Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

[quote quote=10557456]Hey Ik heb gisterennamiddag dan toch al getest met een early van de Action en die was licht positief… Deze morgen een gewone test van de Action en daar was ook weer licht streepje te zien… ben nu 3e dag over tijd. Ik voel wel echt niets van symptomen :p Ik ga zondagochtend nogmaals testen om te zien of het oploopt (en miss ook met een ander merk). Maar het zou dus kunnen dat het gelukt is! (ik besef het wel nog niet goed, als dat zo zou zijn :p )[/quote]
Wooow kei leuk nieuws! Proficiat! Hoe gaat het nu met jou?
 
Hey allemaal!

Wilde even afwachten om te reageren maar intussen bloed afgenomen bij huisarts en dat was allemaal in orde! Zwangerschapshormoon duidelijk aanwezig dus nu in week 6 begonnen :)

Door dit positieve nieuws en feit dat ik dan meteen de gynaecoloog mocht bellen en we kinderopvang moeten beginnen regelen, begint het besef wat te komen. Ik voel me echter nog totaal niet zwanger. Helemaal niets van symptomen... Misschien komt het nog natuurlijk!

Ik sta te popelen op de dag dat ik een grotere bh kan gaan kopen maar die zit er voorlopig niet aan te komen precies ?

Hoe gaat het met jullie nu?!
 
[quote quote=10559112]Hey allemaal!

Wilde even afwachten om te reageren maar intussen bloed afgenomen bij huisarts en dat was allemaal in orde! Zwangerschapshormoon duidelijk aanwezig dus nu in week 6 begonnen :)

Door dit positieve nieuws en feit dat ik dan meteen de gynaecoloog mocht bellen en we kinderopvang moeten beginnen regelen, begint het besef wat te komen. Ik voel me echter nog totaal niet zwanger. Helemaal niets van symptomen... Misschien komt het nog natuurlijk!

Ik sta te popelen op de dag dat ik een grotere bh kan gaan kopen maar die zit er voorlopig niet aan te komen precies ?

Hoe gaat het met jullie nu?!
[/quote]Wat een goed nieuws! Aftellen tot de echo nu, ik denk dat het besef dan pas echt helemaal komt :) en alleen maar fijn dat je nu nog geen symptomen hebt denk ik haha, je zal het vanzelf gaan zien hoe het verloopt

Haha misschien over een paar weken dat je een grotere bh kan gaan kopen, dat komt vast wel!

Met mij gaat het goed, weer lekker aan het testen voor m'n ovulatie, maar tot nu toe nog negatief, ik verwacht eigenlijk ook pas over 5 dagen m'n ovulatie maar wil 'm echt niet missen deze keer. De dag na m'n ovulatie ga ik naar de gynaecoloog, dus misschien dat ze dan iets kunnen zien?

Met m'n moeder een goed gesprek gehad, het ging over andere die nu een baby verwachten of ook al lang aan het proberen zijn in m'n directe omgeving, toen heb ik verteld dat wij ook aan het proberen waren. Ze was helemaal blij, super lief.
 
Oh ik hoop dat je duidelijk je ovulatie kan vinden!
Ik testte met Action maar de laatste cyclus nu heb ik met Clearblue ook erbij getest en dat was wel voor mij veel beter. Bleek dat ik sommige Action testen als positief moest beschouwen terwijl ik dacht dat ze nog negatief waren, dus miss dat ik hem daarom vroeger "gemist" heb. Maar deze cyclus voelde ik ook echt wel de eisprong door wat lichte krampen. Misschien is een ander merk ook iets voor jou?

En leuk dat je een goed gesprek met je moeder had. Ik heb het ook een maand geleden aan wat meer mensen verteld dat we aan het proberen waren; als het wat langer duurt dan krijg je daar meer en meer nood aan vind ik, eerder dan dat je iedereen wil verrassen met het nieuws.

De timing bij de gynaecoloog is wel net
goed, zo rond je eisprong. Dan kunnen ze idd het meeste zien hé :)

Ik duim voor een knaltest voor jou en daarna een positieve!
 
[quote quote=10559315]Oh ik hoop dat je duidelijk je ovulatie kan vinden!
Ik testte met Action maar de laatste cyclus nu heb ik met Clearblue ook erbij getest en dat was wel voor mij veel beter. Bleek dat ik sommige Action testen als positief moest beschouwen terwijl ik dacht dat ze nog negatief waren, dus miss dat ik hem daarom vroeger "gemist" heb. Maar deze cyclus voelde ik ook echt wel de eisprong door wat lichte krampen. Misschien is een ander merk ook iets voor jou?

En leuk dat je een goed gesprek met je moeder had. Ik heb het ook een maand geleden aan wat meer mensen verteld dat we aan het proberen waren; als het wat langer duurt dan krijg je daar meer en meer nood aan vind ik, eerder dan dat je iedereen wil verrassen met het nieuws.

