Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@Eva VE ja heel blij mee, alleen nu begin ik te twijfelen, vandaag een soort cervixslijm dat ik normaal rond m'n ovulatie heb, en had vandaag ook eigenlijk pas m'n ovulatie verwacht. Dus zo maar toch nog een keertje testen.

Ga het idd wel melden in welke fase ik zit, wel beetje zenuwachtig voor morgen. Even research gedaan of het kwaad kan een inwendige echo, maar dat is niet zo :)

Snap het wel dat het besef er nog niet is hoor, het is ook nog maar zo klein en zeker als je nog niet zoveel merkt. Leuk! Ik denk ook dat je je geen zorgen moet maken dat het mis gaat. Maar pas aan vrienden en familie vertellen zou ik ook doen na de 12 weken.

Zou heel leuk zijn idd, en bijzonder omdat we allemaal toch wel al een tijdje bezig zijn
 
Afspraak/ onderzoek bij de gynaecoloog was goed! Ook al deed het best wel pijn. Op het eerste oog kon ze geen gekke dingen zien. Het eitje in de rechter eileider was open gesprongen, dus dat klopte met de fase. M'n baarmoeder ligt wat naar achter, waardoor die iets groter is, dat kan een verklaring zijn voor de stolsels. Verklevingen door endometriose waren niet zichtbaar, maar dat betekent niet perse dat ik het niet heb, maar dat het in ieder geval als ik het heb een vorm van stadium 1 of 2 heb (dus mild).

Advies voor de pijn, nog meer pijnstillers nemen.

M'n vriend en ik zijn wel op een wachtlijst voor de fertility arts gezet. Dus als ik over 4 maanden niet zwanger ben gaan ze verder onderzoeken of er iets aan de hand is. Opzich wel een geruststellende gedachte.
 
Hey
Mijn app op gsm registreert blijkbaar niet altijd de nieuwe berichten op het forum, ik had het gisteren gecheckt maar je bericht niet gezien.
Maar blij met het geruststellende nieuws: enerzijds lijkt er momenteel niet echt iets mis en kan het ook door toeval zijn dat het nog niet gelukt is; anderzijds heb je dan wel binnen 4 maanden al iets om naar te werken van oké: als het niet mag zijn tegen dan, dan hebben we wel al een opvolging in het vooruitzicht.
Nu hopen dat je ze niet nodig hebt natuurlijk!
Ik had deze morgen vroeg klein beetje bloedverlies, maar ik denk niet dat het iets zorgwekkends is. Blijkbaar komt dit wel vaker voor in week 6... Voor de rest niets meer gezien vandaag en ik heb geen krampen ofzo, dus dat is al een goed teken denk ik... 
Deze middag naar een eerste kinderdagverblijf geweest. Zo vreemd allemaal, want nog bijna niemand is op de hoogte van onze zwangerschap. Maar het was wel leuk al die baby's te zien! Wel zot hoe ver op voorhand die al bezet zijn...
 
@Eva VE geen probleem hoor, wat vreemd dat je app het niet altijd doet.

Precies, wel echt blij met dit nieuws, hopelijk is een vervolg onderzoek inderdaad niet nodig.

Oh wat vervelend van het bloedverlies, maar denk idd niks om je zorgen te maken! En als je toch vragen hebt zou ik gewoon de verloskundige bellen.

Lijkt mij ook heel vreemd om direct al bij een kinderdagverblijf te kijken :eek: ook niet het eerste waar ik direct aan zou moeten denken
 
Hoi
Hoe gaat het nog met jullie? Is de NOD al in zicht? Of zijn jullie nog eerder in de eerste week na de ovulatie?
Ik ben intussen geveld door corona.. meer dan twee jaar er van gespaard gebleven en dan nu toch natuurlijk... maar voor de zwangerschap maak ik me niet zoveel zorgen; heb al wel wat vriendinnen die het hadden als ze zwanger waren en dat heeft niet echt gevolgen gehad.
Maar we gingen het normaal gisteren op een familiefeestje vertellen aan m'n zus en mama, dusja, dat is niet doorgegaan. Zullen we alsnog het direct met de echo kunnen aankondigen ;)
Voor de rest kijken we wel uit naar de eerste echo, maar hopelijk is mijn quarantaine dan al gedaan, dat weet ik vanmiddag. Anders moet die verplaatst worden :(
Nog steeds geen symptomen, behalve dat m'n vriend en ik beide het gevoel hebben dat m'n borsten toch iets voller en iets gevoeliger aan het worden zijn, joepie :D
 
 
 
Heeyy,

@Eva VE Sterkte, zou je er idd niet te druk over maken voor de baby, ben je erg ziek?
Super jammer dat je het nu niet hebt kunnen vertellen aan je zus en mama, dat niet vertellen lijkt me echt lastig. Maar ook leuk als je er direct een echo bij hebt.

Hoop ook dat je quarantaine dan voorbij is, waarom weet je dat eigenlijk pas vanmiddag? Omdat je vanaf vanmiddag klachten vrij moet zijn?

Leuk dat de eerste symptomen nu op komen spelen! Mijn borsten zijn op dit moment ook voller, maar dat heb ik altijd wel tussen m'n ovulatie en menstruatie, enige verschil is dat het nu wel pijnlijk/ gevoelig is. Daar heb ik normaal geen last van.

Op 11 juni is m'n NOD (als ik 14 dagen aanhoud), ik heb ook een keer gehad dat m'n luthale fase 12 dagen was, maar ik ga proberen niet testen voor 11 juni. Wel super zenuwachtig, merk dat ik er veel mee bezig ben.

Van woensdag t/m zondag heb ik bloedverlies gehad. Ik denk dat er een wondje is ontstaan bij het uitstrijkje. Maar kan ook een innestelingsbloeding tussendoor zijn geweest. Ik heb dus geen idee..
 
Hoi Allemaal,
vervelenddat je corona hebt eva ve. Beterschap! Ik was ook zwanger tijdens ziekte van corona. Weinig klachten gelukkig alleen heel veel buikklachten en wist toen niet dat ik zwanger was.


spannend Flora! Kan je van uitstrijkje bloeden? Heb k nooit van gehoord... hopelijk gaat jouw week gauw om. Ik moet zelf wachten tot de 16e ,uiterlijk de 19e en veel in mn hoofd mee bezig. Want wil zooo graag  een kleintje. Kan iig niet wachten. Bij vorige zwangerschap was ik pas in halverwege week 4 positief dus ik ga niet tevroeg testen tenzij ik heel misselijk ben ofzo. Ben benieuwd! Ook naar jou Flora. 
 


 
 
@Lis- Ja blijkbaar, er was ook direct bloed, toen zei de gynaecoloog dat dat kon idd. Maar lees overal op internet dat het normaal gesproken 1 dag duurt. Beetje vreemd dus dat het zo lang heeft geduurd maarja.

Spannend, nog 10 dagen dus voor jou! Hopelijk gaat de tijd idd snel om, zo vervelend die wachtweken. Ahh is jou ook zo gegund ?
 
Terug
Bovenaan