Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Hoi allemaal, 
Ik lees al een tijdje mee, maar heb toch besloten om eens te reageren, haha :) Sinds vorig jaar september is mijn spiraal er uit en zijn mijn vriend en ik toch wel redelijk actief bezig met onze kinderwens. Helaas heeft mijn lichaam best veel last gehad van hormonen (sinds mijn 12e aan de pil en 22e een spiraal), waardoor mijn cyclussen ontzettend onregelmatig waren. Een tijd lang heb ik ovulatietesten gedaan, maar als je cyclus bijna 50 dagen duurt test je je op een gegeven moment bijna arm, haha.
Inmiddels heb ik mijn cyclus wat beter in beeld en heb ik afgelopen zondag 10 juli een piek gemeten. Op zowel de zaterdag ervoor als die zondag hebben we gevreeën en nu is het dus weer afwachten... Mijn NOD zou volgens de kalender zondag 24 juli zijn, dus nog even geduld.
Ik vind het super fijn dat dit topic er is, en hopelijk hebben jullie misschien wat aan mijn verhaal, mij heeft het de afgelopen maanden in ieder geval heel erg geholpen om die van jullie te lezen :) 
 
@Lis- leuk! Als je het druk hebt vliegt de tijd idd voorbij. Gelukkig heb je nog genoeg energie voor alle dingen! Soms hoor je wel dat mensen heel moe zijn aan het begin van een zwangerschap.

Klopt, nu ook geen emotioneel moment gehad hoor! Dat is meestal 3/4 dagen voor m'n menstruatie echt door komt. Grappig dat jij dat ook hebt, denk altijd achteraf oeps wat heb ik weer overdreven ? het geheim houden voor je familie lijkt me idd ook heel lastig, jullie gaan het dus nog voor de echo vertellen? Ga je het op een speciale manier bekend maken?

Ik merk dat ik het wel lastig vind om alle baby vakantie foto s nu te zien van mensen die ik ken, dan denk ik echt dat wil ik ook ?

@Monica leuk dat je een keertje reageert en je ook mee leest! Pff wow een cyclus van 50 dagen is wel lang inderdaad, wordt het al iets korter of ben je in gesprek gegaan met je huisarts of een gynaecoloog? Van de hormonen af komen duurt vaak een half jaartje max dacht ik, maar het kan langer zijn hoor dat het ontregeld is!

Kan me voorstellen dat testen dan heel duur is, en dat je er soms ook wel een beetje moe van wordt, maar wat fijn dat je je piek daardoor wel gevonden hebt. Spannend dat je eind van de week meer weet! Ik hoop dat het raak is ☘️

Vanmorgen was ik heel misselijk en 3 dagen geleden ook. Niet zo misselijk dat ik moet overgeven gelukkig. Het kan niet zijn dat het een zwangerschapssymptoom is want daarvoor zit ik in de verkeerde weken, maar raar is het wel. Heb ook niks verkeerds gegeten volgens mij dus ik weet ook niet wat de oorzaak is.
 
@Flora Lief van je, dankjewel?! Ik heb inderdaad bij mijn huisarts aangegeven dat ik graag wil weten of alles wel goed zit, mede door die ene cyclus van 50 dagen. Dat was in april en het was inderdaad zichtbaar dat mijn hormonen wat ontregeld waren. We wachten deze maand nog af en anders gaan we toch weer terug naar de huisarts...
 
Wat gek en vooral vervelend dat je zo misselijk bent... Hopelijk ben je er snel vanaf!
Hoelang ben jij al actief in dit topic?
 
@Monica goed dat je naar de huisarts bent gegaan, en fijn dat ze wel konden zien dat het ontregeld was. Snap ik, je wilt toch weten wat er aan de hand is, maar hopelijk is het niet nodig en raak je zwanger deze maand. Jullie zijn 11 maanden bezig nu?

Ja! Nu geen last meer van misselijkheid gelukkig. Ik ben al best wel lang actief hier, denk 7/8 maanden nu, wij zijn sinds oktober aan het proberen.
 
