Gonal F + Ovitrelle

@Lovie MEEEID WAT GAAAAF! GEFELICITEERD!?? Ondanks dat het natuurlijk nog onzeker is kan je lichaam het wel. En ik duim met alles wat ik in me heb dat dit gewoon door gaat zetten tot een prachtige zwangerschap! Ik ben zo blij voor jullie! En over dat lichte streepje, mijn test had geen tuurstreepje, maar je moest absoluut heel goed kijken. De CB gaf ook 1-2 weken aan en pas na een week was de streep wat dikker. Dus zeker niet elke dag testen want het HCG verdubbeld volgensmij om de 2-3 dagen, dus neem de tijd. Ik denk aan jullie, maar probeer ook een beetje te genieten van dit prachtige nieuws!?

Ah XBo, dankjewel voor de onwijs lieve en enthousiaste reactie!! Ik kan het echt nog steeds niet geloven en bevatten. Moet mezelf echt knijpen en 100x op de testen kijken. Vanmorgen stiekem toch weer getest en daar leken de testen al wat duidelijker, toch wel heeeeel fijn om dat te zien (al twijfel ik bij alles!). Ik ben inderdaad heel trots op mn lichaam.. na 11x IUI dit te mogen zien bij de 1e terugplaatsing van ivf, had ik nooit durven dromen. Dankjewel voor je tips ook! Wanneer had jij je eerste echo? Ik zou zo graag voor kerst wat meer willen weten... nogmaals dankjewel! 
@Liekee, denk ook aan jou!
Veel liefs!

@lovie tuurlijk, ik leef nog steeds zo met jullie mee. Zo zie je maar dat we nooit de hoop moeten verliezen, hoe moeilijk het soms is. Wel heel fijn dat de test ookal iets is opgelopen!!
Ik had mijn eerste echo met 6+2 bij de VK, ik had me daar alvast aangemeld en gezien het traject mocht ik daar al lekker vroeg komen. Helaas heeft eerder komen ook echt geen zin, want pas vanaf 6 weken (maar kan ook 6,5 weken zijn) begint het hartje te kloppen. Zou voorje eigen gemoedstoestand dus ook niet eerder vragen, al doen ze dat ook niet. Ondanks de onzekerheid nu, word je alleen nog meer onzeker wanneer het hartje dan nog niet klopt terwijl het gewoon te vroeg is! In het ziekenhuis wilde ze me met 7+3 voor het eerst zien, die echo heb ik daar ook door laten gaan.
Hou je ons op de hoogte wanneer ze je willen zien? ?

@xbo Wat lief dat je reageert! En wat ben jij al ver zeg inmiddels!! 
Het lijkt me idd echt fijn dat je met de gonal f meer controle hebt, het is niet meer zo dat je steeds aan het duimen bent dat het aanslaat en weer een maand verder bent als dat niet zo is. Dat lijkt me echt een groot voordeel!
Het voet alleen ook een beetje alsof ik mn laatste kaart speel, als je snapt wat ik bedoel? Want erna zijn er niet echt meer opties… kan je ook ineens niet meer reageren op gonal f, wat er nu met letrozol gebeurd is?
@Lovie Waaauw gefeliciteerd??!! En dankjewel voor je reactie! Ik ga inderdaad even navragen of ik evt nog wel terug zou mogen naar de letrozol. En inderdaad, ga ik kiezen voor extra controle? Of voor de ‘bekende weg’… jullie verhalen helpen iig echt met nadenken!

@MilouP ja die controle is fijn. Enerzijds dus dubbel omdat je er vaker heen moet (mijn reistijd was totaal 1,5 uur..) maar tussendoor kan je inderdaad veel meer kanten op. Dus eventueel ophogen, dosering iets verlagen etc. Je moet vaak wel een lange adem hebben, omdat best veel vrouwen op de laagste dosering niet reageren maar je wel op die dosis moet starten. Bij mij was het zo dat ze elke ophoging een week de tijd gaven, omdat je ook weer kans hebt op overstimulatie. Ik had dus ook zo rondes waarbij mijn cyclus 60 dagen duurde in totaal. 
Ik heb weleens gelezen en gehoord dat vrouwen een langere tijd een bepaalde dosering spoten, dit altijd goed werkte maar na een aantal maanden ineens niet meer. Maar dan kun je dus makkelijk weer ophogen.
De stap naar spuiten vond ik in het begin een flinke klap, maar ook daarna zijn er nog opties. Eventueel de LEO operatie, IVF. Het is dus niet het eindstation, en mocht Gonal-F niet werken zijn er ook nog andere medicatie soorten die je kunt gebruiken. Er is eigenlijk altijd wel iets wat werkt, alleen is het even zoeken welke en welke dosering. Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat een vrouw totaal niet reageert op FSH spuiten!
Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben en alle vragen kun je stellen ? Benieuwd naar je uiteindelijke beslissing!

Hallo allemaal,
wat goed om hier ervaringen en ook succesverhalen te lezen bij het gebruik van Gonalf F en Ovitrelle. Na 3.5 jaar onvervulde kinderwens, tig onderzoeken en uiteindelijjk de stempel "onverklaarbaar verminderd vruchtbaar" gaan wij in januari starten met IUI... met hormoonstimulatie door Gonal F en Ovitrelle. 
Ik ben zo iemand die zelf een spin buiten zet maar wel een vreselijk fobie heeft voor naalden. Dus dat wordt een uitdaging om me overheen te zetten. Fijn dus om te lezen dat er zoveel positieve ervaringen zijn!

Bedankt meiden! Heel lief!
@Liekee, ik heb je toegevoegd op insta! Mooi account! En wat vervelend van je bloeding! Ik heb hetzelfde gehad toen ik stopte na een overstimulatie. Wel heel rot dat het nu de 3e keer in de maand is pff! Wanneer zou je nu weer mogen starten met spuiten? Denk aan je!
@Milou, ik zou het echt niet zien als laatste optie! Er bestaan nog andere medicatie soorten, maar ook medicatie in combinatie met IUI, en daarna pas IVF. Ik had die gedachten zelf ook, maar achteraf gezien is me dat allemaal meegevallen. Zoals Bo zegt reageert bijna iedereen wel op een FSH hormoon als Gonal, omdat dit lichaamseigen is. Alleen de instelling kan heel vermoeiend zijn. Bij mij werkte het eerst op 50 (startdosering), maar mijn laatste IUI pogingen met 37.5. Met IVF heb ik 100 eenheden gespoten, wat heel weinig is voor ivf en had ik een mega overstimulatie (25+ eitjes). Het is zo persoonlijk.. maar als het eenmaal werkt is het fijn, plus zoals de meiden omschrijven kun je in dezelfde cyclus naar beneden en naar boven. You can do it! :)
@Uiltjesfan, spannend zeg!! Heel veel succes met spuiten, ik hoop dat dit de oplossing voor jullie mag zijn!
@XBo, ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld. Gek moment! Ze willen me laten komen met 7+1 (oudjaarsdag, ZO spannend!). Ik had een echobureau in de buurt gevonden die vanaf 6 weken kijken, maar dat zou de dag voor kerst zijn (precies 6 weken), en ik ben zo bang dat ik mezelf gek maak als er (nog) niets is en de hele kerst verpest is. Dan wacht ik liever ietsje langer. Vandaag aangemeld bij een verloskundige, maar ik ga er maar niet vanuit dat ik daar eerder mag komen. Ik word al best wel gek van de spanning.. hoe houd ik dit nog 2,5 week vol! Stom he.. 

Terug
Bovenaan