Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Hallo, ik ben net begonnen met proberen. Ik was nu 3 weken overtijd, maar vandaag een zwangerschapstest gedaan en helaas negatief. Ik probeer me er niet te druk om te maken, zeker omdat mijn partner ook aangeeft dat het nu gewoon leuk moet blijven en het komt als het komt. Ik ben er blijkbaar stiekem toch wat meer mee bezig, anders was ik ook niet op deze pàgina belandt denk ik. Iemand tips om er toch niet teveel mee bezig te zijn?
 
Hallo Gebruiker 10404373,
Spannend zeg! Voor jullie eerste kindje of heb je al kinderen? Wat een tijd 3 weken. Jammer van de negatieve test. Hoe is het nu met je? 


Ja merk ook dat ik er meer mee bezig ben. Is fijn om te kletsen erover. Dus herkenbaar. Niet echt tips. Merk wel dat ik eerst heel erg lette op symptomen na de eisprong, maar dat kan nu nu iets meer loslaten. Helaas voel ik ook meer aan als mijn menstruatie komt. Dat is even een ander gevoel dan tijdens gebruik van de pil. Dus als andere tips hebben dan hoor ik ze ook graag :)
 
@Knuf! Wat fijn om te horen dat jullie daar samen ook zo positief over denken! Ik moest wel even lachen om je berichtje, want ik herken het echt! Ik bespreek normaal ook echt alles met mijn moeder, maar dit keer weet ze van niets en weet ze zelfs niets eens dat mijn spiraal is verwijderd. Wat het daardoor ook lastiger maakt om bijvoorbeeld niet te drinken, want ja waarom dan in godsnaam niet terwijl ik dat normaliter wel altijd doe???‍♀️  
Hahaha dus wij gaan vrolijk verder met smoesjes verzinnen. Ik moet zeggen dat ik met eten van rauwe producten zoals zalm en filet american enzo nog geen rekening houdt. Dat vind ik echt te lekker om nu al te laten staan. Hoe zit dat bij jullie?
Wij zitten nu in ronde 4. Mijn vruchtbare periode is denk ik ook eind van deze week! Zondag, maandag en disndag zijn m'n meest vruchtbare dagen geeft m'n app aan. Ik gebruik wel ovulatietesten en tot nu toe ook altijd een piek gevonden. Ik heb een vrij regelmatige cyclus en ik begin vaak 1 á 2 dagen vóór m'n vruchtbare dagen te testen. Anders vind ik het ook wel erg duurt worden! Ik gebruik de testen van clearblue met een smiley, de paarse. Voor mij werkt het gebruik maken van ovulatietesten heel fijn, maar dit kan voor iemand anders natuurlijk anders zijn! Heb jij een vrij regelmatige cyclus? Omdat je aangeeft niet zo goed te weten wanneer je vruchtbare dagen zijn? En gebruiken jullie ze ook of bewust niet? 
 
@wijgaanervoor Heel slim van je dat je een alcoholvrije variant gaat halen! Dit trucje gebruik ik zelf ook vaak! ;)
Spannend 1 september je nod! Ik duim voor je mee!??
 
Hoi Gebruiker10404373! Ik herken je verhaal! Ik ben zelf ook niet zo geduldig en zeker in de eerste maanden ben ik echt op alles gaan letten. Nu doe ik dat eigenlijk nog, maar probeer (met nadruk op probeer ;))   m'n gedachten er soms wel vanaf te zetten. Vooral na de eisprong vind ik het altijd lastig, maar ook omdat ik elke menstruatie eigenlijk hetzelfde voel. Altijd last van pijnlijke borsten, buikkrampjes, misselijkheid. Dat hoeft voor mij dus zeker geen zwangerschap te betekenen, maar maakt het wel lastiger om onderscheid tussen de twee te maken. Ik weet van deze klachten ook dat ik het écht voel en dat ik mezelf niet iets probeer aan te praten. Dit heb ik tijdens de jaren met mijn spiraal niet gehad, maar voordat ik een spiraal had namelijk wel.  Ik probeer in de 'wachtweken' vaak extra veel leuke dingen te plannen met mijn vriend of met vriendinnen. Zodat ik veel positieve energie om me heen heb en eigenlijk ook lekker druk bezig ben waardoor ik er niet te veel over na ga denken. Alhoewel dit dus ook heel vaak niet lukt. Gelukkig bestaan er forums zoals dit om toch even lekker je hart te luchten en je hoofd leeg te maken. 
 
@kleinwonder Ja apart he om dat dan ineens niet te bespreken. Gelukkig stelt ze verder geen vragen ofzo. Ben nu al tijdje gestopt met alcohol drinken dus ze wennen er maar aan haha. Schilt dat ik het ook niet zo mis.
Ik laat wel rauwe producten staan. Ik at al niet veel rauw. Ik lus geen vis en rauw vlees at ik bijna nooit. Maar verder eet ik alles wel. 
Oeh spannend je vruchtbare periode. Wij lopen volgens mij beetje gelijk. Wel fijn dat je door die testen meer duidelijkheid heb. Zit te twijfelen of ik het ook wil gebruiken. Ik had besproken met mijn man, maar die wilde eerst zonder proberen. Ik ben iemand die dan heel erg op dingen kan focussen. Hij wil meer relaxt en leuke tijd hebben hihi. Dus ik probeer erg op mijn lijf te letten hoe en wat en heb wel een app ook.
Mijn eerste cyclus (na de pil) was 28 dagen en de tweede 29. Dus wel bijna hetzelfde. Maar al moeten we nog meer rondes klussen dan wil ik zo'n ovulatie test wel proberen.       
 
Hii allemaal!
Ik ben ook nieuw hier! Fijn om een forum als dit gevonden te hebben!
Ik ben sinds één jaar nu met de pil gestopt, en wij zijn nu met ronde 1 bezig, spannend allemaal! Ook hebben wij dit met niemand gedeeld, dus ben ik vooral zelf té veel aan het lezen en doen en mijn partner er gek mee maken?. Fijn om hier te kunnen kletsen!
 
Hi Allemaal, 
Ik lees nu al een tijdje mee en heb al veel gehad aan dit forum. Leek mij tijd om zelf eens mee te gaan praten! Mijn vriend en ik zijn beide 28 jaar. Ik ben sinds maart gestopt met de pil en nu sinds 1 juli actief begonnen met onze kinderwens. Dit is dus onze 2e actieve poging en vandaag is mijn NOD erg spannend dus aangezien ik nog geen bloeding heb vandaag. Sinds ik in maart gestopt ben met de pil is mijn cyclus direct regelmatig geweest rond de 28 +/- 1 dag. Hierdoor proberen wij het nu nog zonder ovulatietesten omdat ik soms zelfs mijn ei sprong voel op de dag dat hij volgens schema ook zou moeten.
 Ik duim voor iedereen dat het snel raak mag zijn!  Heel fijn dat we elkaar hier een beetje kunnen steunen. Verder hebben mijn vriend en ik het beide aan onze beste vriend(in) verteld wat het allemaal iets makkelijker maakt.
 
Terug
Bovenaan