Geboren in november 2018

Ik was deze week begonnen met werken maar vond t eigenlijk heerlijk.. op de opvang zijn ze superlief (ze houden alles bij en maken fotos). Kwijlen valt hier mee en na weer een osteopaat bezoek wordt Eefje steeds tevredener. Ze wordt ook sterker, beweegt meer en maakt steeds meer geluiden, leuk! Nachten zijn nog wel slecht maargoed.. ben wel angstig voor de 4e 'reuzensprong', maar kan ook niet wachten welke nieuwe vaardigheden dat weer mee gaat brengen!

Sofie slaapt overdag best oké op haar eigen kamertje, nog niet heel lang maar wel een 3 keer 45-60minuten en erna lijkt ze ook best vrolijk. Ze gaat rond 19.00 naar bed, maar het 1,5 uur van te voren is ze vaak heel overstuur en huilt dan alleen maar. Bij moeheid signalen dan in bedje stoppen zorgt voor een overstuurde Sofie... bij andere ook herkenbaar? Vandaag maar gewoon stil met haar op de bank gaan zitten en stevig te mij aan en gewiegeld en toen viel ze uiteindelijk wel in een rust standje maar geloof niet helemaal weg... toen schrok ze uiteindelijk wakker van haar eigen gesnik en was het 18.15 met luier aandoen en slaapzakje kunnen rekken tot 18.30 maar daarna lekker de fles gegeven en uiteindelijk lekker in bed gelegd en is ze zelf in slaap gevallen. 
Iemand tips? Of is dit gewoon een huilmomentje wat ze nodig heeft om te ontladen en dus lekker ff bij mama te zijn? 

Hier zitten we nu in sprong 3 en ze is behoorlijk uit haar doen moet ik zeggen. E andere 2 sprongetje waren nauwelijks merkbaar. 
Ik merk ook dat ze vaak gewoon behoefte heeft om bij mij te zijn. Wat uiteraard ook heerlijk is. 

Tot nu toe slaapt Fedde best wel goed.
Zijn schema ziet er tot nu toe zo uit:
7.00u fles en dan rond 8.00u/8.30u naar bed
10.30u uit bed 11.00u fles en dan rond 12.00u/12.30u weer naar bed.
Rond 14.00u uit bed 15.00u fles en dan rond meestal rond 16.30u weer naar bed. Deze vindt hij vaak wel lastiger en roept meer. Als het niet lukt dan mag hij bij ons aan tafel zitten en is dan vaak wel heel lief en kletst op zijn manier met ons mee!
19.00u fles en rond 20.30u naar bed. Soms slaapt hij heel goed soms blijft hij mopperen. 23.00u laatste fles en slaapt daarna meteen weer in tot 6.30u/7.00u.
Als hij niet wil slapen geven we meestal eerst paar keer speentje terug. Als hij blijft huilen dan leg ik hem overdag soms in de box op zijn buikje en dan slaapt hij vaak ook nog wel verder. Als het echt niet wil lukken dan laat ik hem bij mij op mijn buik slapen, dat werkt altijd ?

We zijn afgelopen weekend naar Center Parcs geweest om mijn verlof af te sluiten! Het was heerlijk en Fedde heeft zo genoten ? Vooral het zwemmen en wandelen vond hij geweldig! Opa & oma ook nog een dagje langs gekomen dus het was alleen maar gezellig.
Nu nog 1 weekje vrij en dan begint het werken en normale ritme weer... 

Grappig Maartje, wij hebben hier eigenlijk precies hetzelfde ritme en het bevalt ons ook prima! Wij gaan volgende week ook een weekendje weg om mijn verlof af te sluiten ☺️

Wauw flink hoor! Eefje was op 1 feb 5.5 kilo bij 58 cm..ze was toen bijna 3 mnd oud. Ik zit nu saai te kolven op mn werk.. gelukkig gaat dat goed! Het kdv is ook super, ze doen daar allemaal activiteiten die ik thuis niet doe, extraatje!

Fijn dat kdv zo goed bevalt! Hier hebben we al een ochtend gewend. Ben sinds gisteren aan het werk, maar kdv gaat pas in op 1 maart. De oma's helpen onze deze maand.
Ben wel benieuwd wat voor activiteiten dat dan zijn! Wie weet is het wat inspiratie voor thuis 

Terug
Bovenaan