Geboren in november 2018

Ik zou zeggen: gewoon eens proberen om niet wakker te maken om 22.00/23.00. Wij hebben dit al eerder een paar keer gedaan, maar dan werd ze rond 3.00 wakker voor een fles.
Vorige week kregen we haar amper wakker om 22.30 en hebben we haar gewoon laten liggen. En toen lukte het opeens wel. Eerst sliep ze dan tot 6.00/6.30 en nun slaapt ze na de fles van 20.15 tot 8.15! Blijkbaar geven kindjes zelf wel aan of ze er klaar voor zijn. En ja... we moeten haar slaapzak wel eens wassen nu. Soms kan de luier het niet aan... Maar in ruil voor nachtrust is dat niet erg. (En zij heeft geen last van roodheid oid)

Dat hebben we ook al eens eerder geprobeerd, maar toen werd ze inderdaad om 3.00 wakker. Denk dat ze die fles van 23.00 wel nodig heeft want ze dronk hem toch heerlijk leeg. Ben al lang blij dat het niet 4.00 vannacht was ? daar geef ik graag om 23.00 een flesje voor. Om 6.00 weer de fles gegeven en nu slaapt ze nog steeds ? slaapkopje! 
Wel grappig dat zo zoiets altijd doet in het weekend als de papa ook eens een nachtflesje zou kunnen doen. Hopelijk wordt het nu standaard ben echt benieuwd!!

Van 23.00 tot 6.00 is ook al lekker. En daarna kun je zelf ook nog even liggen! 
Ik heb het probleem nu andersom, haha! Onze dochter slaapt nu nog. Om 20.15 heeft ze een fles gehad, dus bijna 14 uur er tussen. Ik denk dat ik haar zo maar wakker moet maken??? Volgens google kunnen ze 13 a 14 uur zonder voeding...

Hier proberen we de nachtvoeding eraf te krijgen, 13 weken. Gister was het 19.00 - 01.00 - 6.15u prima dus .alleen vanaf 3.30u wel 1,5 uur last van krampjes gehad. Overdag merk ik weinig van de krampjes, maar het lijkt dat hij steeds vaker snachts last krijgt ervan, helaas.
Ongesteldheid weet ik niet, geef bv en nog niet ongesteld geweest

Wauw lekker hoor die lange slapers. De nachtvoeding kom ik nog niet vanaf. Het maakt niet uit of ik de borstvoeding live geef of uit een fles, dus ze wil het kennelijk gewoon nog.. ach ik zit er ook niet zo mee! Leuk om te zien dat ze steeds meer mens en minder baby worden he :) Ik shop me een ongeluk nu ze weer een nieuwe maat aan kan. Zoveel leuker om voor haar te shoppen dan voor mezelf..

Onze dochter is 29 november geboren.na een heel heftige start met hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging gaat het nu goed met haar maar haar ritme is zo apart maar hoe krijg ik dat anders. 
Half acht de fles daarna slaapt ze tot half elf ongeveer. Wassen aankleden en fles rond elf dan wakker tot ongeveer 1 uur en slaapt ze tot 3 voor een fles die doet ze haast slapend en slaapt door tot half zeven dan pyjama fles en wakker tot half negen negen uur dan wil ze haar fles van elf uur eigenlijk niet tot nauwelijks drinken en komt nacht dus om 2 a 3 uur voor een fles als ze die laatste nou drinkt en dan slaapt tot 6 zou heel fijn zijn maar tja hoe 

Vannacht niet om 23.00 wakker gemaakt maar laten liggen en toen kwam ze om 1.00 met echt honger, 150ml op! En toen was het 7.00 uur. 
Eerder als ik haar om 23.00 wakker maakt werd het 3/4uur en soms 6/7... wat zouden jullie doen? Toch om 23.00 wakkker maken of gewoon laten liggen en de fles van 19.00 misschien wat meer geven 180ml bijvoorbeeld? 
Ik vond zelf 1.00 vannacht niet heel erg, terwijl ik 3/4 uur snachts steeds vermoeiender voor mezelf begin te vinden. Door de dag drinkt ze om de 3,5/4uur 150ml en deze drinkt ze sinds een paar dagen eindelijk zo goed als leeg tot leeg! Dus 7.00-11.00-15.00-19.00 flessen van 150ml weeg nu iets meer dan 5kg. 
Ben benieuwd wat jullie zouden doen!?

@mamatobenovember lekker laten liggen.
@gebruiker. Hier een meisje die eerst de laatste fles liet vallen. Sliep dan van ongeveer 20 tot 3/4 uur. Daarna liet ze die vallen om tot half 6/6 uur te slapen.
Wij hebben het zo gelaten en gongen zelf gewoon eerder naar bed. Zodat we wel aan onze slaap kwamen. 

Terug
Bovenaan