Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@djoojsie wauw! wat een goed nieuws! Heel fijn dat alles werkt zoals het hoort en dat jullie op de wachtlijst zijn gezet. Al hoop je dat het toch snel raak mag zijn op de natuurlijke weg is een plan B na 11 maanden ook wel fijn lijkt mij.
En qua alle hulpmiddelen/bijgeloven, alle beetje kunnen helpen toch?! Al is het voor je eigen gerustelling dat je er alles aan doet. Zo sta ik er zelf in ieder geval in..
@kleinwonder helaas ben ik vrijdag ochtend direct ongesteld wakker geworden.. mijn vriend en ik waren beide wel erg teleurgesteld dit keer. Hadden hoop dat het toch raak mocht zijn. Nu op naar de 4e poging. Direct ovulatie testen van clear blue besteld waarmee je 4 dagen voor je eisprong kan testen. Ik wil even zeker weten of mijn cyclus echt zo regelmatig is als ik denk. 
Hopelijk hebben jullie dit keer geluk! De Fertilily hoor ik ook steeds meer verhalen over. Wellicht ook maar eens proberen. Tijd gaat wel erg snel voorbij als je enzo op let, dat we nu al ronde 4 in gaan. Je hoopt altijd dat het wel snel raak is..
 
@kleinwonder Was inderdaad een geruststelling, had er wel een goed gevoel over (vooraf) maar je weet toch nooit he. Daarom mijn beste vriendin meegenomen, indien minder goed nieuws dan had ik toch iemand mee voor mental support haha. Gelukkig alles goed! Zij was ook heel blij want ze leeft toch echt mee. Ze is uitgerekend begin januari dus hopelijk mogen we toch even samen zwanger zijn. ❤️ 
Het is soms wel frustrerend, bij mij vooral als ALWEEERRRR de menstruatie doorkomt zoals Quinn ook schrijft. Bij ons begon het zo ongeveer bij ronde 4 elke keer enkele dagen als een echte teleurstelling te voelen.
Wij hopen om snel het vreugdige gevoel te beleven van een positieve test, maar ik denk dat ik het dan echt niet ga geloven omdat het al zo lang duurt. En dan ga ik hopen dat het echt allemaal goed blijft gaan. Weet je, omdat het zo lang duurt ga je het volgens mij nóg meer appreciëren als het eindelijk zo ver is. ?
Ik duim mee tot aan je NOD!!!! ?????
Ben je tevreden van Fertilily? Ga die pas inbrengen als ik mijn pieksmiley heb, misschien wel best vooraf eens testen hahah. Ik ben idd naar de accupunctuur geweest, 5 weken wekelijks ergens in maart/april. Maar om de een of andere reden was mijn cyclus toen plots 42 dagen, echt heel raar. Weet niet of het aan de accupunctuur lag, ben sindsdien niet meer geweest. Misschien terug oppikken want vond het wel aangenaam eerlijk gezegd.
@Quinn Die testen gebruik ik ook sinds januari. Vind die heel fijn in gebruik, veel beter dan die vd Action. Je weet ook meteen wanneer het "echt belangrijk" is haha. Bij mij komt mijn menstruatie altijd stipt 14 dagen na mijn piektest, dus mijn luteale fase is heel regelmatig. Ze zijn wel niet goedkoop (gelukkig online goedkoper) maar vind ze top.
De tijd gaat inderdaad echt snel! Vind het heel gek. Maar is eigenlijk logisch, je leeft echt zo van 'menstruatie tot menstruatie' lol ? zo gaat de tijd snel (behalve tussen ovulatie en NOD, dan gaat het traag ?)
Ben wel benieuwd naar Fertilily, heb er pas vorige maand voor het eerst iets over gelezen op een forum. Dan wat opgezocht en dacht "oke, why not, samen met conceive plus" kan volgens mij geen kwaad en als het dan ineens blijkt te helpen, is dat mooi meegenomen ?
 
 
@Quinn Heel erg jammer dat je toch ongesteld bent geworden! En zeker heel terecht dat je ook teleurgesteld bent, dat is heel herkenbaar! Wat goed dat je nu ovulatietesten gaat gebruiken! Ik gebruik dezelfde van clearblue die jij nu gaaf gebruiken, de paarse zijn dat toch? Ik vind ze zelf erg fijn in gebruik! Hopelijk kan het je helpen om je vruchtbare dagen te vinden! Ja wij zitten nu in de 5e ronde en ik moet toegeven dat het inderdaad snel gaat! Alleen het kan me niet snel genoeg gaan dat ik een positieve test in handen heb!?
 
@Djoojsie Jaa dat zou toch geweldig zijn als je nog even met haar samen zwanger kunt zijn! Het is wat je zegt, de teleurstelling wordt echt wel steeds groter hoe langer je bezig bent. Ik vind het ook zo onwijs knap dat je er nog zo positief instaat en met volle moed er elke maand weer voor gaat! Dat doe je goed!❤️
 
Tot nu toe ben ik zelf erg tevreden over de acupunctuur. Ik ga er nu 1x in de 3 weken ongeveer naartoe en mijn cyclus is juist regelmatiger geworden daardoor. Mijn eisprong komt sinds ik naar de acupunctuur ga ook vaak 1 á 2 dagen eerder en m'n cyclus is verkort naar 26 dagen. Dus ik zie alleen maar voordelen! Ik loop nu 2 cyclussen bij de acupunctuur. 
 
