Gestopt met de pil maart 2017.

Misschien een verlaat cadeautje het kan nog :).



Sinds ik gestopt ben met de pil. Zit ik een stuk beter in mijn vel.  Minder stemmingswisselingen en meer zin in vrijen.  Ik had enorm pijnlijke tepels. En moe en nu ook veel heviger ongesteld

herkennen jullie dat?
 
@ Sharon

Wat fijn zeg, ik wist niet dat een spiraaltje geen invloed had op je cyclus!

@ Laura

Ohh wat leuk! Ik ben gister 26 geworden :) gefeliciteerd nog!



@jip

ja ik merk ook dat ik minder stemmingswisselingen heb en inderdaad eindelijk weer mijn libido terug. Dit was voor mij ook een van de redenen waarom ik wilde stoppen. Ik wilde weten hoe mijn lichaam zonder pil zou reageren. En toen we eenmaal die knoop doorgehakt hadden wilden we eigenlijk allebei ook ervoor gaan dus besloten we dat ook te doen :)
 
Hallo allemaal,



Lees ook even mee. Ik ben nu ook net 2 maand gestopt met de pil, 3 maart eerste menstruatie gehad. Als alles klopt heb ik dus een cyclus van 31 dagen. Vind het wel spannend allemaal :)

Heb wel ontzettend veel last gehad van het ontpillen de eerste maand, neemt nu weer een beetje af, gelukkig.

 
@jip95 wat leuk om te lezen dat jij ook nog jong bent!

Ik ben zelf ook 22 en mijn vriend ook 25. Wij zijn er met zn 2tjes al druk over aan het praten en willen allebei jong ouders worden als dit mag lukken. Ik ben soms nog wel bang dat mensen ons jong vinden maar het blijft toch onze keuze. Wij gaan vanaf deze zomer er echt voor maar begin nu al wel te kriebelen Haha. Ik ben zelf gastouder dus het huis staat vol kinder en baby spul en kan mooi oefenen met andermans kindjes Haha.



voor de mensen die aan het ontpillen zijn ken ik de symtonen wel. Wij deden het altijd wel veilig maar toch voelde ik elke maand kwaaltjes die als je Googled toch op zwangerschaps kwaaltjes leken. Je lichaam kan soms echt raar zijn...
 
Het is wat met die pil.  Daarom twijfel ik ook als we een kindje hebben om te beginnen met de pil. Aangezien het zoveel met je lichaam doet wat negatief is.  Rare rommel eigenlijk.



eveh jij ook nog gefeliciteerd :)



welkom imperfections


<p style="text-align: left;">xlitjeex  wat leuk dat we dezelfde leeftijd hebben. Jammer dat je pas in de zomer begint haha. Kunnen we niet alles delen. Wat leuk dat je vriend er zoveel over praat! Die van mij helaas niet. Hij wil het wel maar vind het spannend en duwt het wat van hem weg hij zei gister nog dat we het moeten doen wanneer we zin hebben en de natuur zijn gang laten gaan.  Terwijl hij weet dat hij eigenlijk de enige is met wie je alles kunt bespreken op dit moment en hij weet dat hij hierin veranderen moet. Maar ik probeer nu er minder over te hebben en wachten tot dat hij er mee komt.  Het los laten is zo moeilijk.en wat duurt een maand lang. Leuk dat het huis vol spullen staat, wij hebben helemaal niks begin ook niet eerder dan dat een test positief is.  En qua jong zijn ik denk precies het zelfde. Bang voor negatieve reacties als het zover is.  Ik ben ouder voor mijn leeftijd dan iemand anders van 22 vaak.  Niet wetende hoe m'n ouders gaan reageren.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;"></p>
 
@Eveh wat toevallig! Jij ook nog gefeliciteerd!

Wat fijn dat jullie al verbeteringen merken van het stoppen met de pil. Ik heb dat nog niet zo, wel meer libido maar voor de rest nog geen duidelijk verschil. Maar dat zal wss nog wel komen!

@imperfections welkom! herken je de symptomen van het ontpillen die hier zijn beschreven of had je ook last van andere dingen? wel fijn dat het bij jou al minder is!
 
<p style="text-align: left;">Haha jip95 mijn vriend praat er niet zo veel over hoor. We hebben het er altijd over gehad dat we jong ouders wouden worden als dat gegund is. Tot mijn vriend vorige maand zei dat hij er toch wel klaar voor is. We wachten tot de zomer omdat ik dan 23 word en dat vinden we wel een mooie leeftijd. Gelukkig komt de zomer er al aan!! Ik vind het nu al leuk om met jullie mee te lezen hoe het allemaal gaat. Dan weet ik ook een beetje wat ik kan verwachten.</p>
<p style="text-align: left;">Mijn vriend praat er nu af en toe wel over maar word helemaal gek van mij want ik heb het er 24/7 het liefste over Haha. Ik hou me nu ook wat in tot hij er over begint.</p>
<p style="text-align: left;">gelukkig weet ik al dat mijn familie het leuk zouden vinden. Ik praat er wel regelmatig over hoe ik de toekomst zie. Maar wil ze verder niet vertellen als we straks bezig zijn.</p>
<p style="text-align: left;">Hebben jullie ook mensen in de omgeving die er mee bezig zijn? Of kunnen jullie het met iemand delen?</p>
 
Xlitjeex :  haha Oke vandaar. Valt het bij mij gelukkig mee.  Ja dat is een mooie leeftijd. Ik wordt volgend jaar pas 23.   Ik heb het er wel met mijn moeder over vooral ook omdat er in de familie nu 4 zwanger zijn. En soms maakt ze wat opmerkingen dat ze graag Beppe wil zijn.  Maar ik laat haar niet merken dat we bezig zijn.

Ik heb verders niemand waar ik er over wil praten, en ga het ook nog niet vertellen omdat ze hun toch niet stil kan houden. Mijn beste vriendin gaat met mijn neef en dan komt het toch de familie in ben ik bang.  Ik heb wel 4 in de familie die zwanger zijn ( tante van 40)( tante van 21) (neefje zijn vriendin van 21)(  en neefje zijn vriendin van 24)
 
Terug
Bovenaan