Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Hoi allemaal!
 
@Cocoo: welkom! leuk dat je je erbij voegt :) Ja het is wat wennen met al die afkortingen en begrippen in het begin op een forum maar het went snel.
@Flora: zo balen :( vind het echt heel heel stom voor jou. ik meende dat er nu dan een onderzoek in het ziekenhuis stond gepland omtrent je vruchtbaarheid? Hopelijk komt daar iets uit of lukt het  terwijl misschien alsnog vanzelf... Heb je al zicht op een afspraak? 
Want aan jullie timing etc. ligt het zeker niet. Is het zaad van je vriend al gecontroleerd? Dat schijnt makkelijker te zijn dan bij de vrouw iets vaststellen. En is bij ons ook wel wat de oorzaak van het langere duren geweest denk ik (ivm vitamine D te kort)
Ga je het aan je mama vertellen dat het niet gelukt is en jullie nu wellicht een onderzoek laten doen of niet?
Maar ik lees dat jij en Cocoo zoveel last hebben van de hormonen bij anticonceptie? Vind ik wel zot, dat jullie lichaam daar zo gevoelig aan is. Zo zie je maar dat elke vrouw echt compleet anders reageert op vanalles... de dokters moeten het dan maar zien uit te vinden... lijkt me geen simpele discipline in de geneeskunde... 
@Lis: hopelijk snel uitkomst en zal je over tijd raken! 
Wij hebben morgen de eerste echo... ben echt benieuwd hoe ik me ga voelen als het hartje klopt. Want het is nog zo abstract nu. Ik voel wel al duidelijk dat m'n borsten voller en iets groter zijn geworden (en gevoeliger) - joepie!! . Maar verder heb ik nog geen symptomen gekregen. Maar het is wel een teken dat de zwangerschap gewoon verder z'n gangetje gaat denk ik (hoop ik :p ).
Als alles goed is morgen, dan gaan we het deze week aan onze ouders en broer en zussen vertellen :)
 
 
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes! Het helpt wel om hier afentoe het even van me af te schrijven.

@Lis dan hoop ik voor je dat je geen kwaaltjes hebt en zwanger bent! Maar misschien is het bij elke zwangerschap ook weer anders

@Eva Ve ik krijg een brief over 4 maanden met daarin een afspraak. Ben nu op een soort wachtlijst gezet, dus als we een jaar bezig zijn kunnen we daar terecht. Ik ben wel gerustgesteld bij de gynaecoloog het er in principe goed uit ziet op de echo, en ik heb ooit twee jaar geleden een betaald bloed onderzoek gedaan en die waarden zagen er ook allemaal goed uit. Dus ik denk eerlijk gezegd dat ze bij een vervolg onderzoek weinig gaan vinden. Endometriose kan alleen gevonden worden met een kijkoperatie en daar ben ik op dit moment echt nog niet aan toe.
M'n mama heb ik het idd verteld van het onderzoek en de doorverwijzing daar was ze wel blij mee. Ik heb niet verteld dat het deze ronde niet gelukt is, maar dat wil ik ook niet iedere ronde gaan vertellen, zal het wel vertellen als het wel gelukt is :)

Onderzoek van de sperma kwaliteit laten we dan ook over 4 maanden doen. Ik heb altijd het idee gehad dat het aan mij ligt omdat ik zoveel gedoe rondom m'n menstruatie heb, maar het zou idd net zo goed aan de zaad kwaliteit kunnen liggen, of geen oorzaak. Ik merk dat m'n vriend een beetje bang is voor het sperma onderzoek en ik denk ook dat het niet goed voor z'n zelfvertrouwen zou zijn als er iets mis blijkt te zijn,ook al kan je daar niks aan doen natuurlijk. Maar dat is wel de reden dat we het onderzoek pas na een jaar doen. Vitamine D en visolie slikt hij bij.

Het lijkt mij ook geen simpele discipline om dokter te zijn, maar ik merk dat ze hier in Nederland eigenlijk maar weinig luisteren en snel pillen voorschrijven, werkt het ene pilletje niet, krijg je een nog zwaardere. En vaak is het symptoom bestrijding ipv de oorzaak oplossen. Daar valt nog wel veel in te winnen.

Fijn dat de vitamine D bij jullie zo goed heeft geholpen en dat het niet altijd heel ingewikkeld hoeft te zijn. Ik ben heel benieuwd naar je echo! Lijkt mij een heel bijzonder moment, en wat leuk dat je het tegen jullie ouders broer en zussen gaan vertellen. Die zullen vast heel blij zijn!
 
