Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@kleinwonder Ik herken me helemaal in jouw verhaal mbt het geheim houden. Wij zijn nu net bezig met proberen om zwanger te worden maar het idee maakt me zo blij en vrolijk dat vandaag een collega tegen me zei dat ik er zo goed uit zie en dat ik zo aan het stralen ben; of ik misschien iets moest vertellen.... Wij zitten pas in ronde 1 (morgen eisprong dus flink aan het klussen) maar het idee dat je hopelijk ooit mag gaan zeggen dat je zwanger bent lijkt toch geweldig.
 
Hoi allemaal,
Wij hebben de knoop ook doorgehakt en sinds deze maand proberen we zwanger te worden (spannend!!!!!). Dus ik ben nog totaal niet bekend met wat er allemaal bij komt kijken! Iemand tips? Daarom is dit forum heerlijk, heel fijn om te lezen wat jullie bezig houdt.
Herken me ook in jullie verhaal over het geheim houden. Heb het wel verteld aan 2 goede vriendinnen, oké eigenlijk flapte het eruit.. Maar ik vind t ook wel weer fijn om het erover te kunnen hebben.
Dus ik lees en klets graag mee!
 
@wijgaanervoor wat leuk dat jullie ook aan het proberen zijn om zwanger te worden van jullie eerste kindje! Het lijkt mij ook zo bijzonder om ooit te mogen vertellen dat we zwanger zijn en dat er dan echt ene klein mensje in je groeit! Ik kan nu al niet wachten haha. Ik ben zelf ook erg nieuw op het forum, maar leuk om te lezen dat mijn verhaal over het geheim houden herkenbaar is! Heel herkenbaar ook dat je een stuk vrolijker bent en wij zijn ook nu nog heel blij en opgewekt alhoewel het ook wel de nodige spanning met zich meebrengt moet ik zeggen. Ik ben gisteren weer ongesteld geworden dus ik geniet deze dagen nog even van een lekker alcoholisch drankje om onze vakantie af te sluiten! Dan hoef ik deze week in ieder geval even geen smoesjes te verzinnen?
 
@wijgaanervoor: ik gebruike hiervoor sinds vanaf ongeveer mijn 16e de pil, maar ongeveer 1.5 jaar geleden al gestopt (want ik wilde mijn lijf leren kennen zonder de pil) en toen was de anticonceptie alleen nog maar condoom. Dus heel fijn dat m'n lijf nu al aardig gewend was en een (meestal soort van) regelmatige cyclus.
Lees dat jij de nuvaring had, en last had van bloedingen? Vervelend! Ben je al wat wijzer geworden wat het zou kunnen zijn? En had je dit eerder niet?
Haha kleinwonder, ik snap dat wel! Scheelt weer smoesjes :)
 
@kleinwonder Ik zou zeggen: PROOST! Geniet er even lekker van. 
@Zaraa Ik gebruikte idd de NuvaRing. Ik ben dus nog aan het wachten op mijn 1e menstruatie na het stoppen ervan. Heb wel regelmatig last van buikkrampen en bloedingen inderdaad. Bloedingen zijn vooral na de seks maar dit houdt dan wel 2 a 3 dagen aan... Ben er nog niet achter wat het is. Zelf denk ik dat mijn lichaam nu gewoon de nuvaring mist of iets dergelijks. Heb mezelf voorgenomen dat als ik over 2 weken niet menstrueer en nog steeds last van kleine bloedingen heb ik de huisarts bel. Ik heb van de week ergens gelezen dat het onttrekkingsbloeding kan zijn. 
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum maar heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die soms vast zit in smoesjes en baalt van een negatieve test. Wij zijn nu 5 maanden bezig en de omgeving vind het steeds minder gek dat ik regelmatig niet drink. Bijkomend voordeel als het al even duurt. Ik ben sinds deze maand helemaal gestopt met drinken onder het smoesje dat ik een belangrijke sportwedstrijd heb en ik nog niet fit genoeg ben. In de hoop dat mijn lichaam voelt dat ik er klaar voor ben. Ik heb morgen mijn NOD dus hopelijk gebeurt er niets al ga ik er vanuit dat ik wel gewoon ongesteld word. Ik heb de afgelopen keren ongeveer elk symptoom gehad die je maar kan hebben en dan wel elke maand een andere. Deze maand heb ik mezelf niet zo gek gemaakt en voel ik niks. Ik ben van plan mijn niet drinken door te zetten onder het smoesje dat het me deze maand zo bevallen is. Ik denk dan als ik over 3 maanden bijvoorbeeld nog niet zwanger ben dan denkt iedereen oh die doet het echt voor haar gezondheid. Nou dat was mijn verhaal ik lees graag met jullie mee en waar jullie tegen aan lopen. Liefs Julia 
 
Hallo,
Ik ben ook nieuw hier :). Na mijn laatste 'ongesteldheid' in mei slik ik de pil niet meer. Wij waren in ronde 2. Helaas ben ik ongesteld geworden en gaan we door naar ronde 3. Ik baalde wel ofzo, ook al zijn we net begonnen. Het leek de goede kant op te gaan voor me gevoel. Mijn man was erg lief dus we gaan weer met vertrouwen naar de volgende ronde. Ik vind het fijn om ervaringen met anderen uit te wisselen en mee te lezen. 

Heel herkenbaar Julia. Bij mij stonden ze ook vreemd te kijken toen ik zei dat ik geen wijn dronk. Ik krijg er gelukkig geen vragen meer over. Gewoon gezegd dat ik er geen behoefte meer aan heb. Gelukkig dronk ik al niet super veel. 
 
 
Terug
Bovenaan