Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@Knuf! Ja inderdaad lastig om dit niet te bespreken. Wel heel goed van je dat je gestopt bent met alcohol en rauwe producten! Ik hou hier na mijn eisprong wel altijd rekening mee, maar vind het beide zo lekker dat ik het helaas wel mis. Dus daar moet ik nog een beetje m'n weg in vinden. Aan de ene kant denk ik soms ook wel dat het kwaad kan, maar aan de andere kant ook juist weer niet aangezien het kind na een volgens mij 8 weken pas iets van jouw voeding meekrijgt.
Wat leuk dat we zo bijna gelijk lopen! Ik heb zondag een positieve ovulatietest gehad dus wij zijn nu ook al volle bak aan het klussen. Volgens mijn app is mijn nod op 14 september, dus ik ben benieuwd! Jullie ook heel veel succes! Ik hoop dat het in deze ronde raak mag zijn! 
 
Welkom @Kirr en @Quinn
@Kirr Ik had inderdaad hetzelfde met de ovulatie testen. Ik snapte weinig van die streepjes en het werd maar niet goed donker. Dus toen overgestapt naar de paarse clearblue met een smiley en die werken voor mij echt perfect! Zijn wel iets duurder in aanschaf maar zorgen er bij mij voor dat ik er maar 2 of 3 hoef te gebruiken om een smiley te ontdekken. En bij die van de etos gebruikte ik er veel meer. Fijn dat jij je eisprong telkens kunt ontdekken! 
@Quinn Jammer dat je toch ongesteld bent geworden! Ik snap heel goed dat je daar van baalt en dat het dan lastig is om met de kindjes van je zus te zijn wetende dat jullie het zelf ook zo graag wensen! Ik merk dat ik het zelf soms ook wel lastig vind! Steeds meer vriendinnen/collega's in mijn omgeving worden zwanger en oud klasgenoten kondigen het aan op sociale media en dat vind ik soms wel lastig. Maar dat is ook wel een beetje de levensfase waar mensen van mijn leeftijd nu inzitten dus het is ook volkomen logisch! Maar op dat soort momenten vind ik het wel lastig ja.  Maar gelukkig kan ik me er tot nu toe nog redelijk overheen zetten en probeer ik vooral positief te blijven! 
 
@kleinwonder ah fijn, moet ik toch maar eens naar die testen ook kijken! Vanaf welke dag begin jij dan met testen zodat je zo min mogelijk hoeft te gebruiken?
 
@Kirr Ik zit nu in mijn vruchtbare periode en mijn vruchtbare dagen volgens mijn app zijn zondag, maandag en dinsdag. Grote kans dat mijn eisprong maandagavond of dinsdag overdag komt. Ik heb vorige week zaterdag voor de eerste keer getest. Toen gaf hij nog een lege cirkel aan (niet vruchtbaar). Daarna heb ik zondag weer getest en toen was het al gelijk een smiley. Ik test altijd in de ochtend met ochtendurine. Sommige cycli heb ik dat er eerst een lege cirkel is, daarna een knipperende smiley en dan een smiley. Maar soms ook van een lege cirkel de volgende dag naar een smiley. Dat verschilt per keer een beetje. Maar deze cyclus dus eigenlijk m'n 3 meest vruchtbare dagen goed in de gaten gehouden en 1 dag van tevoren de eerste test gedaan. Dus 2 testen gebruikt. 
 
Met mijn buikpijn en bloedverlies klachten toch maar eens naar de huisarts gegaan en een doorverwijzing gekregen voor een gynaecologische echo. 
Zojuist deze gehad in het ziekenhuis. Ikke allemaal denken dat ik mijn eisprong 2weken geleden heb gehad en dat ik rond 1 september weer moest menstrueren. Nu zagen ze net op de echo dat mijn eicel aan het voorbereiden is op de eisprong. Eicel is nu 15 cm en bij ca 20cm springt ie.. Dussss de vrouw die de echo maakte zei meteen: Aan het werk nu!! (Haha!!)
Toch raar: ovulatie testen geven nog steeds niks aan... Heb nu de goedkope van bol.com. Als het over 2 weken niks wordt met de aankomende dagen flink klussen....; welke ovulatie testen gebruiken jullie?? Want dan geef ik liever wat meer geld uit dan dat ik niks zeker weet.... 
 
Fingers crossed! Meteen maar even een leuk setje gehaald net bij Christine leduc zodat het geen "moeten" is. Mijn man heb ik niks verteld van de aankomende eisprong. Hij is bang dat hij dan niet goed genoeg presteert hihi. 
 
@wijgaanervoor Wat goed dat je toch naarhet ziekenhuis bent gegaan! Is er verder nog een aanleiding voor je buikpijn en bloedverlies? Wel bijzonder en fijn dat ze heeft gezien dat je eitje bijna gaat springen dus inderdaad aan de bak hahaha. 
Ik gebruik zelf de paarse ovulatietesten van clearblue en met deze heb ik op de dag voor m'n eisprong tot noch toe altijd een smiley gevonden. 
Ik snap wel dat je het nog niet verteld aan je man. Ik kan me voorstellen dat hij het als enige druk ervaart. Hoewel mijn vriend wel altijd weet wanneer m'n vruchtbare dagen zijn en dat altijd heel goed gaat. Ik zit weer op het wachtbankje. Ik ben benieuwd wat er deze keer uit gaat komen!??
 
@kleinwonder thanks for the tips! Dan is goedkoop toch duurkoop als ik me dood staar op de streepjes haha
 
@wijgaanervoor goed dat je bent gegaan en fijn dat ze gelijk gekeken hebben! Betreft ovulatietesten had ik via bol.com die van Sensitest besteld. Geen fan van de streepjes testen uiteindelijk, ookal sloeg hij wel donker uit rond mijn ovulatie. Ben nu van plan om ook voor de clear blue testen te gaan de volgende ronde, geeft ook gelijk duidelijkheid en geen valse hoop wat ik mezelf aanpraat met de streepjes.. haha
 
Ik heb sinds een dag of twee rommelingen in mijn buik en sinds vandaag wel echt pijn met steken en rugpijn.. zou dit al mijn period kunnen zijn? Ik zit nu op dag 25, heb normaal een cyclus van ongeveer 33 dagen en vorige week mijn ovulatie. 
Ben bang dat ik mezelf de eerste ronde gek zit te maken nu in de wachtweken..
Anyone tips om het misschien iets meer los te laten? Haha
 
Terug
Bovenaan