Gonal F + Ovitrelle

@Lovie Het gaat wel goed, alleen afwachten is niet mijn sterkste kant, haha. Ik word tot nu toe altijd de 2e ochtend na de laatste provera ongesteld (dat was gisterochtend geweest), maar nog niks te bekennen helaas. Vanmorgen de prikinstructie gehad, dat viel inderdaad wel mee. Hoop dat ik snel kan beginnen!
Snap dat het afwachten tot de echo heel erg moeilijk voor je is! En dat je bij alles wat je wel en niet voelt gaat twijfelen. Succes met aftellen!
@Lieke Dankjewel! Heb vandaag inderdaad de prikinstructie gehad, ik had verwacht morgen te kunnen beginnen met prikken, omdat ik gister mn menstruatie had verwacht. Maar helaas nog niks, ze zeggen dat 3-7 dagen na de laatste provera normaal is maar bij mij was het tot nu toe elke keer precies 1,5dag. Dan ga ik me weer zorgen maken dat het niks gedaan heeft, wat waarschijnlijk nergens op slaat, maar ben er toch bang voor want wil gewoon verder… 
Je bent dus (als ik het goed begrijp) na het stoppen wel ongesteld geweest maar daarna niks meer? Had je altijd wel een ‘eigen’ cyclus voor je aan de medicatie begon? 
@Xbelle Natuurlijk, heel fijn om ervaringen te delen. Ik heb wel prikinstructie gehad, maar het ging zo snel (dan draai je dit en pak je dit en draai je dit daarop en doe je dit oh en trouwens de andere injectie is weer anders dan doe je…) nouja het ging in dat tempo, had er echt niks aan. Dus denk niet dat je daar veel aan gemist hebt. Filmpje lijkt me echt net zo goed! 

Allemaal hele fijne feestdagen en hopelijk voor iedereen geluk in 2022 ? 

Ik snap er echt niks meer van. Maandagavond de laatste provera, 'normaal' word ik dan altijd woensdagochtend ongesteld. Ik ben nu nog niet ongesteld, maar mijn borsten gaan ineens enorm zeer doen? Dit heb ik normaal na een eisprong (en nooit na provera). De donderdag voor de provera was er geen eigroei te zien op de echo en de zaterdag voor de provera was mn progesteronwaarde 0.34... Zal er dan tijdens de provera kuur toch nog een eitje gegroeid zijn waardoor de menstruatie nu nog niet doorzet? Dan hebben we hem iig gemist vrees ik... 

@Xbelle, 
Welkom! Uiteraard ben je (van harte) welkom! 
Sloeg de letrozol niet aan of had je negatief resultaat? 

Gek dat je inderdaad geen instructie hebt gehad. Lijkt me wel fijn indd zeker met het mengen. Ik heb wel een instructie gehad voor het prikken met Gonal F en voor de Pregnyl (maar die heb ik nog niet mogen gebruiken). 
@MilouP
Hoeveel dagen heb je Provera geslikt? Ik heb ook in oktober geloof ik, 5 dagen provera gehad en geen menstruatie. Als gevolg moest ik wachten en daarna weer 10 dagen Provera nemen, daarna kwam het wel goed op gang. Hoe is het nu?
@Lovie, ohh nog maar 2 dagen wachten! Ik hoop dat alles goed met jullie is!

@Liekee ik heb 7 dagen provera gebruikt, vorige keren ook.. inmiddels 9 dagen na de laatste provera, ik heb gister toch maar gebeld en moet morgen komen voor een echo, geen idee wat ze precies willen bekijken. Mn borsten doen nogsteeds zeer dus ik gok dat ik over een week ongeveer wel ongesteld ga worden. Dus wacht dat nog even af voor ik eventueel opnieuw aan de provera ga denk ik!
wel jammer, heb nu vakantie, dacht dan kan ik juist in mn vakantie even aan het prikken wennen (zonder t meteen mee te moeten nemen als ik een keer tot laat van huis ben zegmaar..) en de eerste echo's ook nog net in mn vakantie, maar helaas: het wordt gewoon wat later. 

Krijg jij voortaan dan altijd 10 dagen provera? Nog heel veel beterschap!
@Lovie Hoe gaat het???

@Liekee wat balen dat je ziek was! Misschien heeft dat ook invloed op je cyclus? hopelijk slaat de provera snel aan en kan je door. Op naar 2022, na zoveel pech dit jaar moet dat echt jullie jaar worden hoor! ?
@MilouP, jeetje wat balen dat je menstruatie niet door komt! Er gebeurt hormonaal wellicht wel van alles omdat je ook gevoelige borsten hebt. Hopelijk komt je menstruatie snel op gang en slaat gonal gewoon gauw aan bij je. Bij mij sloeg het trouwens langzaam aan. Ze hebben toen achteraf te snel opgehoogd waardoor ik direct een overstimulatie te pakken had, dus heb geduld! Hoeveel ga je spuiten?
Hier heb ik een hele heftige week achter de rug. Vorige week woensdag begon uit het niets een bloeding.. helderrood bloed, best veel, geen kramp. Direct de gedachte dat het te mooi om waar te zijn was geweest en enorm veel verdriet bij mn vriend en mijzelf. Verloskundige gebeld, die verwachtte ook niet veel goeds. Na een hele nacht niet te hebben geslapen de volgende ziekenhuis gebeld en mocht komen voor een echo na een beetje 'zeuren'. Ik moést wat weten, ook al was ik toen pas 6+0. Na enorm veel zenuwen liet de echo een vuchtje zien in mijn baarmoeder mét al een kloppend hartje. Nog nooit zoveel opluchting gevoeld.. Helaas had ik de volgende dag weer een bloeding, inclusief stolsel. Zelfde paniek, nu direct naar de verloskundige praktijk. Ook hier was (nadat we eerst een zwart en dus "leeg" beeld zagen) na een beetje zoeken het vruchtje weer te zien met het hartje.. wát een stress! Veel gehuild en paniek die dagen, maar ook een fijne kerst gehad en aan onze ouders verteld. Ik wil eigenlijk niet teveel posten hierover in deze groep, maar ik hoop ook dat het helpt voor jullie allemaal dat een bloeding dus niet meteen het einde hoeft te betekenen (ze konden ook geen oorzaak vinden, ik denk zelf het gebruik van Utrogestan, die je moet in brengen - misschien iets geraakt..)
Vrijdag hebben we de eerste geplande echo, heel erg spannend weer.. 

