Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Hoi allemaal
Wat een dubbel fantastisch nieuws ineens! 
Hartelijk gefeliciteerd @hart en @Lis- !!! Moet zó een spannend maar gelukkig gevoel geven, wetende dat er vanaf nu een klein minimensje in je groeit :))))
@Flora: da's dan weer echt niet leuk om te horen :( Hoeveelste ronde was dit nu? Gebruik je (al) ovulatietesten?
Ik zou zeggen dat het geen kwaad kan eens aan te kloppen bij een/je gyneacoloog; jullie hebben nu toch al enkele rondes achter de rug; al is het maar om binnen x aantal cycli een afspraak vast te leggen (in de hoop ze niet nodig te hebben), maar dan sta je alvast geboekt in hun (drukke) agenda's? En dan heb je voor jezelf ook een soort van uitkijkpunt op een situatie die nu misschien soms zo onzeker voelt?
Dat je nu ineens een korte cyclus hebt gehad kan natuurlijk vanalles betekenen, maar ook gewoon niets. Want ons lichaam doet nu echt gewoon raar soms zonder reden precies, heb ik bij mezelf al gemerkt :( Het voordeel is dat je nu sneller terug aan een nieuwe bent begonnen... 
Ik hoop heel erg dat wij binnenkort ook heel leuk nieuws kunnen posten...! Ergens willen wij wel graag een kindje uit het voorjaar eerder dan het najaar, dus daar trekken we ons aan op, dat we nu nog niet zwanger zijn geraakt ;-) Maar dan mag het nu wel gaan komen haha.
Bij mij is mijn "echte" menstruatie (denk ik, na die ook rare cyclus) nu gedaan, dus ik ben aan het uitkijken naar m'n vruchtbare periode. Ik ben wel al begonnen met goedkope ovulatietesten, maar die zijn bij mij altijd wel ietwat van streepje, dus ik hoop dat ze binnen een paar dagen wel beginnen oplopen. Heb er ook dure van Clearblue gekocht, in de hoop zo beter m'n ovulatie te kunnen inschatten.
Intussen weten wij wel, na bloedonderzoek bij m'n vriend (niet zwangerschapgerelateerd) dat hij een heel groot vitamine D tekort had. Dit zou veel invloed hebben op z'n spermakwaliteit blijkbaar. Dus dat zou ook een reden kunnen zijn waarom het bij ons nog niet gelukt is (maar z'n sperma nog niet onderzocht, wel al staal meegekregen). We hopen dus dat er binnenkort wat grotere kansen zijn :))) In die zin zou je dit bij je vriend ook eens kunnen laten onderzoeken? Onze huisarts zei dat áls er een probleem is, het bij de man het makkelijkste en snelste vast te stellen is... dan kan je dat alvast uitsluiten? 
 
Ik duim duim duim voor ons allebei!!!!
 
[quote quote=10549989]Hoi allemaal
Wat een dubbel fantastisch nieuws ineens! 
Hartelijk gefeliciteerd @hart en @Lis- !!! Moet zó een spannend maar gelukkig gevoel geven, wetende dat er vanaf nu een klein minimensje in je groeit :))))
@Flora: da's dan weer echt niet leuk om te horen :( Hoeveelste ronde was dit nu? Gebruik je (al) ovulatietesten?
Ik zou zeggen dat het geen kwaad kan eens aan te kloppen bij een/je gyneacoloog; jullie hebben nu toch al enkele rondes achter de rug; al is het maar om binnen x aantal cycli een afspraak vast te leggen (in de hoop ze niet nodig te hebben), maar dan sta je alvast geboekt in hun (drukke) agenda's? En dan heb je voor jezelf ook een soort van uitkijkpunt op een situatie die nu misschien soms zo onzeker voelt?
Dat je nu ineens een korte cyclus hebt gehad kan natuurlijk vanalles betekenen, maar ook gewoon niets. Want ons lichaam doet nu echt gewoon raar soms zonder reden precies, heb ik bij mezelf al gemerkt :( Het voordeel is dat je nu sneller terug aan een nieuwe bent begonnen... 
Ik hoop heel erg dat wij binnenkort ook heel leuk nieuws kunnen posten...! Ergens willen wij wel graag een kindje uit het voorjaar eerder dan het najaar, dus daar trekken we ons aan op, dat we nu nog niet zwanger zijn geraakt ;-) Maar dan mag het nu wel gaan komen haha.
Bij mij is mijn "echte" menstruatie (denk ik, na die ook rare cyclus) nu gedaan, dus ik ben aan het uitkijken naar m'n vruchtbare periode. Ik ben wel al begonnen met goedkope ovulatietesten, maar die zijn bij mij altijd wel ietwat van streepje, dus ik hoop dat ze binnen een paar dagen wel beginnen oplopen. Heb er ook dure van Clearblue gekocht, in de hoop zo beter m'n ovulatie te kunnen inschatten.
Intussen weten wij wel, na bloedonderzoek bij m'n vriend (niet zwangerschapgerelateerd) dat hij een heel groot vitamine D tekort had. Dit zou veel invloed hebben op z'n spermakwaliteit blijkbaar. Dus dat zou ook een reden kunnen zijn waarom het bij ons nog niet gelukt is (maar z'n sperma nog niet onderzocht, wel al staal meegekregen). We hopen dus dat er binnenkort wat grotere kansen zijn :))) In die zin zou je dit bij je vriend ook eens kunnen laten onderzoeken? Onze huisarts zei dat áls er een probleem is, het bij de man het makkelijkste en snelste vast te stellen is... dan kan je dat alvast uitsluiten? 
 
