Geboren in november 2018

Wat een rust hier nu we weer aan het werk zijn. Hoe gaat het bij jullie?
Onze dochter drinkt nog steeds 4x210+7. (+- 9.00 - 12.30 - 16.00 - 19.00) De SAB Simplex zijn we nu aan het afbouwen. We merken weinig verschil en hopen daar over een paar dagen vanaf te zijn! Als ze 4 maanden is (ruim een week) willen we vrij snel hapjes proberen.

Onze Fedde is nu 4 maanden en 1 week. Hij krijgt 180+6 7.00-11.00-15.00-19.00-22.00uur. Hij krijgt sinds afgelopen maandag groentenhap. We zijn begonnen met broccoli, hij trok vieze gezichten en begon de eerste keer een beetje te kokhalzen en spugen maar mondje bleef open gaan! 
Ik merk wel dat Fedde de flessen slechter gaat drinken. Die van 7.00u laat hij vaak wel 40ml staan en die van 22.00u gaat vooral het laatste stuk heel langzaam omdat hij half slaapt. We hadden die eerst om 23.00u staan maar dan lagen we allemaal zo laat op bed, dat we besloten hadden om die een uurtje te vervroegen. We halen hem dan wel altijd slapend uit zijn bedje.
De tijden die jij aangeeft zijn misschien ook wel wat voor ons? Weet ook niet zo goed wanneer ik meer moet gaan geven. Hij heeft nu voldoende aan 180..
Dat vind ik soms nog wel lastig met uitzoeken! Wat je het beste kan doen!

Leuk om te lezen dit! Eefje krijgt ongeveer 6x per dag borstvoeding wat ik binnenkort ga afbouwen. Hapjes al mee gestart toen ze 4 mnd was (ze is van 4 nov) maar ze proeft alleen en slikt weinig door. Courgette en peer zijn tot nu toe wel een succes. Haaruitval is niet normaal, ben denk ik over een maand kaal. Ze blijft een veeleisende meid en de nachten zijn nog niet top. Van papfles kreeg ze kramp maar mogelijk slaapt ze langer op kunstvoeding, daar starten we vnv of morgen mee. Gelukkig vindt ze speelgoed ook steeds leuker en heeft ze me iets minder nodig als ze wakker is. Lachen jullie kids al een schaterlach?? Daar wacht ik echt op!

Heel leuk zo, de korte update!
Jasper krijgt ook 6 borstvoedingen per dag, ik wil er eigenlijk ook 1 laten vallen, richting afbouwen, maar vind het toch lastig. Toen ik de 10u liet vallen, ging hij van 7 naar 6 voedingen dus toen is het afbouwen niet gelukt. Twijfel nu een beetje welke ik het best kan laten vallen.
We voeden om
3:30 -7.30- 11.00 - 14.30-18.30-22.15
Wij zijn maandag gestart met wortel, en direct succesvol! Sinds gisteren bloemkool en gaat er ook net zo makkelijk in. Erg leuk! 
En de schaterlach is hier nog niet, hoop ook snel! 

Leuk om te lezen!! 
Maartje, komt vast vanzelf! Bij ons ging de fles steeds leger. Op een gegeven moment bleef ze ontevreden na de fles. Toen hebben we het gewoon eens geprobeerd! En daardoor kwam er weer meer tijd tussen de flessen.
Onze dochter heeft nog geen schaterlach, maar ze is ook nog geen 4 maanden oud. Komt vanzelf denk ik dan maar. Deze lachjes zijn al zo leuk!!

Lang niet hier geweest.. wat leuk om al die vorderingen van iedereen te lezen!
Hier gaat alles goed, Marinthe is nu 4 maanden en 2 weken. Vanaf dat we niet meer in de nacht verplicht moesten voeden slaapt ze al door. Meestal van 21.00 tot 8.00 dus ik mag zeker niet klagen. In het weekend slaapt ze soms wel langer in de ochtend maar gaat dan vaak ook een uurtje later naar bed. Ze krijgt nu 5x 180ml (200 totaal) en op de laatste na gaan ze op. De sab simplex zijn we aan het afbouwen, het flesje gaat morgen leeg. Dus dan stopt het ook. Tot nu toe gaat het goed met steeds minder erin.
Marinthe is vorige week nog bij het CB geweest, ze is alweer 64cm en 6205 gram (3785gr en 52cm bij de geboorte). Over 2 maanden hoeven we pas weer.
Het gaat allemaal zo snel maar ze doet het super. Ze is een hele vrolijke gezellige meid en geniet echt van aandacht. Lachen doet ze de hele dag. Slapen overdag heeft ze dan vaak weer geen zin in ? vaak korte hazeslaapjes.. eerder op bed leggen of wat dan ook werkt juist averechts.. ze slaapt dus eigenlijk ook alleen in de nacht in de wieg en overdag vaak in de wagen. Ook kan ze zich steeds beter vermaken in de box en grijpt al echt gericht speeltjes vast.
Wij gaan komend weekend starten met de eerste hapjes, ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden! Ons werd geadviseerd om met groente te beginnen en dan 5 dagen achter elkaar hetzelfde te geven om eraan te wennen, want fruit is zoet en gaat er volgens het CB toch wel in (nou dat heb ik wel anders gezien bij mijn neefjes..) hoe doen jullie dat?

Wij zijn bij Fedde begonnen met 3 dagen broccoli, 3 dagen pompen en nu weer 3 dagen courgette. Pompoen en courgette gaan goed!! Echt grappig dat gezichtje!! Ik heb in de vriezer nog bloemkool en wortelen liggen dus we kunnen vooruit ? Ik heb een mini cup cake bakblik gebruikt om in te vriezen en daarna alles er uitgehaald en in een diepvries zakje gelijk weer terug in de vriezer! Neemt niet zo veel ruimte in beslag ďus dit werkt erg fijn zo en je kan mooi een tijd afwisselen met verschillende groenten.

Bij ons was de groentehap (wortel) geen succes! (17 weken). Begon gelijk te kokhalzen en gaf een groot deel van haar fles terug. Sindsdien weigert ze de lepel resoluut!
Hoe gaat het bij jullie met slapen, vooral s'avonds? Ik merk dat Fenna me echt nodig heeft bij het in slaap vallen. Voorheen sliep ze zelf in rond een uur of 19.00 uur en dan maakte ik haar wakker voor de voeding van 23.00 uur. Nu is het brullen geblazen van 19.00 uur tot een uur of 22.30 uur.. zo zielig en niks is goed tenzij ze echt op mijn borst kan slapen.. wegleggen gaat dan niet. Herkenbaar voor iemand?

Terug
Bovenaan