Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@Lis- wat fijn dat alles goed is en het hartje klopt ? zo bijzonder dat die 1cm echt een mensje wordt straks. Leuk voor uitzicht de volgende echo! Heb je al een idee wat de uitgerekende datum ongeveer zou zijn? Als deze ronde bij mij zou lukken zou ik volgens de automatische berekening uitgerekend zijn tussen m'n vriends verjaardag en mijn verjaardag haha (we zijn een week na elkaar jarig).
Het gaat goed ? ik merk alleen wel dat m'n vriend en ik niet helemaal op 1 lijn zitten. Hij heeft zoiets leuk als we zwanger raken, maar met z'n tweeën vind ik het ook nog leuk en we zijn nog jong. Terwijl ik er echt alles aan wil doen om zwanger te worden, ook als dat een medisch traject wordt..
Ik laat het voor nu maar even een beetje los en zie het wel als we uitgenodigd worden bij de fertility arts. Er zijn eerst toch nog onderzoeken nodig.
Deze maand twee festivals op de planning staan, 1 rond m'n ovulatie en 1 rond m'n NOD dus timing kan niet slechter. Ik wil dan geen alcohol drinken, maar ben wel bang dat het opvalt want tot een jaar geleden dronk ik altijd wel mee. Ik vertel vrienden liever nog niet over onze kinderwens. Dus smoesjes zijn welkom
 
@Flora de uitgerekende datum is rond 23 maart 2023 ? maar zal miss veranderen door verloskundige denk k. En meeste babys zijn op andere datum geboren dan de uitgerekende datum ?


dat zal leuk zijn tussen jullie verjaardagen in! Festivals leuk! Das mooie ontspanning en als je na afloop met auto terug moet dat zeg je dat je bob bent? Ik heb zelf 10 maand geen druppel gedronken en excuus was dat k bob was en mn man mocht drinken. Vond hij ook niet erg? 


zijn jullie al een jaar bezig? Want gemiddeld duurt t een jaar namelijk. Bij ons duurde t ook langer aangezien k al een tijd geen anticonceptie gebruik. En ontspanning is bevordelijk om zwanger te worden, tenminste hebben wij afgelopen half jaar wel gedaan na lange corona tijd.
hopelijk lukt t spontaan en anders na n jaar onderzoek doen wat er kan zijn of alles is goed. 
veel succes en plezier deze maand! ? 

 
@Lis- haha ja het is nooit de datum die ze voorspellen, maar toch leuk om te weten. 23-03-23 is wel een mooie datum ;p

Idd, hoop het zo dat het deze ronde lukt! We gaan met een bus naar het festival omdat we met een grote groep zijn. Bob zijn heb ik de vorige keer idd gedaan, alleen toen kreeg ik zelfs al de vraag van 1 vriendin of we aan het proberen waren, want in de vriendengroep ben ik nooit degene die rijd (altijd ontweken omdat ik wilde drinken ;p). Dus ik ga nog maar wat anders bedenken haha.

Nog net geen jaar, dit wordt ronde 11, zijn in oktober begonnen. Daarvoor gebruikte we ook wel eens geen anticonceptie, maar waren we niet bezig met zwanger worden. Dus als je dat mee telt langer dan een jaar..

Ontspannen is idd goed! Dat doen we door regelmatig op vakantie te gaan en leuke dingen te doen. M'n vriend is ook altijd al heel ontspannen van zichzelf, heb hem nog nooit gestrest gezien of dat hij zich ergens druk over maakt. Ik heb het heel erg druk op m'n werk en volgende week een deadline, waardoor ik deze week alweer 40 uur heb gemaakt en moet morgen ook nog werken. Dus dat is wat minder top.

Als het goed is krijgen we eind september een brief met daarin een afspraak voor de fertility arts, omdat ik al bij de gynaecoloog geweest ben en zij mij gelijk op de wachtlijst heeft gezet. Dat scheelt wel veel wachttijd en ook gedoe dat je eerst weer bij een huisarts langs moet.

Dankjewel, jij ook veel plezier en alvast een fijne vakantie!

 
Goedemorgen. 
Nu heb ik toch een vraag: 
Deze maand is bij ons pas ronde 1 om te proberen om zwanger te worden. Ik merk dat mijn baarmoederwand gevoeliger is maar die moet waarschijnlijk ook wennen aan het feit dat er geen nuvaring meer in komt... 
Nu hebben we na mijn laatste menstruatie regelmatig seks gehad en aankomende donderdag is (als mijn cyclus 28 dagen is; want nog geen flauw idee aangezien dit de eerste maand pas is) mijn eisprong. 
Nu mijn vraag: elke keer als we nu seks hebben gehad heb ik last van bloedverlies. Het is maar een beetje. Sorry voor de details maar bij het plassen is het duidelijk aanwezig en dan bij het afvegen. Hierna eigenlijk niet meer. Wel wat last van drukkende buikpijn.
Iemand hier ervaring mee of iemand die weet wat het is? 
 