@eva ve hoe ging de eerste echo??
@flora hopelijk mag je binnen 4 maanden zwanger worden zonder dat je in traject moet. Hoorde laatst ook iemand die na jaar proberen bijna traject inging en vlak voor de afspraak werd ze zwanger. Ik denk als je afspraak of arts hebt gesproken, dan gaat miss soort last van schouders af en dan is stress minder en dan gaat zwangerschap beter ofzo. Ik geloof dat wel want nadat ik door huisarts gerust ben gesteld werd ik maand 1 of 2 later zwanger. Alleen liep t niet goed af. Dus ergens geloof ik dat wel. Want ik maakte zorgen of we überhaupt zwanger konden worden aangezien in mn (directe)familie spontaan zwanger worden niet kan. 
Het is heel moeilijk, ook omdat een jaar lang duurt en vele cyclussen waar veel teleurstellingen zijn. Hopen dat dit jaar ons mag lukken ?


nog paar dagen wachten tot NOD als maandag nog niets is dan ga ik denk k dinsdag testen dan ben ik rond 4 weken. ?
 
@Eva Ve ik ben ook heel benieuwd idd!

@Lis- Dankje! Het kan idd gwn nog steeds. Ga trouwens ook niet direct een traject in over 4 maanden hoor, voorafgaand zullen ze dan eerst onderzoeken doen of m'n vriend en/of ik verminderd vruchtbaar zijn. Maar wel blij dat ze dat dan direct gaan onderzoeken, vaak hoor je bij jonge koppels dat je niet zo snel een doorverwijzing krijgt.
Helpt idd goed tegen de stress als wordt bevestigd dat er niks aan de hand is, helemaal als je direct daarna zwanger wordt is dat wel een grote geruststelling. Wat fijn dat jullie wel spontaan zwanger kunnen worden. Wel echt moeilijk lijkt me een miskraam.. :( hoop dat het snel weer raak is bij jullie ❤️ en wat je zegt klopt helemaal, elke cyclus is weer anders en er zijn zoveel dingen die invloed kunnen hebben, dus misschien is het ook allemaal wel toeval dat het nog niet is gelukt.
Spannend met testen, precies nog een week! Merk je al iets? Het is nog vroeg dus zou ook niet gek zijn als je niks merkt.

Mijn menstruatie was gister ochtend al gestopt. Ik ben dus maar 2 dagen 'echt' ongesteld geweest. In die twee dagen wel veel helder rood bloedverlies en 1e dag veel krampen. En deze keer geen stolsels. Heel raar weer allemaal normaal gesproken ben ik 5/6 dagen ongesteld. Maar misschien dat het iets met die tussentijdse bloedingen die ik na het uitstrijkje had te maken heeft.
 
@flora das indd kort 2 dagen menstruatie dat was mn laatste menstruatie ook 2 dagen maar dat is wss door miskraam zo gelopen de eerste dag was wel heftige bloeding. 

sinds gister heb ik zeurderige gevoel in buik en weet niet wat betekent of dat goed teken is of niet...Morgen is mijn NOD op zn vroegst maar kan ook paar dagen later zijn.. spannend! Meer honger en moeheid merk k de laatste dagen. 
das goed dat ze eerst gaan onderzoeken maar ook spannend lijkt me. Hopelijk dat goed uitpakt voor jullie en daardoor geruster mag voelen en alles goed is. 
 
Hoi allemaal!

Dankjewel voor het vragen!

De echo was goed! Hartje klopte heel duidelijk en alles zag er normaal uit voor 8 weken ☺️. Nu geloof ik het dat ik zwanger ben haha. En het heeft ook geholpen het meer te beseffen door het te vertellen haha. We hebben het deze avond aan m'n mama verteld en deze week komen onze andere dichte familie aan bod. Heel leuk! ☺️

2 dagen menstruatie is idd raar maar ik weet dat er bij mij ook soms echt rare dingen zonder reden gebeurden in m'n menstruatie
Pas als een mens er zo mee bezig is dat dat opvalt of raar begint te doen, denk ik soms xp

Hopelijk snel goed nieuws Lis!

En natuurlijk hopelijk snel nieuwe ovulatie Flora en een spermacel die raak weet! Ik hoop het echt zo!!

 
Hoi allemaal! Ik haak ook graag aan bij jullie :). Mijn vriend (33) en ik (29) hebben in maart een vroege miskraam gehad helaas. Maand erop hebben we even niets gedaan en nu ronde 2 weer. 