Ik duim duim duim voor ons allebei!!!![/quote]Wat een leuk nieuws @hart en @Lis-!!! Gefeliciteerd, is jullie heel erg gegund ?

@EvaVE 6e ronde en ik gebruik ovulatietesten, maar afgelopen 2x was ik te laat met testen/ heb ik m'n eisprong niet gevonden. Deze ronde maar wat beter in de gaten houden.
Ik ben idd al naar de huisarts gegaan en ben op de lijst gezet voor de maand mei, maar geen idee welke dag daar krijg ik nog een brief van. (3 maanden moeten wachten), echt gigantische wachtlijsten hier in de regio.

Klopt kan natuurlijk door van alles in de war zijn, maar verwarrend en vervelend is het wel. De meeste dagen denk ik ook het is wat het is, maar kan ook wel afentoe down zijn.

Zou zo leuk zijn als nu bij iedereen hier in deze groep snel goed nieuws komt! Het voorjaar vind ik ook leuker, maar eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit.
Ben benieuwd naar je ovulatietesten, van welk merk heb jij de goedkope?

Goed dat je het zegt over het vitamine D tekort. Zelf heb ik een tekort maar ik slik nu bij, ik wist niet dat dit bij mannen ook invloed kon hebben. Ik denk ook dat het bij ons misschien wel domme pech is dat we allebei 2x corona hebben gehad, en dat kan ook 3 maanden effect hebben.
Maarja je weet het nooit.
Weet ook nog niet zo goed of m'n vriend open staat voor onderzoeken, ik ben bang dat hij dat misschien nog wel te vroeg vind, maar ik ga het aan hem voorleggen :). Vitamine D is natuurlijk geen sperma onderzoek en sws fijn om te weten of dat op orde is.
 
Dankjullie wel ? ik had trouwens corona en gelijk rare buikklachten en bleek dat ik eisprong oid had en duurde even voordat ik positief teste dus griep of corona geeft geen nadeel maar wel voordeel denk ik bij korte cyclus wat ik had. 
wel heb ik nooit ovulatietesten gedaan omdat me teveel stress geeft en dat is in mijn ogen niet bevorderlijk om zwanger te worden. Hoop dat bij jullie gauw positieve test mag krijgen!! ? 
 
 
Helaas is zwangerschap van korte duur. Het is helaas miskraam geworden. Verdrietige tijd voor ons. Bizar dat het ineens kan omslaan van vreugde naar een klap in je gezicht en je mooie vooruitzicht ineens weg is..
hoe is bij jullie??
 
[quote quote=10553054]Helaas is zwangerschap van korte duur. Het is helaas miskraam geworden. Verdrietige tijd voor ons. Bizar dat het ineens kan omslaan van vreugde naar een klap in je gezicht en je mooie vooruitzicht ineens weg is..hoe is bij jullie??[/quote]
Oh Lis, ik vind het heel erg voor jou :( dat moet inderdaad een enorme klap zijn. Ik hoop dat je veel steun kan vinden in je omgeving. Sterkte!
 
 
Ik heb zelf niet zoveel te melden. Ik verwacht begin volgende week ergens mijn eisprong.
Ik verwacht er eigenlijk heel weinig van. Het is mijn laatste kans voor ivf en kan me niet voorstellen dat het nu plots wel zou lukken. Ik heb ook liever lage verwachtingen dan een teleurgesteld gevoel :).
 
Dankje. Ja we krijgen gelukkig veel steun van directe familieleden en we zijn beetje van de schrik bijgekomen. Voor mij is nu ook wachten op eisprong en hoe snel mn cyclus weer hersteld. 

oh das spannende tijd!! Ik hoop zo voor je dat deze poging gaat lukken! ? succes ? ik snap dat je die instelling hebt dat heb ik ook als ik moet testen en vanuitgaan dat t negatief is ? dan is t minder heavy ofzo. 
 
@Lis- Wat een verdrietig nieuws ☹️ goed om te horen dat je steun krijgt van je familie en dat de grootste schrik voorbij is. Ik hoop dat je cyclus snel weer hersteld en je snel weer zwanger bent ♥️
@Arnirbas niet te veel verwachten is inderdaad de beste manier om de teleurstelling minder groot te maken, ga wel voor je duimen dat er toch een wondertje gebeurt, en het is in ieder geval weer wat dichter bij de ivf behandeling!

Ik zit inmiddels ook weer in m'n wachtweken, als het goed is is m'n nod 14/15 mei als m'n cyclus weer is hersteld. Vind het wel lastig dat het inmiddels al 7 maanden duurt, begin me echt ongerust te maken of het ooit wel lukt, maar dat zijn ook de hormonen denk ik. M'n vriend zei gister heel lief dat hij ook heel graag een baby wilde en het nu zeker wist, maar dat hij mij misschien nog een beetje jong vond en dat hij zich zorgen maakte om zijn sperma kwaliteit. Het was fijn om er zo open over te kunnen praten, zo n goed gesprek hadden we eerder nog niet gehad. Mn familie/ schoonfamilie zitten wel steeds te peilen of wij nog geen kinderen willen etc. Ik drink ook niks, terwijl ik vroeger altijd wel iets van een wijntje nam en dat begint ook op te vallen. Ik zag m'n ouders gister al naar elkaar seinen toen ik zei dat ik thee wilde ipv wijn. Dus misschien dat ik het binnenkort wel vertel dat we aan het proberen zijn.
1 juni heb ik eindelijk een afspraak bij de gynaecoloog.
 
Terug
Bovenaan