Ook de Ferti-Lily vind ik erg fijn in gebruik. Wel aan te raden om voor je vruchtbare dagen even te oefenen met je partner om hem in te brengen. Ik laat hem vaak door m'n partner inbrengen en dat gaat altijd wel goed. 

Ik hoop op goede rondes!?
 
@Quinn Mijn clyclus was 29 dagen maar zit nu al op dag 41. Kan het opzich wel loslaten, maar als ik in oktober niet ongesteld wordt ga ik weer terug naar een vrouwelijke dokter. Ik heb ovulatie testen besteld in ieder geval. Even kijken of ik mijn clyclus weer beetje kan ontdekken.
Wat stom dat je ongesteld bent geworden. Ja snap dat jullie balen. Is ook balen gewoon. Dan gaan we samen ronde 4 in. Hopelijk onze ronde! 
@kleinwonder Ik had het gevoel dat ik niet echt serieus werd genomen bij de (mannelijke) dokter. Hij vond ons jong en we waren net begonnen. Met testen moesten we sowieso maar wachten. Moest er niet teveel mee bezig zijn en afwachten. Hij heeft niks over bloedprikken gezegd :(. Ik ga idd maar met ovulatie testen kijken of ik mijn clyclus weer kan vinden. 
Spannend weer richting NOD. Ik duim voor jullie! 
@djoojsie Wat fijn nieuws! Spannende periode. Dat jij maar ook snel een positieve test in handen heb :).
 
hoii hoii,
ik en mijn vriend willen heel graag een kindje.
ik ben ongeveer een half jaar gestopt met de pil en voelde de afgelopen dagen wat krampjes in me onderbuik. 
vandaag ben ik 8 dpo en heb ik een zwangerschaptestje gedaan ooops misschien iets te vroeg ? maar helaas was die negatief zou dat dan betekenen dat ik niet zwanger ben of moet ik afwachten tot de dag dat ik mijn menstruatie kan verwachten
 
@Knuf Jeetje wat balen zeg dat je cyclus nu ineens zo lang is! Hopelijk wordt je snel weer ongesteld en is dit gewoon eenmalig een andere cyclus. En wat jammer dat je niet serieus wordt genomen door je huidige huisarts! Het maakt niet uit dat je nog niet super lang bezig bent, maar je wilt het toch gewoon heel graag en het is vervelend als je cyclus dan niet loopt zoals je verwacht dat het loopt.
Ik herken het wel van m'n eigen huisarts, die gaf ook bij het verwijderen van m'n spiraal aan dat ik echt niet aan ovulatietesten moet beginnen en het allemaal moet loslaten en niet zo planmatig. Maar tja, here we are, ik gebruik wel ovulatietesten en ik ben fan! Toch een fijn gevoel om elke maand een eisprong te kunnen ontdekken. Zeker goed dat je eventueel in oktober meer actie gaat ondernemen en naar ene vrouwelijke huisarts gaat, zij heeft wellicht wat meer begrip voor je! 
 
@Gebruiker10407131 Wat leuk dat jullie ook voor jullie eerste kindje gaan! Persoonlijk zou ik zelf wachten tot aan je nod. Ik heb in mijn eerste rondes weleens eerder dan nod getest, maar altijd negatief. Maar ik ken ook verhalen van vrouwen die al wel eerder testen, zwanger blijken te zijn en vervolgens alsnog ongesteld worden. En dat lijkt me nog een grotere teleurstelling. Dus heb me voorgenomen om pas weer testen in huis te halen op het moment dat ik niet ongesteld word. Dus ik zou als ik jou was echt even proberen te wachten. Het kan nu nog alle kanten op!
 
@knuf wat vervelend dat je cyclus nu zo lang duurt. Nog steeds niet door gebroken? Heb je in de tussen tijd nog een test gedaan, wie weet is het toch raak? En anders inderdaad samen ronde 4 in!
Ik ben zelf begonnen met de ovulatie testen en vandaag precies zoals voorspeld een knipperde smiley 4 dagen voor mijn eisprong zou plaatsvinden (dag 10 van mijn cyclus). Ik vind het wel een gerustellende gedachte dat mijn lichaam tot nu toe lijkt te werken. De testen zijn inderdaad erg fijn in gebruik. Extra hard klussen komende dagen =)
@Gebruiker10407131 Welkom! Leuk dat je aan sluit. Ik test inderdaad ook pas zodra ik niet ongesteld wordt, aangezien mijn cyclus constant 28 dagen is. Tot nu toe dus ook nog geen test gedaan.
 
 
@Quinn Heel fijn dat je al een knipperende smiley hebt weten te ontdekken! Dan denk ik dan vandaag of morgen een vaststaande smiley tevoorschijn komt. Test je nog even door? Bij mij meestal 1-2 dagen voor m'n eisprong een vaste smiley, dus ben benieuwd hoe dat bij jou is. Ik vind het zelf ook altijd erg prettig om een smiley te kunnen ontdekken, dan heb ik inderdaad ook het gevoel dat iets het wel doet. 
 
Terug
Bovenaan