Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@flora
geeft dat niet veel druk voor jullie als familie zit te pushen? Maar denk als je verteld in algemeen dat jullie kinderwens hebben moeten ze lijkt me niet doorvragen. Ik ken het gevoel dat na half jaar niet lukt en dan afvragen wanneer het wel lukt. Zorgen maken etc maar als je niet teveel mee bezig ben dan  gaat t wat beter. T is niet easy. Succes bij gynaecoloog en hopelijk gaat deze ronde goed bij jullie ? 
 
 
 
Hey! Hoe gaat het met jullie?
Ik kan mijn eisprong deze maand niet vinden, heel frustrerend. Ik ben nu maar gestopt met testen, maar kan het toch moeilijk loslaten. Geen idee wanneer nu mijn NOD gaat zijn, vermoedelijk dit weekend.
Het goede weer geeft wel wat afleiding maar het is toch belachelijk hoe moeilijk die wachtweken zijn en eigenlijk gewoon het hele proces van proberen zwanger worden.
Hebben jullie soms zoiets van: oh ow, wil ik nu wel al een kind? Ik heb altijd geweten dat ik kinderen wou maar toch overvalt mij soms zo de schrik, dat het allemaal misschien te zwaar gaat zijn of dat ik mijn oud leven ga missen. Soms krijg ik die gedachten wel eens, meestal in de avond. En dan tegen de ochtend is dat weer helemaal weg ?
 
Hoi allemaal
 
@Lis: oh wat erg om te horen! Dat lijkt me een heuse rollercoaster van gevoelens in zo een periode. Eerst superblij met een positieve test, en dan paar dagen later... hopelijk gaat het nu al wat beter en zien jullie het zitten om er opnieuw voor te gaan in de volgende ronde!
 
@Anirbas: da's vervelend he, ovulatie niet vinden :( ik heb hem al 3 keer proberen vinden en nog maar 1 keer gelukt (deze cyclus nl). Maar denk dat ik miss zelfs niet elke cyclus ovuleer, want nu was het door lichamelijke "klachten" dat ik dacht: ik test toch maar nog eens vandaag, en dat was idd m'n piek ('s morgens nog een piek maar minder duidelijk dusja zo kan je hem wel snel missen precies, daar schrok ik van).
Is dit dat nu je laatste cyclus zonder IVF dan? Veel succes alleszins, deze ronde nog en daarna met het traject... niet te onderschatten waarschijnlijk. Dan lukt "er niet te veel mee bezig zijn" al helemaal niet meer...
 
@Flora: hoe is het? jouw NOD is ongeveer voorbij dacht ik? 7 maanden bezig is al niet niets, maar dat is bij ons ook het geval hoor. 
Maar ik geef ons zeker 12 maanden om het zonder hulp te zoeken te proberen. Ik ovuleer niet altijd denk ik, en m'n vriend z'n spermakwaliteit is nu wat aan het verbeteren normaal, zo met extra vitamine D, dus onze kansen zijn miss wel wat verhoogd ;)
Mijn NOD is morgen... spannend! Ik voel me niet zwanger,  maar heb ook nog geen menstruatiekrampen... het was wel de eerste cyclus dat ik heel bewust m'n eisprong heb gevonden. Hoop dat we nog op tijd waren (24u na piek gevreeën). We zullen zien! Ik ga pas donderdagmorgen testen als m'n menstruatie er nog niet door blijkt gekomen. Dan is m'n vriend ook thuis, lijkt me wel romantisch om samen te testen :)
 
Oh ik vergat op je vraag te reageren Anirbas!
Bij mij komt dat zeker ook voor :) 
Of eerder soms achteraf, als het een ronde niet gelukt is en er dan een super drukke periode op het werk is dat ik denk: eigenlijk maar goed dat ik nu niet zwanger ben met al die mogelijke kwaaltjes er nog eens bij :p
Maar aan de andere kant, als ik dan m'n neefjes en nichtjes zie denk ik: dit wil ik ooook. En in onze vrienden begint het nu ook wel te boomen, dus dat zou leuk zijn als we die kinderfases kunnen delen. 
Ik had wel pakweg 5 j geleden nooit gedacht dat ik er zo geduldig bij zou zijn. Ik had altijd in m'n hoofd een eerste keer mama van rond de 27 a 28 te willen zijn (ben nu net 29), maar voel me veel "rijker" nu dan toen en ben blij dat m'n vriend nog niet wou haha. Heb het gevoel dat ik het nu veel bewuster en doordachter aan pak, wat de toekomstige baby alleen maar ten goede kan komen :p
 
Hey, normaal gezien was dit de laatste ronde voor ivf maar ik ga nu komende ronde toch nog proberen zo zwanger te geraken.
Dank je voor jouw reactie. Ik ben wel wat gerustgesteld ivm het niet vinden van eisprong en ik voel me al wat minder abnormaal over mijn twijfels die soms boven komen ?.
Ik zou binnenkort op babybezoek "moeten", een goede vriendin in vorige maand bevallen. En ik wil eigenlijk niet gaan, ik blijf het uitstellen. Ik heb geen zin in de confrontatie, best lastig. Maarja i'll suckt it up en zal wel gaan uiteindelijk ?.
Ik duim dat je morgen een positieve test in handen hebt @Eva Ve!
 