@Flora Ja, precies! Ik merk deze maand wel wat dingen in m'n lijf, ik zit nu op 9 DPO, ben veel moe, af en toe wat steekjes onderin mijn buik, spierpijn in m'n bovenbenen... Maar ik durf niet teveel te Googlen (wat natuurlijk mislukt want ik kan het niet laten?), maar ik wacht denk ik tot minimaal vrijdag met testen met een early-test.
Mijn spiraaltje is er in september uitgegaan, dus vanaf oktober wel meteen actief gaan testen, dus hetzelfde als bij jou!
Wanneer heb jij je goede weken?
 
 
@Flora ik ben wel sneller moe haha ? elke dag vroeg op bed ?
ben blij dat nu de drukste dagen voorbij zijn en heb een verjaardag zaterdag maar afgezegd om bij te tanken. Savonds laat op blijven lukt me niet zo.

we gaan aan mijn familie vertellen op mn vaders verjaardag (65 jaar)? ik heb een boek gekocht met titel: ik vind je lief, opa. Een prentenboek met beertjes ?? Ben heel benieuwd naar zn reactie. en ja voor de eerste echo aangezien mn familie in zomer niet allemaal bij elkaar zijn (geen verjaardagen in de zomer etc).

Nog ff en ik kan mn werkkleding broek niet meer dichtdoen hopelijk krijg k t nog 4 weken dicht voordat ik vakantie heb ?
 
@monica hopelijk wordt je cyclus gauw weer regelmatig en geen 50 dagen das wel erg lang. Bij mij duurde wel half jaar voordat cyclus normaal werd na uithalen spiraal. Van gekke klachten naar stuk minder klachten. Ja heb me ook suf gegoogled en geanalyseerd haha maar was gwn ontregeling van lichaamshormonen. 
Hoop voor jullie dat raak is meiden! Succes met alles ? 


 
 
 
 
@Monica klinkt wel als een goed teken dat je allerlei dingen voelt! Maar je lichaam kan je idd altijd alsnog voor de gek houden. Spannend hoor vrijdag testen, dat is echt al bijna (ook al voelt het voor jou waarschijnlijk niet zo want wachten duurt langg). Ik ben ook altijd aan het googlen. Maar het helpt eigenlijk niet want je wordt er alleen maar zenuwachtiger door heb ik tenminste?

Toevallig dat we in dezelfde periode begonnen zijn! Ik zit nu op 3 DPO ook weer spannend dus. In dat opzicht wel fijn dat m'n cyclus vrij kort is afgelopen 2 maanden 25 en 26 dagen, dan gaat het wel een stuk sneller voorbij .

@Lis- ohh toch wel! Dacht dat de moeheid bij jou nog mee viel, knap dat je dan nog zo veel doet! Gelukkig even avondje voor jezelf ipv verjaardag.

Wat een lieve manier om het bekend te maken,? ben benieuwd hoe snel je familie het door heeft! En logisch dan dat je het eerder verteld, sws elke dag je mond houden lijkt me lastig.

Hoop ook dat je het dan nog even kan verbergen voor je werk en je je werkbroek nog past. Je kan misschien stiekem ergens een maatje groter vandaan halen? Wel ingewikkeld met werkkleding
 
@Lis- Ohhh, dat klinkt super leuk :D ! Wanneer is je vader jarig? Ik heb ook al allerlei scenario's bedacht over hoe ik het wil gaan vertellen als het zover is, maar dat is nu echt nog een ver van mijn bed show.
Gelukkig was die 50 dagen eenmalig, en ligt het nu rond de 30-35 dagen, maar alsnog was het de afgelopen maanden wat onregelmatig. Lief van je! Ik heb al de hele dag vlinders in mijn buik en wat steken onderin mijn buik, maar dat kan ook van de zenuwen zijn, hihi.
@Flora Ja joh, en ik ga ook dingen voelen die er (denk ik) helemaal niet zijn, haha! Vrijdag lijkt inderdaad super ver weg, maar aan de andere kant durf ik ook weer niet zo goed te testen omdat ik bang ben dat het zal gaan tegenvallen en ik me dan weer heel rot ga voelen. En dan voel ik me weer rot omdat ik me rot voel, want ik wil me niet rot voelen, haha! Maar morgen testen ga ik sowieso doen. Hebben jullie goede ervaringen met de Kruidvat 2x5 testen? Morgen test ik eerst met een early-test van de Action denk ik.
 
Terug
Bovenaan