Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@flora oooh wat spannend. Trouwens bij mij duurde wel ff voordat test positief was want hcg moest nog vermeerderen voor die ene streepje ? hoop voor je dat deze week positief mag zijn!!! 


mn vader en moeder waren ontroert en blij. Mn broer, zus en schoonzus waren heel enthousiast. Was heel leuk om te zien. Morgen gaan we naar mn schoonfamilie met ander boekje want mn schoonma is jarig vandaag. Alleen vandaag na werkdag geen energie ervoor en morgen beide lekker dagje vrij dus gaan we ff op bezoek.


succes met waiting voor meer duidelijkheid ??
 
P.s ik ben bijgekomen van migraine aanval alleen moeheid dat verdwijnt voorlopig niet ? t is echt bizar vroeg op bed everyday ?? alles voor little one ?
 
@Lis- dankje voor je lieve berichtje, helaas kwam m'n menstruatie gister toch door :( op naar de zoveelste ronde..

Ondanks alles vind ik het wel heel leuk om te horen hoe het bij jou verloopt! Wat een bijzonder moment dat je dat je het eindelijk kon vertellen ❤️ en mooie reacties. Goed blijven rusten, en idd alles voor de kleine ? hopelijk neemt de vermoeidheid wat af, maar het is ook niet niks wat je lichaam nu allemaal doormaakt
 
@flora ah nee ? das weer n teleurstelling. Had zo goede hoop... zo frustrerend dat lichaam met licht verlies voor gek kan houden ☹️ Leef met je mee en ken t gevoel na zoveelste ronde... ? 
lief van je! ? ik hoop zo dat t jou lukt binnenkort want dat is jou gegund en kan je ook meemaken wat ik nu heb. 
ik heb net opgegeven voor moeders voor moeders. In weekend beginnen met urine verzamelen voor medicijnen voor moeders die niet spontaan zwanger kunnen worden net als mn moeder en zus. Ik stuur rond dinsdag een berichtje wat dan hebben we eerste echo ?
 
Ja zo frustrerend die hoop iedere keer en dan daarna de teleurstelling.. menstruatie is gelukkig weer bijna voorbij, dan opnieuw proberen.

Dankje ❤️wat goed dat je je hebt opgegeven voor moeders voor moeders, mooi doel.
Ben heel benieuwd naar dinsdag, ik ga ook weer iets minder actief zijn op het forum om het een beetje los te kunnen laten, maar ben wel nieuwsgierig naar je echo!

 
Proficiat met de zwangere onder ons!
Na lang twijfelen heb ik zojuist tijdens mijn nachtdienst een account aangemaakt. 
Ik en mijn man zijn net getrouwd en ik ben trotse bonusmoeder van de zoon van mijn man. 
Zojuist is net mijn mensturatie voorbij en we hebben ervoor gekozen om nu geen nieuwe nuvaring meer in te brengen.
Aankomende maand word dus ronde #1. 

Kunnen jullie me even wegwijs maken in de afkortingen die jullie allemaal gebruiken?
En is het aan te raden om meteen bij #1 een ovulatietest te gaan doen?
Ik heb geen flauw idee hoe mijn cyclus eruit ziet... Wel zeggen ze dat als je stopt met de nuvaring dat je niet hoeft te 'ontringen'. Je bent dus meteen vruchtbaar (zeggen ze...) 
 
@wijgaanervoor leuk dat jullie er voor gaan ? hopelijk is het snel raak!
Omdat je je menstruatie cyclus nog niet kent kan je inderdaad direct ovulatietesten gebruiken, de kans is dan wel dat je veel testen moet gebruiken, omdat je ovulatie of heel vroeg of laat kan zijn, maar omdat je nog geen idee hebt is dat lastig in te schatten. Je kan ook eerst een ronde doen zonder, dan heb je een beter idee hoe lang je cyclus duurt en kan je gerichter gaan testen.
Hieronder de twee meest gebruikte afkortingen:
NOD: Niet ongesteldheids dag
DPO: Days past ovulation (dus aantal dagen na de eisprong/ovulatie)

@Lis- hoe is je echo gegaan? Ik hoop zo dat het allemaal goed is ❤️

 
@Flora
we hadden gisteren laat in middag de echo het was heel spannend.
alles zag goed uit en het hartje klopt ?zo blij dat dit echt werkelijkheid is. De eerste echofotootje hebben we gekregen en t is 1 cm dus nog heel klein. We verheugen ons op volgende echo in onze vakantie dan weten we de uitgerekende datum. 
hoe is inmiddels met jullie? 


 
Terug
Bovenaan