Hoi! Graag wil ik ook gezellig meekletsen! 
Mijn vriend en ik zijn sinds mei bezig voor ons eerste kindje. Ik ben 26 en mijn vriend is 29. Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 27/28 dagen en meestal een eisprong op dag 14/15 van mijn cyclus. Ik gebruik ovulatietesten een weet dus wanneer de eisprong ongeveer komt en wat mijn vruchtbare dagen zijn. 
Op dit moment zitten we in de ronde 3 en mijn NOD is deze vrijdag. Ik heb vanochtend getest met een early test van de etos, deze was helaas negatief. Wel had ik ergens het gevoel dat het deze keer wel eens raak kon zijn. Heel erg voorzichtig durfde ik dit te hopen omdat ik het gevoel had dat ik een innestelingsbloeding had gekregen de 10e dag na mijn ovulatie. ‘S ochtends tijdens het afvegen roze afscheiding gehad en daarna niets meer gezien. Ook last gehad van buikkrampjes en pijnlijke borsten en een aantal puistjes, maar ik weet dat deze klachten voor mij ook gewoon de naderende menstruatie kunnen betekenen.
De roze afscheiding had ik echter nog niet eerder gehad en daardoor dacht ik dat het weleens raak zou kunnen zijn. Maar helaas dus alsnog negatief. Herkent iemand de roze afscheiding? Ik heb dit in eerdere cycli nog niet gehad. Ik ben erg benieuwd of het vrijdag doorzet en ik ongesteld ga worden. 
Ik hoop voor ons allemaal dat onze wensen voor een klein wonder in vervulling mogen gaan!?
 
@wijgaanervoor waarschijnlijk moet je baarmoeder inderdaad nog een beetje wennen. Ik heb geen nuvaring gehad maar kan het me wel goed voorstellen, dat had ik ook na m'n koperspiraal.
Spannend, ik zou voor nu inderdaad uitgaan van 28 dagen.
Ik heb ook wel eens licht bloedverlies tijdens seks net voor m'n menstruatie. Is het bij jou al sinds het begin dat de nuvaring er uit is? Het kan zijn dat je baarmoeder wat meer doorstroomd is tijdens de menstruatie of dat er een wondje ontstaat doordat het simpelweg te droog is.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het een innestelingsbloeding is, dan zou het niet alleen optreden tijdens seks, maar dat zou ook kunnen. Het beste kan je even googlen op een innestelingbloeding om er meer van te lezen.
 
@kleinwonder leuk Welkom! Fijn dat je zo n regelmatige cyclus hebt. De symptomen klinken inderdaad of je wel eens zwanger kunt zijn. Als je getest hebt vlak na de bloeding is er waarschijnlijk nog niet voldoende hcg aangemaakt, ik zou op je nod nog eens testen.
Ik herken de roze afscheiding, ik heb dat ook wel eens gehad, bij mij zette de menstruatie helaas door na een dag geen bloedverlies. Het is echt nog geduld hebben dus helaas. Ik hoop dat je zwanger bent!
 
@Flora Bedankt voor je reactie! Helaas had ik gisteren tijdens het naar de toilet gaan al licht bruine afscheiding en helaas is m'n menstruatie vannacht echt doorgebroken.. Dus op naar rond 4 en hopelijk in deze ronde meer geluk!?
Ik had deze cyclus ook twee dagen eerder dan gepland een positieve ovulatietest dus waarschijnlijk dat mijn menstruatie dan ook twee dagen eerder komt? Of mijn cyclus is toch nog niet zo regelmatig als ik verwacht had..? Ik heb in mei ook pas mijn spiraal laten verwijderen dus ik ben al lang blij dat het allemaal 'werkt' en m'n menstruatie op gang is gekomen en vrij regelmatig is. 
@Flora In de hoeveelste ronde zitten jullie op dit moment? Ik merk dat ik het soms wel lastig vind om het 'geheim' te houden voor vrienden en familie om ons heen, eigenlijk weet bijna niemand dat we aan het proberen zijn om zwanger te worden.
Ik ben van mezelf best wel een feestbeest en merk met name met feestjes of evenementen dat ik het lastig vind om niet te drinken of smoesjes te verzinnen waarom ik niet drink. Ik drink meestal wel in de week dat ik net ongesteld ben geworden, maar wanneer ik dichterbij m'n eisprong kom stop ik hier weer mee totdat ik weer ongesteld ben geworden.. Ben bang dat het toch ergens schadelijk is tijdens een mogelijke bevruchting. 
Jeetje het is weer een heel verhaal? Maar hopelijk hebben jullie tips over hoe jullie hiermee omgaan! 
 
Terug
Bovenaan