Nu had ik mezelf voorgenomen om niet voor NOD te testen, maar natuurlijk ben ik vanmiddag te ongeduldig geweest en toch 9dpo getest. Ik zie overigens een heel licht streepje en heb ook sinds vandaag een prikkende tepel aan één kant ?. Dat herken ik wel van de vorige keer. Nu heb ik echter wel spijt, want de kans dat het alsnog mis gaat is natuurlijk groot. En ik ben al onzeker sinds die mk. Wat is het ook een rollercoaster, zo'n proces.
Ik ben overigens toevallig ook al 5 jaar niet aan de anticonceptie omdat ik er niet gezelliger op werd en ik die hormonen eigenlijk ook gewoon niet wil slikken oid. Grappig dat er meer van jullie zijn.
@flora, wat ontzettend vervelend voor jullie. Mijn zus heeft er 3 jaar over gedaan, maar werd plots zwanger net voordat ze een behandelingstraject in mocht. Ze besloot toen tóch een wijntje te drinken en even los te laten waar ze allemaal op moest letten van zichzelf. Niet dat je hier iets aan hebt, maar het kan zomaar toch ineens raak zijn bedoel ik te zeggen :). Hopelijk gaat het gauw lukken voor jullie!!
 
@eva Wat fijn dat je een goede echo gehad hebt. Dat lijkt me zo'n fijne geruststelling. Inderdaad dan pas durf je het te geloven. Geniet ervan!!
 
[quote quote=10564324]Hoi allemaal! Ik haak ook graag aan bij jullie :). Mijn vriend (33) en ik (29) hebben in maart een vroege miskraam gehad helaas. Maand erop hebben we even niets gedaan en nu ronde 2 weer. 


Nu had ik mezelf voorgenomen om niet voor NOD te testen, maar natuurlijk ben ik vanmiddag te ongeduldig geweest en toch 9dpo getest. Ik zie overigens een heel licht streepje en heb ook sinds vandaag een prikkende tepel aan één kant ?. Dat herken ik wel van de vorige keer. Nu heb ik echter wel spijt, want de kans dat het alsnog mis gaat is natuurlijk groot. En ik ben al onzeker sinds die mk. Wat is het ook een rollercoaster, zo'n proces.
Ik ben overigens toevallig ook al 5 jaar niet aan de anticonceptie omdat ik er niet gezelliger op werd en ik die hormonen eigenlijk ook gewoon niet wil slikken oid. Grappig dat er meer van jullie zijn.
@flora, wat ontzettend vervelend voor jullie. Mijn zus heeft er 3 jaar over gedaan, maar werd plots zwanger net voordat ze een behandelingstraject in mocht. Ze besloot toen tóch een wijntje te drinken en even los te laten waar ze allemaal op moest letten van zichzelf. Niet dat je hier iets aan hebt, maar het kan zomaar toch ineens raak zijn bedoel ik te zeggen :). Hopelijk gaat het gauw lukken voor jullie!!
 
@eva Wat fijn dat je een goede echo gehad hebt. Dat lijkt me zo'n fijne geruststelling. Inderdaad dan pas durf je het te geloven. Geniet ervan!![/quote]@Lis- zo spannend allemaal, hoop dat het een goed voorteken is! Nog even geduld voor je kan testen, wel altijd lastig als je niet precies weet wanneer het door komt.
Klopt als je er op gaat letten zie je overal iets in haha. Ik ga na dit weekend weer testen met ovulatietesten en hopelijk is het idd een keer raak, we blijven de moed er in houden. Had vandaag ook carpaccio gegeten, en dan denk ik oh ja best chill dat ik dit nog kan eten haha

@Eva Ve wat een goed nieuws ? fijn dat alles in orde is en zo leuk dat je het aan je moeder hebt verteld. Denk dat het alleen maar leuker wordt nu het steeds meer zichtbaar wordt en je het aan mensen kan gaan vertellen. Heb je ook al de drang om van alles gaan te regelen zoals baby kleertjes en de baby kamer?

@Kabbi wat verdrietig dat jullie een miskraam hebben gehad :( goed dat jullie een maandje rust hebben gehad en weer proberen.
Wat spannend dat je nu al een streepje ziet, hopelijk loopt het mooi op! Wanneer ga je weer testen? Ik zou denk ook de drang hebben hoor, helemaal als je die symptomen de vorige keer ook had, alleen maar een goed teken! Maak je niet te ongerust ❤️

Dankje, ik probeer het idd ook een beetje los te laten en gewoon te genieten van nu. Wat heftig voor je zus, maar fijn dat ze alsnog spontaan zwanger is geworden, dat heeft dan echt zo moeten zijn.

 
Terug
Bovenaan