant was dat eej! Haha allemaal een mening 4 dagen werken kon echt ni! Flesvoeding  OMG da doe je toch ni! Welke opvang? Opa en oma en gastouder? Hmmm tja kon beter. En dat je geen moeite had met wegbrengen? Denk dat ze de kinderbescherming gaan informeren hoor. 
Haha ik ben er ni gevoelig voor en heb er vooral zeer hard om gelachen. Maar het is dus echt.... De mama club haha 

Terug
Bovenaan