Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Hoi Kirrr en Quinn! Gezellig dat jullie meekletsen. 
@Kirrr Oe de eerste ronde. Voor ons ook nog niet zo lang geleden. Zo spannend allemaal. Je bent al tijd van de pil. Weet je dan nu ook precies hoe je cyclus is? Ik ben nog niet zo lang gestopt en merk dat ik dan echt mijn cyclus weer opnieuw moet leren kennen. 
@Quinn Zo spannend vandaag je NOD. Ik duim voor jullie dat het raak is! Wel fijn dat jullie het aan jullie beste vriend/vriendin hebben verteld.   Dan kan je daar ook je ervaringen mee delen.
Ik ben denk ik in mijn vruchtbare periode. Volgens de app is woensdag mijn eisprong, maar als ik zo naar mijn lijf luister is het denk eerder. We hebben het in ieder geval al gezellig gehad (wat erg goed ging :p). Dus hopelijk heeft dat effect. 
 
Ja ik had tot nu toe het hele jaar een steady cyclus van ongeveer 33 dagen. Vorige maand ineens een cyclus van 45 dagen.. Dus voor de zekerheid deze eerste ronde ovulatie testen erbij gebruikt. Fingers crossed!
 
@Kirrr Dat is wel fijn dat je ongeveer weet wat je cyclus is. Hoe vond je het gebruik van ovulatie testen? 
Wanneer is jullie NOD? Als jullie dat willen delen natuurlijk :)
 
@knuf 9 september, dus even de tijd uitzitten haha. 
Ik vond de ovulatietesten in het begin heel vaag, kon me zelfs frustreren omdat een steepje dan net niet donker genoeg was volgens de bijsluiter. Uiteindelijk eisprong gevoeld, en het donkerste streepje toen aangehouden erbij. Toevallig gaf mijn app waar ik mijn cyclus in bijhoud toen ook aan dat mijn eisprong die dag zou zijn, wel gebasseerd op mijn vorige cyclussen en niet die lange als laatst. 
 
@knuf oeh hard aan het klussen dus! Hopelijk is het dit keer raak. 
Helaas gisteravond toch ongesteld geworden dus we gaan ronde 3 nu in.. Ik had goede hoop want geen menstruatie klachten maar die zijn gisteravond extra hard gekomen. 
Ik merk wel dat ik het lastig vind om bij mijn zus (en haar 2 kindjes van 1 en 3) te zijn rond deze dagen. Toch teleurgesteld dat het bij ons nog niet mag lukken denk ik en het toch geheim wil houden voor de familie. Hoe gaat dat bij jullie? Teleurgesteld of het komt op zijn tijd? 
Echt leuk dat we met zoveel meiden door hetzelfde heen gaan! Erg fijn om te kunnen ventileren!
 
 
@Kirrr Oh dan zitten we aardig dicht bij elkaar. Ik verwacht mijn NOD rond 13 september. Wel fijn dat je de eisprong heb gevoeld en de test erbij geeft wel wat zekerheid.
Hoe vaak doen jullie het in de vruchtbare periode? Ook op de dag van de eisprong of juist ervoor/erna? 
 
@Quinn ja klopt. We hebben tot nu toe om de dag wel gedaan en vonden we het beide wel fijn zo. Dat vinden we wel belangrijk om dat te blijven peilen bij elkaar. 


Ohh wel balen zeg van de ongesteldheid :(. Zeker als de klachten daarvoor nog niet aanwezig waren. 

Ik herken wel wat je zegt. Was de vorige ronde ook emotioneel eronder. Het voelde voor mij toen ook goed ofzo, toen kwam inderdaad die ongesteldheid doorzetten. Dat voelde echt rot. Ik heb niet echt iemand dichtbij die zwanger is of kleine kinderen heeft. Jouw zus is natuurlijk wel dichtbij. Ik zie wel veel zwangerschapsaankondigingen op Social Media. Dan hoop ik dat voor ons dat het mag gebeuren en we het aan de familie kunnen vertellen. Dat lijk me zo'n mooi moment.


Dikke knuffel en hopelijk wordt ronde 3 raak voor ons beiden.
 
@knuf oo spannend ook voor jou! Wij zijn er echt mee bezig geweest toen ik mijn eerste donkere streepje op de ovulatietest kreeg, dit was drie dagen voor mijn eisprong. Op de dag zelf ook nog, dus ben benieuwd! Ik gebruik zelf ook de ferti-lily cup erbij, omdat ik goede verhalen erover las.  Verder is het vooral even aftasten en er een soort van weg in vinden wat voor beide fijn is! Ik merkte al dat ik er veel meer mee bezig ben dan vriendlief en het voor hem ook wel gezellig moet blijven dan "moetjes" haha
 
Terug
Bovenaan