Oh Rossia, wat klote! Ik kan niks anders zeggen dan dat ik weet hoe het voelt. En dat is niet leuk. Getver, godver, takkeklerezooi, niet eerlijk etc.
Ik ben medio dec gestopt met pil, maar in oktober dat al besloten. Expres gewacht, omdat ik eerst vast contract wilde (in mei dit jaar). Baal er nu van. Als ik het over zou doen, zou ik in okt gestopt zijn en dan paar maanden met condoom. Maar ja, de tijd kan niet teruggedraaid worden.
Ik heb de huisarts niet meer gebeld, ik wacht even de resultaten van ovutest af. Ik ben ook zo ontzettend bang dat het de medische molen wordt, en dat terwijl ik echt dacht dat we zo zwanger zouden zijn. En toch schijnt een jaar heel normaal te zijn, maar iedere keer die ongelooflijk grote teleurstelling. Ik vind het ontzettend moeilijk en soms wil ik ermee stoppen en gewoon de pil weer gebruiken. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
In sept willen we een verre reis maken, waar vaccinaties voor nodig zijn. Dat is niet goed als je net zwanger bent, maar ja...wie zegt dat ik dan zwanger ben? Ik ga echt die droomreis niet mislopen en achteraf niet zwanger zijn, dan doet het driedubbel zo hard pijn. Kan pas begin aug terecht voor vaccinaties, dan weet ik of deze ronde gelukt is of niet. Ik zie het dan wel.
Maar ik hou moed (probeer) en ik hoop dat jij dat ook doet. Natuurlijk vandaag en morgen even niet. Maar over een paar dagen hoop ik voor je dat je er weer in kan geloven.
Hele dikke knuffel!