Hoi hoi
Mag ik vragen vanwaar dan de keuze om nog niet met ivf te beginnen? Vind het echt moedig en positief om dit zo te doen! Want het lijkt me niet makkelijk om die beslissing te maken.
Is dit omdat je zelf voelt dat het nog niet NU NU NU moet gebeuren? Of is het een andere reden?
Oh ik denk dat we zeker niet de enige zijn met die twijfels hoor! Maar misschien wil niet iedereen dat toegeven :p Die twijfel/angst lijkt me heel normaal bij iets waar je aan begint waarvan je eigenlijk niet weet wat het is. Ik geniet daarom miss ook wel nog meer van onze rustmomenten met ons 2, dat zorgt er voor dat het niet zo "dringend" is om nu toch echt wel zwanger te raken; ik kan nog fijn genieten van de tijd met ons 2 :) Maar zou het natuurlijk wel graag willen hoor. 
Ik heb nog niet getest vandaag. Ga pas zaterdag testen als ik nog niet menstrueer, dan zou ik 4 dagen over tijd zijn volgens de meting van m'n ovulatietest. Wil mezelf wat teleurstelling besparen, want ben wel onregelmatig dusja... Het resultaat van zaterdag zal dan sowieso wel het juiste zijn, met die marge genomen ;-)
Ik voel wel nog niets (geen krampen van menstruatie, maar ook geen andere dingen als anders).
Dat van het babybezoek is wel vervelend idd. Is het een goede vriendin? Want bij m'n goede zou ik daar wel m'n zorgen bij kwijt kunnen, ook al ben ik op babybezoek (of ze zouden snappen dat ik nog niet wil gaan). Maar als ze niet weet dat jullie bezig zijn is het lastiger natuurlijk.
Ik heb wel al wat vriendinnen op de hoogte gebracht intussen dat we proberen. Was leuker geweest om iedereen te verrassen maar goed, je kiest niet hoe het loopt en mensen vragen er wel steeds vaker naar :p
 
 
Hey
Ik heb gisterennamiddag dan toch al getest met een early van de Action en die was licht positief...
Deze morgen een gewone test van de Action en daar was ook weer licht streepje te zien... ben nu 3e dag over tijd.
Ik voel wel echt niets van symptomen :p
Ik ga zondagochtend nogmaals testen om te zien of het oploopt (en miss ook met een ander merk).
Maar het zou dus kunnen dat het gelukt is! (ik besef het wel nog niet goed, als dat zo zou zijn :p )
 
[quote quote=10557456]Hey
Ik heb gisterennamiddag dan toch al getest met een early van de Action en die was licht positief...
Deze morgen een gewone test van de Action en daar was ook weer licht streepje te zien... ben nu 3e dag over tijd.
Ik voel wel echt niets van symptomen :p
Ik ga zondagochtend nogmaals testen om te zien of het oploopt (en miss ook met een ander merk).
Maar het zou dus kunnen dat het gelukt is! (ik besef het wel nog niet goed, als dat zo zou zijn :p )[/quote]@EvaVE Gefeliciteerd!! Super spannend, het is je zo gegund na al die tijd ? ik denk dat je er wel zeker van kan zijn hoor, maar als ik in jouw schoenen zou staan zou ik ook vaker willen testen haha

@Arnirbas goed dat je je eigen gevoel volgt in wat je wel en niet wil. Ik zou het ook heel spannend vinden om zo n ingrijpend traject in te gaan, dus als je het gevoel hebt dat je het nog een tijdje wil aan kijken, zeker doen!

Ik was vorige week een weekje op vakantie dus daarom stil en deze week druk op werk :)

Zelf twijfel ik op dit moment niet of ik nu wel al toe ben aan een kleintje.. ik wil het zo graag, helemaal als ik dan m'n vriend met m'n nichtje van een half jaar zie hoe lief hij voor haar is.

@EvaVE lief dat je het vraagt hoe het gaat! Ik had deze keer weer een cyclus van 30 dagen, op dag 28 had ik licht bloed verlies, toen 2 dagen niet dus dat was wel vreemd.

 
Terug
Bovenaan