De timing bij de gynaecoloog is wel net
goed, zo rond je eisprong. Dan kunnen ze idd het meeste zien hé :)

Ik duim voor een knaltest voor jou en daarna een positieve!
[/quote]Dankjewel! Ik test idd ook altijd met CB, maar afgelopen keren was ik te laat begonnen en had ook een ronde niet gedaan omdat ik toen een weekendje weg was. Heel blij dat ik deze keer optijd begonnen ben want had vandaag een knal positieve CB test! Totaal niet zien aankomen, maar heb idd ook gevoelige borsten op dit moment.
Toevallig gister 2x gezellig gemaakt en vandaag weer, hopelijk gaat dat over 2 weken een positieve test opleveren.

Fijn dat jij het ook wat breder kan delen! Er over praten helpt wel merk ik nu ook. En het hoeft van mij ook geen grote verassing te zijn, maar zou het vervelend vinden als mensen er veel naar zouden gaan vragen, dus daarom deel ik het voor nu alleen even met m'n moeder.

Dankjewel! Kan een inwendig onderzoek er voor zorgen dat het niet goed gaat rond de innesteling, of zou dat niet uit moeten maken? En zouden ze dan ook al iets kunnen zien?

Echt heel benieuwd hoe jouw zwangerschap gaat verlopen, voel je al iets meer? En wanneer ga je het nieuws delen met ouders/vrienden/ familie?
 
@eva ve gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan! En spannend he dat wachten tot de eerste echo dan word t pas meer werkelijkheid. 
bij mij was bij eerste zwangerschap ook amper zwangerschapskwaaltjes alleen meer honger. 
wij zijn ook weer begonnen met volgende ronde , mn cyclus is aardig hersteld na miskraam. En nu hopen op zwangerschap en dat blijft zitten ?? 
succes meiden met deze ronde en hopelijk dat bij jullie ook raak is! 
P.s ik ben wel veel minder op forum omdat dat meer rust geeft ipv piekeren ?
 
[quote quote=10559657]@eva ve gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan! En spannend he dat wachten tot de eerste echo dan word t pas meer werkelijkheid. 
bij mij was bij eerste zwangerschap ook amper zwangerschapskwaaltjes alleen meer honger. 
wij zijn ook weer begonnen met volgende ronde , mn cyclus is aardig hersteld na miskraam. En nu hopen op zwangerschap en dat blijft zitten ?? 
succes meiden met deze ronde en hopelijk dat bij jullie ook raak is! 
P.s ik ben wel veel minder op forum omdat dat meer rust geeft ipv piekeren ?[/quote]Wat fijn dat je cyclus weer aardig hersteld is en dat jullie weer proberen. Hopelijk is het snel raak ?
Goed dat je minder op het forum zit als je dat je meer rust geeft, ik merk vandaag dat ik er wel heel veel mee bezig ben
 
@Flora: zo fijn dat je een dikke knallertest hebt gehad en het op tijd door had! Nu die wachtweken overleven, dat wordt nog wel aftellen altijd hé...
Ik zou sowieso wel vermelden in welk deel van je cyclus je bent als je op controle gaat. Ik vind het een logische vraag, en wellicht kan het geen kwaad (ik was zelf eens bij de gyneacoloog toen ik dacht net na de eisprong te zijn en ze twijfelde geen moment om toen de vaginale echo te maken dus denk niet dat het kwaad kan eigenlijk). 
Spannend, ik wacht mee af!!
Intussen ben ik aan de 6e week nu net begonnen. Ik voel me nog niet zwanger hoor, maar misschien begint dat nu stilletjes aan... ik zal wel zien :p
We zijn vooral al met praktische dingen bezig geweest (brochures bestellen, kinderopvang bekijken...), maar het is sowieso nog heel abstract. Het besef is er nog altijd niet echt goed. 
We zouden het net na de eerste echo vertellen aan onze ouders en broers/zussen. Dus das binnen twee weken. Maar komende week zie ik m'n mama en zus toevallig uitgebreid, dus misschien delen we het dan toch al :) Ik heb precies niet zoveel zorgen dat het fout kan/gaat lopen...
En dan vrienden en verdere familie pas na de 12 weken echo, als we echt weten dat het redelijk in orde is en ik ook m'n buik wellicht niet meer kan verstoppen. 
@Lis: wat goed dat je cyclus zich terug hersteld heeft, altijd wel een opluchting denk ik na zo een miskraam... ik duim ook voor jou dat het snel terug mag lukken, hoe fijn zou dat zijn, zo alle drie bijna vlak na elkaar zwanger!!
Ik herken het wel dat je minder op dit forum wil zitten om meer rust te hebben. Met periodes werkte dit ook goed bij mij. Maar andere wachtweken dan weer niet, dus ik snap Flora ook goed ;)
 
 
 
Terug
Bovenaan