Gestopt met de pil in mei 2017

Dames,

er is iets vreemds gebeurd vlak na ik mijn vorige berichtje had getyped. Ik stond op en ineens voelde ik dat ik aan het vloeien was. Ik snel naar de wc, en daar nog meer gevloeid. Op het wc-papier zag ik ook een propje zeg maar. Geen idee of het iets was, of dat het gewoon dik rood slijm was.

Ik dacht toen ook van: oh, mijn ongesteldheid is aan het doorzetten. Echter lijkt het nu alweer voorbij.

Ik vind dit echt zo vreemd allemaal, en ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken. Ik voel mij behoorlijk opgelaten op dit moment.

Mijn lichaam doet echt zo vreemd, al een aantal weken nu, en ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken.

Ik wou dat de ongesteldheid gewoon doorzet, dan heb ik tenminste duidelijkheid en kan ik weer fris aan de volgende ronde beginnen.

Nu wordt ik een beetje gek van de onzekerheid.

Ik heb ook echt hele erge krampen. En die lijken met de dag erger te worden.
 
<p>Oh jeetje Sharon dat is heel vervelend!</p><p>Hopelijk doet jouw lichaam zo raar omdat je zwanger bent!</p><p>Ik ben vandaag toch een soort van ongesteld geworden, maar anders dan ik gewend ben. Ik heb wel erge menstruatiekrampen, maar ik vloei maar een klein beetje en het is echt helder bloed. Ik wil het deze week voor mezelf afwachten. Als het niet goed door komt voor mijn gevoel wil ik toch een test gaan doen!</p><p>Zijn er nog dames met goed nieuws?</p>
 
<p>Hier nog geen goed nieuws haha! Ik heb nadat spiraal eruit was 2 dagen licht gevloeid, en spiraal is er woensdag 2 weken uit. Ben erg aan het twijfelen om ovulatietesten te gaan gebruiken. Iemand ervaring met redelijk betaalbare? Of ik heb mijn eisprog al gehad, kijk ik ook niet van op trouwens. Hoop stiekem dat het net zo snel gaat als de vorige keer maar ik ga nergens vanuit    </p>
 
<p>Hey sharon,</p><p>Het zou kunnen zijn dat dit een</p><p>innestelings bloeding betreft, maar het kan</p><p>Ook een vroege miskraam zijn. In jou geval raad ik je toch echt even aan om contact op te nemen met je huisarts.  Succes!</p>
 
<p>Dag lieve dames,</p><p>Bedankt voor het meeleven. Mijn lichaam blijft echt heel raar doen. Gisteren dacht ik weer dat het voorbij was, dus hop, vol goede moed beginnen aan ronde twee. Begon ik na de seks ineens opnieuw te bloeden. En net als afgelopen maandag was dit heel kort wat meer bloedverlies, om daarna weer te stoppen.</p><p>Echt zo vreemd. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik hier mee aanmoet. Ben ik nog aan het ontpillen? Ben ik toch zwanger? Ik heb echt geen idee.</p><p>Ik heb gisteren dan ook naar de huisarts gebeld, maar de assistente zei dat ik nog twee(!) weken moet wachten. Voel mij daar dus een beetje in de kou gelaten. Ik denk wel dat als ik haar had gevraagd mijn case met de dokter te bespreken, ze me wel hadden laten langskomen. Ik heb namelijk het syndroom van Turner en zou eigenlijk onvruchtbaar moeten zijn. Ik heb het geluk bij het hele kleine percentage (2-5%) te horen die wel zwanger kunnen worden. Maar zelfs dit kleine percentage heeft een verhoogde kans op miskramen.</p><p>Ik heb gelukkig al een gezond jongetje op de wereld gezet, en daar ben ik elke dag zeer dankbaar voor. Toch hoop ik natuurlijk dat een tweede kindje ons ook gezind is.</p><p>Mocht mijn lichaam na dit weekend nog altijd zo vreemd doen, ga ik opnieuw bellen, en dan toch maar even mijn casus aan de assistente uitleggen.</p>
 
<p> Ow dat is helemaal vervelend Sharon. Maar wel fijn dat jullie al een kindje gegund is. Zal voor je duimen dat je nog een keer zoveel geluk mag hebben. Klinkt misschien als niet zo netjes. Maar je kan vanavond ook contact opnemen met de huisartsenpost. Het pijngevoel nog 10x erger beschrijven. Dan willen die jou wel vaak zien. Of inderdaad aandringen bij jou huisarts. Heb je zelf al wel een test gedaan in de afgelopen 2 a 3 dagen?</p>
 
<p>Volgens mij is mijn lichaam me gigantisch voor de gek aan het houden. </p><p>Volgens mijn app had ik mijn meest vruchtbare dagen tussen 1-7 juni als ik uitga van een cyclus van 30 dagen. Aangezien mijn vriend pas tegen het eind van mijn vruchtbare dagen zei dat hij klaar was voor een kindje hebben we het in die periode nog gedaan met een condoom. Op 10 juni hebben we het uiteindelijk wel zonder gedaan. Afgelopen zondag had ik ongesteld moeten worden maar tot nu toe nog helemaal niks te zien of merken. Normaal heb ik wel laat van krampjes in mijn buik en gevoelige borsten maar nu nog helemaal niks. </p><p>Als er zondag nog niks is ga ik toch maar eens testen ook al heb ik het idee dat ik helemaal niet zwanger kan zijn. </p><p> </p>
 
<p>Oh, wat spannend Kim! Ik hoop het wel voor je hoor. Laat je het ons weten?</p><p>Het lijkt erop dat mijn menstruatie eindelijk aan het doorkomen is. Ik ben nu eerlijk gezegd best blij, want ik was hier echt op aan het wachten. Mijn lichaam was blijkbaar compleet ontregeld nadat ik vroegtijdig met de pil was gestopt. Tja, stom ook om te doen natuurlijk. Anyway... ik voel mij nu wel een stuk beter. Alsof mijn lichaam nu gereinigd is als het ware. Meer in balans. Ondanks mijn menstruatie XD</p>
 
Terug
Bovenaan