Gestopt met de pil in mei 2017

<p>Ik ben ook de weg kwijt hoor. Ik had vorige keer een cyclus van 21 dagen. Lijkt mij weinig...maar het was wel een echte duidelijke menstruatie. We wachten gewoon nog een tijdje af ?</p>
 
<p>BV dat is ook een korte cyclus inderdaad! Vervelend dat we nou geen idee hebben wanneer eisprong dan is, als er geen pijl op te trekken is haha. </p><p>Ik heb net ovulatietesten besteld van sensitest. Iemand een idee wanneer ik daar het beste mee kan beginnen met testen?</p>
 
<p>Nee daar heb ik geen ervaring mee. En daar ga ik ook nog niet mee beginnen. Eerste kind...eerste poging....ik probeer nog even rustig verder ?</p>
 
<p>Hey Maris,</p><p>Mijn ovulatie test geeft aan dat je met een cyclus van 21 dagen het beste 5 dagen na de eerste dag van je ongesteldheid kunt beginnen. Ik ben nu een dag voor mijn verwachte ovulatie begonnen (toen pas gekocht) en ik heb mijn piek gemist. Gelukkig voor die dagen ook genoeg geklust. Maar dat mag ook wel. Heb schijnbaar een kleine cyste aan de binnenkant van mijn vagina. Deze moet verwijderd worden omdat hij anders kan knappen bij een eventuele bevalling. Daarna dus even geen seks tot alles hersteld is. Dus stiekem aan het hopen dat deze ronde raak is anders kan ik rond 3 ook wel vergeten. Best frustreren. Heb het bobbeltje pas 2 weken geleden ontdekt. Hoe bewust jij jezelf dan wordt in een keer van je lichaam ?</p>
 
<p>Hoi Maris, ik gebruik nu voor mijn 2r kindje weer ovulatietesten van sensitest, heb een cyclus van Ca 25 dsgen en begin ong 7 dagen nadat ik ongesteld ben geworden, als je deze dagelijks doet zie je heel goed de piek. Ik merk aan mijn lichaam goed wanneer die piek is, namelijk als ik ongesteld ben geweest heb ik Ca 2 dagen echt witte slijmerige afscheiding, ik merk dat op die dagen de piek komt. Hopelijk kun je er wat mee (als je het herkent) en helpen de testen je het juiste moment te vinden.</p>
 
<p>Grappig sharon en mamaatje ik heb volgens m'n app ook dit weekend mijn eiersprong, dan lopen we erg gelijk.</p><p>spannend BV!!</p><p>Ik herken me eigen ook echt in dat jaloerse gedrag ? shame on me.</p><p>Soms al als ik iemand met een kinderwagen zie.. gelukkig ben ik niet de enige haha schaamde me rot voor die gevoelens...</p><p>Het lijkt me geweldig als het deze ronde raak is, eind vd maand jarig dacht kan ik het meteen op een leuke manier tegen onze ouders vertellen had ik bedacht...</p><p>duurt lang?</p>
 
<p>Gebruiker 332848 Ik denk ook dat ik week erna begin en dan zie ik wel. Beter iets te vroeg als te laat beginnen met die ovulatietesten. Aantal jaren geleden had ik juist een langere cyclus, volgensmij tussen de 30 en 35 dagen. Maar toen 1,5 jaar implanon, meteen zwanger, en na bevalling de pil en daarna spiraal. Dus ik heb al een aantal jaar geen 'natuurlijke' menstruatie gehad. Vandaar dat het nu een beetje gokken is hoe mijn cyclus verloopt. Lichaam is na spiraal nog een beetje van slag denk ik :). Ik baalde wel. Op dag dat ik vermoedelijke eisprong heb gehad (achteraf gezien) hebben we 2 dagen ervoor en 2 dagen daarna seks gehad. Maar niet die ene dag niet! Maarja dat is makkelijk praten achteraf haha. Dus ik ben heel benieuwd naar het gebruik met die ovulatietesten!</p>
 
<p>Jeetje Charly, dat klinkt best heftig zeg. Zal wel schrikken zijn. Hopelijk kunnen ze het snel verwijderen en is er verder niets ernstigs aan de hand. Ik zal voor je duimen dat het dan deze ronde raak is!</p><p>Wat leuk AVB! Dan zitten we met ons drietjes heel dicht bij elkaar. Spannend! Hoe lang is jouw cyclus dan? Zou wel heel leuk zijn als we allemaal tegelijk konden testen.</p><p>Wat betreft ovulatietesten: deze heb ik wel gekocht en gebruikt bij mijn eerste. Deze testen hebben toen bij mij niets opgepikt. Toch was ik direct nadat ik met de pil gestopt was zwanger.</p><p>Nu doe ik het zonder. Mocht ik over een aantal rondes nog niet zwanger zijn, zal ik weer gaan overwegen ze te gebruiken. Maar goed... ik gebruik ze nu dus niet omdat ze bij mij toen niet gewerkt hebben.</p><p>Dit weekend zou mijn eisprong zijn, dus ben heel benieuwd! Helaas is mijn man juist dit weekend het hele weekend weg, dus wel een beetje balen. Maar goed, we zien wel. Straks nog even klussen, en als hij zondag terug is, en dan hopen dat het toch nog raak is ;)</p>
 
Terug
Bovenaan