gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

hahah ja volgens mij wel idd, maar ik ben de jongste en heb totaal geen twijfels gehad of ik te jong zou zijn. Ben er gewoon klaar voor en wil niets liever dan straks van ons eigen kleine wondertje kunnen genieten.
Het enige waar ik af en toe mee zit is hoe anderen erop zullen reageren.
Aan de andere kant dit is onze keuze en wij staan daar volledig 8er.
Dus schijt aan de rest! haha

Hello,

ik ben denk ik de oudste, ben net 29 geworden.

Overgewicht: ik was ook wat kilo's te zwaar (10) maar het is me gelukt om de kilo's kwijt te raken, dmv een eiwittendieet.  Ook omdat ik ging trouwen maar ook omdat ik zwanger wilde worden daarna. Idem met roken, daar ben ik al 3 jaar geleden mee gestopt. Maar dat moet ieder voor zich weten. Overgewicht kan invloed hebben op je vruchtbaarheid en ik zag het niet zitten om die extra kilo's (het viel best mee maar toch) mee te zeulen, wilde mooi zwanger worden. Maar dat is ieder voor zich. Als jij je er happy bij voelt?
Roken is slecht voor jezelf en baby, dat weet iedereen, maar je moet er wel klaar voor zijn want de stress die je hebt als je bent gestopt maar het niet redt,  anders hebt is ook niet goed voor jezelf en je kindje. Misschien wel handig voor de rokers: spreek een moment af dat je accuut stopt, bijv als de test + is. Ik weet van vriendinnen die rookten en zwanger waren vanaf dat moment ook echt geen zin meer hadden in een sigaret. Dus: niet te druk maken... Stoppen / afvallen is beter maar maak er geen big issue van zou ik zeggen!

Ik gebruik geen ovu-testen, wil dat pas gaan doen als het langer dan een maand of 4 duurt ofzo. Nu om de dag klussen, en dan zien we t wel. Ging de eerste keer ook goed.

Ik test zodra ik iets voel, weet nu hoe het voelt maar vorige keer duurde het even voordat de test + was. Op mijn NOD was deze nog - en we hadden besloten niet elke dag te testen maar elke zondag. Dus een week na mijn NOD was de test positief. Maar verschilt ook weer bij iedereen.

Hoi Jannie79

wat waren jou klwaaltjes bij de eerste??

groetjes ramona

Hoi Jannie79

wat waren jou klwaaltjes bij de eerste??

groetjes ramona

Ooh ja Jannie is de oudste!
Zeg Jannie hoe voelde je dat je zwanger was?
Klinkt mss stom en mss kun je het ook helemaal niet omschrijven, maar ik voel me sinds mijn eisprong anders... Mijn lichaam voelt anders, vooral 's nachts..
Mss is het wel ontpillen.. mss ook niet. Durf er niet echt vanuit te gaan...

hey Ramona!

Welkom! Gezellig dat je met ons meekletst!
Wanneer is jouw NOD?
Elke keer als er een nieuw iemand bij komt zijn we nieuwschierig... haha

groetjes Janien

Ik ga een poging wagen om het uit te leggen...

Ik voelde me al een week voor mijn 1e NOD anders. Was op honeymoon dus had ook alle tijd om het te voelen, was er erg bewust mee bezig, maar jullie vast ook.
Ik had het idee dat iemand anders mijn lijf bestuurde, heel gek. In het begin had ik heeeele gevoelige/zere tepels, daarna streek dat uit naar allebei mijn borsten. Ik ben gezegend met een goede cup C maar nu waren ze zo opgeblazen, alsof ik ze op had laten spuiten, Ze glommen bijna, hihi.... Ik was ook ineens heel erg moe en af en toe een heel vaag gevoel van misselijkheid. Lijkt beetje op ik-heb-teveel-gegeten-en-ben-misselijk en-t-komt-er-zo-uit, maar toch weer anders. Op n gegeven moment voelde ik mijn baarmoeder ineens zitten, soort menstruatiepijn. En ik straalde van top tot teen, iedereen zei het en sommige mensen zagen aan me dat ik zwanger was!

Kortom: het zwanger-zijn-gevoel. Hoop het straks weer te herkennen!

Is dus helaas misgegaan deze zwangerschap, morgen 5 weken geleden was de fatale echo. Maar nu weer volop bezig met de volgende... Nu probeer ik te checken wanneer mn eisprong is, houd ook n dagboekje bij sinds maart. Is wel een tip want nu kan ik precies nalezen wat ik toen voelde, en is erg leuk voor je nageslacht.

Ik hoop echt dat iemand van jullie (snel) dit gevoel herkent en idd zwanger is!

Hey Ramona,

Bedankt voor je berichtje. Doet me erg goed.
Je leest van die verhalen over verminderde vruchtbaarheid bij overgewicht en daar wordt ik dan niet vrolijk van. Haal me dan van alles in mijn hoofd.

Mijn man en ik klussen om de dag. Maar dat deden we voor het stoppen met de pil ook  al bijna altijd. Sinds ik gestopt ben heb ik wel nog meer  zin om te klussen. Hebben jullie dat ook?  

X hopje

Terug
Bovenaan