Ik zit even echt heel erg te balen, eerst de letrozol die niet aanslaat, toen de provera die niks deed en daarna dus vandaag een echo. Op de echo zag ze bijna geen baarmoederslijmvlies (dat zat er op de echo 3 weken geleden, voor ik met de provera begon, wel en ik heb geen druppel bloedverlies gehad) en ze zag ook 2 grote cystes in mn linkereierstok. Deze cystes zaten er ook niet op de echo voor ik met de provera begon (nu 3 weken geleden). 
ze zei wel dat een cyste lijkt op een gesprongen eicel, maar dat het dat laatste eigenlijk niet kan zijn omdat mn slijmvlies daar veel te dun voor is. Ondertussen heb ik zelf nogsteeds het gevoel ongesteld te gaan worden over een week, ik snap er niks meer van?.
er was vandaag geen arts aanwezig, echo was bij de vp, ik krijg morgen dus pas te horen wat het plan is. Maar zonder bloeding mag ik niet beginnen, maar met zo'n dun slijmvlies ga ik ook geen bloeding krijgen zei ze ... en ik heb ook wel eens gehoord dat je als je cystes hebt niet mag beginnen met gonal f (weet iemand hier of dat altijd zo is?) gaat hem voorlopig niet worden dus, tenminste zo klinkt het... 
@Lovie Jeetje ik snap dat je echt verschrikkelijk geschrokken bent! Gelukkig dat het toch goed zit!! Ik blijf voor je hopen en duimen dat alles goed mag gaan. ik vind het juist fijn als je ditsoort dingen deelt. Ik heb zelf 2 miskramen gehad afgelopen maanden, dus zo'n verhaal geeft mij wel hoop dat bloed niet per se verkeerd hoeft te zijn mocht het weer zover komen! 

@MilouP wat een rotsituatie.. Altijd die onzekerheid. Ben wel benieuwd waar de arts morgen mee komt. Ik heb wel na mijn overstimulatie toen een echo gehad, waarbij er toen meerdere grote cystes te zien waren. Maar ik moest toen nog ongesteld worden, en bij de start van de nieuwe ronde waren deze zo goed als geslonken dus kon ik door. Hopelijk voor jou alsnog goed nieuws en kun je gewoon starten met de eerste ronde meid ?
@lovie jeetje meid, wat ontzettend schrikken. Ik snap dat je op dat moment helemaal van de kaart bent. Maar wat onwijs fijn dat beide echo's wel een vruchtje MET kloppend hartje lieten zien. Dat bloedverlies is gewoon verschrikkelijk en kan je zo onzeker maken, terwijl dat niet altijd hoeft.. Ik duim voor je en denk aan jou vrijdag ???
@Liekee hopelijk zet je menstruatie na de Provera wel snel door en kun je door met een nieuwe ronde die hopelijk weleens goed voor jou uitpakt. Weet dat ik regelmatig aan je denk!

@Liekee Thanks. De drie rondes letrozol hebben niet aangeslagen. De VP zag wel telkens een ei dat groeide, maar nooit meer dan 14 mm. Dan slonk het weer. Tot ik bij de derde ronde zelf de vraag stelde of het ei dat ze telkens op dezelfde plek zagen niet de cyste kon zijn die er al een poos zat. Dat bleek na het bloedprikken inderdaad zo te zijn.. De cyste leek te groeien en weer te krimpen. Dus de letrozol sloeg helaas niet aan.. Ik hoop heel erg dat mijn lichaam wel op de Menopur gaat reageren.. Kans is volgens mij wel groter, maar toch..
Balen dat je de pregnyl nog helemaal niet hebt kunnen gebruiken en dat er nu waarschijnlijk geen eisprong is geweest.. Hoop voor je dat de provera aanslaat en je daarna een nieuwe, echte, kans hebt die je wel kunt benutten!
@MilouP wat vervelend dat de pro vera niet heeft aangeslagen en je ook niet veel wijzer bent geworden van de echo.. Bereid je je helemaal voor op de volgende stap en dan loopt het toch weer anders.. Zo rot.. Hopelijk komen ze morgen met een plan en weet je wat het vervolg wordt. Ik heb geen idee hoe dat zit met cystes.. Hier hebben ze bij mij niks over gezegd, maar bij mij is de cyste heel klein (12 mm ongeveer). 
@Lovie Jeetje wat een onzekerheid en spanning! Ik hoop voor je dat de echo goed is vrijdag!

Terug
Bovenaan