Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

[quote quote=10541910]Hallo lieve mensen! ook mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. 29 en 35 jaar, ronde 5 net achter de rug NOD 25-03. Ik heb een ietwat onregelmatige cyclus met een relatief late eisprong (8-9 dagen voor NOD). Nog meer vrouwen met deze ervaring? Hierom spannend of het ons mag lukken. Ik duim voor jullie allemaal![/quote]
Ik zit op 10-11 dagen voor NOD, dus ook vrij kort. Ik heb er al veel over gelezen en denk dat het niet zo erg is om een korte luteale fase te hebben, maar je kan dat wellicht best bij je gynaecoloog navragen om zeker te zijn. Wat zou kunnen helpen is vitaminen neem oa B6 is goed voor je hormonen te regelen. Althans dat heb ik eens gelezen en ik merkte dat mijn luteale fase precies ook al een dag is opgeschoven. 
 
[quote quote=10541796]Wat fijn dat het er allemaal goed uit ziet, dat is wel een fijne bevestiging. ‘Alvast’ een semenonderzoek kan geen kwaad, ik zou het wel fijn vinden om het uit te kunnen sluiten en dan weet je het maar alvast. Pas in mei kan ik terecht bij de gynaecoloog, omdat ik hevige menstruatie klachten heb. Op eigen kosten een jaar terug m’n bloed laten onderzoeken op alle dingen die ze kunnen testen, dat zag er goed uit. Alleen denk ik aan endometriose en dat zien ze niet aan je bloed. Zou idd heel fijn zijn om de knop even uit te zetten. Deze ronde wilde ik er ook niet veel mee bezig zijn omdat ik het als een verloren ronde zag door corona.. maar nu ineens is het zo raar dat ik er wel mee bezig ben. Hoop het ook! En mogelijk dat ik toch ineens bevestiging krijg door een bloeding of positieve test.[/quote]
Jammer dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt! Ik hoor wel vaker dat zo'n vreemde dingen meer gebeuren als je heel gefocust bent op alles wat er in je lichaam gebeurd, wat we allemaal wel doen nu we zwanger proberen worden ? dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik had de laatste maandne ook plots twee dagen bruin bloedverlies voordat ik ongesteld werd, dat had ik anders nooit ?‍♀️ en dan vorige maand had ik dat plots niet meer.
Hopelijk heb je idd binnen een paar dagen alsnog een positieve test.
Wel goed dat je binnenkort die afspraak bij de gynaecoloog hebt, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
 
Dankjewel allemaal voor jullie steun! Gister is m'n menstruatie doorgekomen helaas, maar ook wel een geruststelling. Ik had een heel groot stolsel, anders dan anders. Misschien toch een soort vroege mk? Heb geen foto gemaakt.

Op naar de volgende ronde ?
 
[quote quote=10542530]Dankjewel allemaal voor jullie steun! Gister is m’n menstruatie doorgekomen helaas, maar ook wel een geruststelling. Ik had een heel groot stolsel, anders dan anders. Misschien toch een soort vroege mk? Heb geen foto gemaakt. Op naar de volgende ronde ?[/quote]
Ai, vervelend zeg! Ik snap dat het ook een geruststelling is hoor. Hoef je niet meer constant te piekeren van wel/niet en kun je weer vol goede moed door naar de volgende ronde! Succes en geniet lekker van je vakantie :) 
 
Hey, hoe gaat het hier met iedereen?
Ik verwachtte deze week (gisteren ongeveer) mijn eisprong maar ovulatietesten zijn nog steeds negatief. Niet zo verrassend, soms is mijn cyclus een paar dagen langer. Maar maandag was mijn test licht positief en nu vraag ik me af of ik de piek gemist zou hebben. Maandag wel nog seks gehad dus dat zou an sich dan geen probleem zijn. Al denk ik dat mijn piek eerder nog moet komen, dat zou logischer zijn. De tijd gaat wel snel om deze maand, veel feestjes enzo gepland dus ben er minder bezig geweest en heb regelmatig ook gedronken (wat ik anders niet doe). Heb ergens het gevoel dat dat beter is dan obsessief bezig zijn met zwanger worden en de dagen aftellen ?. Maar volgende maand probeer ik het toch terug wat serieuzer te nemen als het deze maand niks wordt.
 
Hey! Die ovulatietesten...GRRR! Hier afgelopen weekend twee keer op een dag getest; de eerste keer negatief. Paar uur later positief. Dat schijnt dus ook nog te kunnen. Heb inmiddels dan ook het advies gekregen om voortaan 2x per dag te testen. Ja, halllo! Op deze manier wordt het wel een obsessie he :-S Fijn dat jij de nodige afleiding hebt. Ik geloof echt wel dat het helpt hoor, dan gaat de tijd sneller, ben je meer ontspannen en voel je je prettiger. Laten we hopen dat het snel raak is voor ons!!
 
[quote quote=10545698]Hey! Die ovulatietesten...GRRR! Hier afgelopen weekend twee keer op een dag getest; de eerste keer negatief. Paar uur later positief. Dat schijnt dus ook nog te kunnen. Heb inmiddels dan ook het advies gekregen om voortaan 2x per dag te testen. Ja, halllo! Op deze manier wordt het wel een obsessie he :-S Fijn dat jij de nodige afleiding hebt. Ik geloof echt wel dat het helpt hoor, dan gaat de tijd sneller, ben je meer ontspannen en voel je je prettiger. Laten we hopen dat het snel raak is voor ons!![/quote]Hoihoi,

@anirbas heb je je piek al gevonden? Bij mij krijg ik bij de ovulatietesten altijd wel een licht streepje, ook net voor de menstruatie. Dus geen idee of je hem hebt gemist , ik weet niet hoe het normaal bij jou is. Gewoon nog even door testen zou ik zeggen :) zo lekker dat je het eventjes een beetje los kan laten.

@gebruiker oef dat is vervelend idd, wel vaker van gehoord idd, fijn dat je wel je piek gevonden hebt. Dure grap 2x testen :eek: bij mij werkt 1x prima en vind dat al veel afentoe. Deze week test ik daarom ook eventjes niet.

Na de gekke cyclus van vorige keer laat ik het deze ronde een beetje los. Tijdens m'n menstruatie en afgelopen weekend ook gewoon gedronken, en deze week als het goed is mijn eisprong.
 
@anirbas Wel fijn er even minder mee bezig zijn! Ja snap t helemaal soms moet je ook nog gewoon een beetje kunnen leven hè in plaats van elke keer jezelf alles weer ontzeggen want dan ben je er inderdaad veel meer mee bezig. Ik heb deze maand precies t zelfde, al nu ik in de wachten weken zit er net zo goed weer veel mee bezig ben haha. 
Denk weer van alles te voelen zo lastig want ergens denk ik dan oh wie weet! Maar wil ook niet te enthousiast zijn, omdat het anders z'n teleurstelling is. En mijn lichaam kan me ook gewoon weer voor de gek aan t houden zijn. 


Hopelijk snel positieve ovulatietest, mijn piek is ook altijd maar kort vorige maand had ik hem niet gevonden (tenminste geen duidelijke uitslag). Afgelopen maand bewust niet gedaan. Als het deze ronde niet raak is wil ik de digitale van clearblue gaan proberen.
Had je je HCG onderzoek al gehad nu?  
@Flora begrijpelijk! Op d'n duur ben je er ook wel klaar mee met dat hele tijd opletten enzo. Hoe was t nog afgelopen met je cyclus/Corona? 


 
 
Terug
Bovenaan