Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Welkom erbij!
@Fieke: de link werkt niet... dus ik kan het (nog) niet bevestigen. Maar ik hoop het voor jou dat ze beginnen oplopen! Kan je nog eens een link sturen misschien?
De symptomen die je beschrijft kunnen alvast zeker bij een prille zwangerschap horen denk ik.
Loslaten vanaf 11, 12 dpo kan ik ook zéker niet. Gelukkig kan ik wel in zo'n week tijdens m'n werk er compleet niet aan denken. Dat scheelt al.
Ik ben vandaag ongesteld geworden... natuurlijk teleurgesteld maar aan de andere kant heb ik duidelijk m'n cyclus weer kunnen inkorten door de juiste voeding (nu 33 dagen, is één van m'n kortste al het voorbije jaar!). Daardoor zitten we natuurlijk sneller in een nieuwe cyclus en da's ook goed nieuws als het niet raak is :p
Dus ik ben zeker nog niet ontmoedigd.
Rond Valentijn een nieuwe kans. We doen daar niet echt aan mee maar dit jaar misschien dan toch haha!
Ik denk dat ik met ovulatietesten eens ga proberen als om de dag vrijen niet zo realistisch zou zijn.
 
 
@EVa Ve: oh jammer ! Ik heb deze ronde ook wel ovulatietesten gebruikt en die gaven ergens toch wat rust.
Ik heb die van CB gebruikt (paarse). 
Hopelijk dan met Valentijn een leuk geschenkje :)
 
Ik stuur hieronder nogmaals de link, heb ondertussen ook zo'n digitale zwangerschaptstest van CB gedaan en die gaf ook positief : 
https://ibb.co/F57nbng
https://ibb.co/MP3XyJw
 
@Fieke gefeliciteerd! Super leuk nieuws, geniet ervan ?dan was alles wat je voelde toch echt door de zwangerschap
@Eva Ve ik ben gister gestart met de roze CB testen, deze zijn wel echt duidelijk en fijn om te gebruiken. Zit nu op dag 9, nog geen smiley, maar zag wel duidelijk een licht streepje vandaag en gister (ookal mag je dat eigenlijk niet aflezen). 
 
 
 
Hé wat leuk! Lotgenoten! Wij komen uit Nederland. Ik ben 31 en mijn vent is 25.
Ik ben na het stoppen met de pil na 3 rondes zwanger geworden. Helaas heb ik eind december met bijna 7 weken een miskraam gehad. Ik had met niemand gedeeld dat we bezig waren en achteraf was dat ook wel fijn.
Mijn cyclus is heel regelmatig 28dgn. Ik ben nu weer voor het eerst ongesteld na mijn miskraam.
Deze maand ga ik rond mijn ovulatie testen zodat ik zeker weet dat ik op tijd klus. Ik duim voor iedereen dat we maar gauw verblijd worden met een positieve test.
Voor de positieve tests! Gefeliciteerd!
 
@Fieke wat leuk gefeliciteerd! Zeker die kraampjes enzo kunnen ook al van prille zwangerschap zijn! Hoe voel je je? Is het een beetje geland? 


@Flora ja ergens wel hij is altijd een dag of enkele uren positief voor ik het voelde en dag nadien weer negatief. Maar in de app heb je z'n stukje periode die hij aangeeft en bij mij was het altijd z'n beetje rond de laatste dag daarvan. Dus vond ik wel prettig om te weten. En volgens dat de piek (denk ik) maar kort is bij mij had z'n test die +/- gaf van sensitest en die gaf wel + maar op een dag. Dag ervoor niet en dag erna ook weg. Maar misschien is dat normaal geen idee haha 
@SEH Ah heftig! Op z'n moment is dat dan ook wel fijn dat je in ieder geval niet z'n vragen krijgt. Ik ben nu ook aan het wachten tot ik weer ongesteld wordt. Bij mij was het heel vroeg al misgegaan ik wist net een week dat ik zwanger was dus net een week overtijd. Als ik vragen mag: hoe lang heeft het geduurd ongeveer voor je weer ongesteld werdt? 
 
@Jansje : Op deze moment toch ook wat onzeker :) heb wat schrik dat ik misschien te vroeg getest heb en dat het misschien nog wijzigt, ben ook wat teveel aan het testen vrees ik en weet niet of het echt oploopt of niet. 
Voel me wel moe en af en toe ook vlagen van misselijkheid (maar kan ook vermoeidheid zijn), en nog steeds wel krampjes in de onderbuik...
Hieronder de testen van de laattste dagen op een rij, zie de lijn wel niet echt dikker worden, maar vertrouw mijn eigen ogen ook niet echt : 
https://ibb.co/nkPNYx4
 
Hai hai!
Wat leuk, dit topic! Ik ben 27 jaar, mijn man is 34 jaar. Vorig jaar september gestopt met de pil omdat ik gewoon van die 'troep' af wilde en sinds afgelopen november ook gestopt met alle andere dingen. Eigenlijk zijn we pas sinds december echt actief bezig haha... Dus ik tel dit pas als onze 1e poging, superspannend.
Mijn cyclus is best onregelmatig en wat langer (varieert tussen de 32 en 36 dagen) als ik de 3 cycli niet meetel die enorm lang waren na Covid vaccinaties (tot wel 72 dagen!). Hierdoor weet ik nu ook niet zo goed wanneer ik moet gaan testen, maar ik denk dat ik safe zou zijn als ik gewoon 40 dagen aanhoud. Wel super irritant want dat betekent dat ik nu nog 11 dagen zou moeten wachten (zit op dag 29), mits ik natuurlijk niet ongesteld word. 
Ovulatietesten wil ik eigenlijk nog niet doen omdat ik er (nog) niet te veel mee bezig wil zijn. 
Mijn moeder heeft bij alle 3 de zwangerschappen in 1x raak 'geschoten' alsmede alle vrouwen in die kant van de familie, wat mij wat meer onder druk zet haha.. Want zul je net zien dat ik die ene ben bij wie het allemaal niet zo gemakkelijk gaat. Ik heb namelijk ook 2x een onderzoek laten doen toen ik zo'n lange cyclus had, waarbij de 1e gynaecoloog snel-snel een echo deed en al "PCOS" begon te roepen terwijl de 2e gynaecoloog echt de tijd nam en zei dat er niks aan de hand was. Nou, je snapt hoe verward ik was en hoe achterdochtig ik nu ben haha..
Anyways, nu nog 11 dagen en ik hoop echt dat ik niet ongesteld word. Ik denk ook al van alles te voelen, maar ik ben ook weer bang dat ik mezelf voor de gek houd omdat ik natuurlijk extra alert ben. Dingen die ik ervaar zijn diarree, pijnsteken onderin de buik en soms zelfs bij de 'opening', af en toe hoofdpijn, krampen zoals bij menstruatie en mijn emoties gaan van superblij naar bitchy LOL. Oh ja, en meer afscheiding (dik, wit en kleverig) maar niet elke dag. 
Bare with me haha
 
@Fieke Ik denk toch echt dat je zwanger bent hoor, die streepjes zijn er echt en die krijg je toch niet als je niet zwanger bent hihi. Dus ik denk dat een felicitatie wel op zijn plaats is!
 
Terug
Bovenaan